مشاوره حرفه ای

مشاورین ما با اتکا به دانش و تجربه کافی , شما را در راستای پیشبرد اهدافتان همراهی خواهند کرد.

Www.adroom.ir

قیمت مناسب

ما در فضایی سالم به دور از ایجاد هزینه های کاذب برای کارفرما , تعرفه های منصفانه ای ارائه می دهیم.

Www.adroom.ir

فایل لایه باز

ما فایل اصلی لایه باز لوگو را بصورت کامل در اختیار شما قرار میدهیم.

Www.adroom.ir

طراحی فوری

طراحان ما در سریعترین زمان بهترین طراحی ممکن را برای شما انجام می دهند!

Www.adroom.ir

طراحی لوگو

ترسیم چهره کسب و کار شما

لوگو چیست؟

شاید در گذشته طراحی لوگو برای فعالیت‌های تجاری اهمیت زیادی نداشته اما در حال حاضر داشتن یک لوگو جذاب و باکیفیت مورد توجه برندهای مختلف قرار گرفته است. قطعاً، لوگو نماد کوچکی برای شغل شما است تا همه خدمات، محصولات و … که به خریداران ارائه می دهید را تبلیغ کند. لوگو شما را از رقبا متمایز کرده و همیشه در ذهن مخاطب شما حک می‌شود. با لوگو، شما یک راه ارتباطی فوق‌العاده دارید که شما را کمک می‌کند پیام خود را سریع و راحت‌تر به مخاطب انتقال دهید. لوگوها حاوی متن، رنگ، شکل و تصاویر هستند. آن‌ها به عنوان یک ابزار تبلیغی عمل می‌کنند تا مردم بتوانند با برند شما ارتباط برقرار کنند. شما می‌توانید تمام اهداف خودتان را از دریچه لوگو به مخاطب منعکس کنید و او را با خود همراه کنید.

البته این اتفاق هم برای شما می‌تواند مفید و هم مضر باشد. سود یا ضرر داشتن آن به خود شما بستگی دارد. اگر طرحی که برای لوگو مدنظر قرار می‌دهید کامل باشد قطعاً مفید خواهد بود. اما اگر یک لوگو بی‌کیفیت طراحی کنید نه تنها نباید انتظار جذب مخاطب داشته باشید که حتی ممکن است یک عامل دفع ایجاد کرده باشید. در این مطلب طراحی لوگو را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد. همراه ما باشید.

طراحی لوگو

طراحی کردن لوگو چه مزایایی دارد؟

طراحی لوگو مزایای زیادی برای یک برند تجاری می‌تواند داشته باشد. زمانی که شما یک لوگو جذاب و باکیفیت در اختیار داشته باشید سریع‌تر از هر تبلیغ دیگری می توانید مخاطبان را به سمت خودتان جذب کنید و آمار فروش برندتان را بالاتر ببرید. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که انسان تصاویر را 60000 برابر سریعتر از کلمات پردازش می‌کند. در واقع لوگو به شما کمک می‌کند تمام اهداف تبلیغاتی خودتان را در کوتاهترین زمان ممکن در یک تصویر کوچک به مخاطب منتقل کنید. البته مزایای در اختیار داشتن یک لوگو تنها در همین مورد خلاصه نمی‌شود. در ادامه سایر مزایای مهم ساخت یک لوگو را با هم مرور می‌کنیم.

لوگو، نشانه شخصیت یک برند

طراحی لوگو با شخصیت برند و شرکت شما ارتباط مستقیم دارد. شما می‌توانید شخصیت شرکت خود را از طریق لوگوی خود نشان دهید. این کار علاقه مردم به برند شما را افزایش می‌دهد. مثلاً، بهره بردن از رنگ‌های روشن یا طراحی ویژه، نوآوری و اصالت برند شما را نشان می‌دهد. لوگویی که در آن از یک حیوان زیبا یا شخصیت کارتونی نوستالژیک استفاده شده باشد، می‌تواند ارتباط مشتریان با برند شما را صمیمانه کند. این کار کمک می‌کند آنها حتی قبل از تجارت با شما نسبت به شرکت شما اعتماد پیدا کنند. با این کار شما می‌توانید هم مشتریان قدیمی خودتان را حفظ کنید و هم به دنبال جذب مشتریان جدید باشید.

حرفه ای باشید

اگر می‌خواهید کسب و کار خودتان را حرفه‌ای نشان دهید حتماً باید به دنبال لوگوی جذابی باشید. حتی اگر طراحی لوگو به اندازه نام شرکت در یک فونت و طرح رنگی ساده انجام شود.شاید این طراحی ساده از نظر شما فاقد ارزش باشد اما می‌تواند روی مردم تاثیر مثبت بگذارد.

لوگویی که بتواند روی مشتریان تاثیر مثبت بگذارد و سبب ارتباط بین خریدار و فروشنده شود قطعاً می‌تواند کمک بسیار خوبی برای یک برند باشد.مردم داشتن یک لوگو را با اعتبار یک شرکت مرتبط می‌دانند.

لوگو، نشانه شخصیت یک برند

طراحی لوگو با شخصیت برند و شرکت شما ارتباط مستقیم دارد. شما می‌توانید شخصیت شرکت خود را از طریق لوگوی خود نشان دهید. این کار علاقه مردم به برند شما را افزایش می‌دهد. مثلاً، بهره بردن از رنگ‌های روشن یا طراحی ویژه، نوآوری و اصالت برند شما را نشان می‌دهد. لوگویی که در آن از یک حیوان زیبا یا شخصیت کارتونی نوستالژیک استفاده شده باشد، می‌تواند ارتباط مشتریان با برند شما را صمیمانه کند. این کار کمک می‌کند آنها حتی قبل از تجارت با شما نسبت به شرکت شما اعتماد پیدا کنند. با این کار شما می‌توانید هم مشتریان قدیمی خودتان را حفظ کنید و هم به دنبال جذب مشتریان جدید باشید.

با طراحی لوگو، نام تجاری خودتان را مشهور کنید!

طراحی لوگو به شما در این زمینه که نام تجاری خودتان را بین مردم بیشتر مطرح کنید یاری رسان خواهد بود.همچنین لوگوی برند شما که روی سایر محصولات و کالاها قرار داده می‌شود، می‌تواند اعتماد برند را میان مردم افزایش دهد.شما می‌توانید از ابزار تبلیغاتی همراه با لوگوی خود بهره ببرید تا با هزینه بسیار پایین، شهرت بیشتری برای برند خودتان به دست آورید.مثلا اگر لوگوی خودتان را بر روی یک کیف یا خودکار بچسبانید و آن را به کودکان هدیه دهید، می‌توانید بیشتر در جامعه جلب توجه کنید. با هر بار استفاده از این ابزار، لوگوی شما بیشتر نمایش داده می‌شود و در ذهن مردم باقی می‌ماند.

طراحی لوگو

لوگو، راهنمای مشتریان است

در دنیای دیجیتال امروزی مردم از روی طراحی لوگو برند شما متوجه محصولات و خدماتی که شما عرضه می‌کنید می‌شوند. یک لوگوی با کیفیت به مشتریان کمک می‌کند سریعاً محصولات و خدمات شما را شناسایی کنند. همچنین لوگو به صورت واضح مزایای کسب و کارتان را برای مردم آشکار می‌کند. چه از لوگو انتزاعی بهره ببرید یا از یک طراحی قدیمی‌تر استفاده کنید، به مشتریان همیشگی برندتان کمک می کنید متوجه شوند چگونه برای آنها مفید هستید. البته شما می‌توانید به جای استفاده از تصاویر انتزاعی در لوگوی خودتان روی رنگ تمرکز کنید. مطمئن شوید که انتخاب رنگ شما منعکس کننده احساس کسب و کار و روانشناسی برند باشد.

راهنمای مشتریان باشید

با بقیه فرق داشته باشید

در دنیای تجارت هرچه تفاوت شما با دیگر برند ها بیشتر باشد، موفق‌تر خواهید بود و طراحی لوگو در این مورد به شدت می‌تواند به شما کمک کند. در واقع مهم نیست که محصولات یا خدمات شما چقدر عالی هستند، اگر متمایز نباشید، هرگز موفقیتی را که به دنبال آن هستید به دست نخواهید آورد. یک لوگوی زیبا مردم را به خود جلب می‌کند و سبب می شود در بین رقبای خودتان برجسته و متفاوت ظاهر شوید. از طرفی یک لوگوی جذاب باجلب توجه مردم می‌تواند تفاوت بزرگی در رسیدن شما به اهدافتان ایجاد کند. زمانی که شما بتوانید مشتریان را عاشق برند خودتان کنید، پیروز رقابت بوده‌اید و به موفقیت‌های مدنظرتان خواهید رسید.

متفاوت باشید

از اهمیت لوگو در بازاریابی غافل نشوید

در طول مطلب چند بار به اهمیت طراحی لوگو در بازاریابی اشاره کردیم. لوگو نقش بسیار مهمی در تبلیغات شرکت شما ایفا می‌کند. برندها با نمایش لوگوهای خود به شیوه‌های مختلف خود را برای مخاطبان عرضه می‌کنند. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر به جای لوگوی شرکت‌ها، نام آنها بر روی بیلبوردها درج می‌شد چند درصد آنها در ذهن شما باقی می‌ماندند.  قطعاً بسیاری از آن اسامی را از یاد می‌بردید و عملاً تبلیغات آنها بی ثمر می‌شد. بیشتر اوقات، فضایی که برای تبلیغ محصولات شرکت داده می‌شود محدود است و باید تا حد امکان بهترین استفاده را از آن داشته باشید. به عنوان مثال، یک بنر در یک وب‌سایت نمی‌تواند حاوی توضیحات کامل شرکت از اهداف و باورهای برند باشد. در عوض، استفاده از لوگو به کاربر می‌گوید مالک محصول کیست و کجا می‌توان آن را پیدا کرد.

ماندگار باشید

ثبات برند

اطمینان از حس یکنواختی لوگو برای مخاطبان در افزایش شهرت برند شما بسیار موثر خواهد بود. مطالعات گویای آن است که ثبات در تمامی پلتفرم‌های تبلیغاتی می‌تواند درآمد آنها را تا 23 درصد بالاتر ببرد. طراحی لوگو بخش مهمی از این موضوع است، چرا که کمک می‌کند مخاطبان برای همیشه برند شما را در ذهن خودشان حفظ کنند. اطمینان حاصل کنید که یک لوگو با کیفیت خوب و با ایده جدید دارید. این امر اعتبار بالای نام تجاری برندتان را به مخاطب نشان می‌دهد. سعی کنید در طراحی و ایده پردازی لوگو به سراغ ایده‌های کلاسیک با حسی جاودانه بروید. یک لوگو با طراحی خوب می‌تواند حتی جدیدترین کسب و کار را حرفه‌ای، قابل اعتماد و مطمئن جلوه دهد. در واقع طراحی یک لوگوی با کیفیت به شما کمک می‌کند راه صدساله را یک شب بروید.

قابل اعتماد باشید

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید...

مشتری وفادار جذب کنید

طراحی لوگو به افزایش حس وفاداری مشتریان به برند شما کمک می‌کند. همانطور که تجارت شما بزرگ‌تر می‌شود، لوگوی شما به طور گسترده‌ای قابل تشخیص خواهد بود. افراد بیشتری برند شما را خواهند شناخت و متوجه خدماتی که برای مخاطبان ارائه می‌کنید می‌شوند. این باعث ایجاد این تصور در ذهن آنها می‌شود که شما به عنوان یک کسب و کار، در دسترس و قابل اعتماد هستید. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید به برندهایی که می‌شناسید فکر کنید. به عنوان نمونه برند معتبر نایک را در نظر بگیرید، وقتی به دنبال لباس ورزشی هستید و لوگو آن را می بینید، به احتمال زیاد به سراغ آن می روید و آن را خریداری می‌کنید.این اتفاق به این خاطر است که شما لوگو نایک را می‌شناسید و آن را برندی معتبر می‌دانید که محصولاتی با کیفیت تولید می‌کند و ارزش خرید دارد. اگر برای ایجاد اعتماد به لوگوی خود وقت صرف کنید، مطمئناً مشتریان وفاداری پیدا خواهید کرد. هنگامی که آنها کسب و کار شما و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید را دوست داشته باشند، شما را دنبال خواهند کرد. شما برای مدت طولانی می‌توانید روی این دسته از مشتریان و خریدهای آنها حساب باز کنید. هیچ چیزی بهتر از مشتری وفادار برای بالا بردن اعتبار در سطح جامعه نیست.

اگر طراحی لوگو به صورت اصولی و با دقت کامل انجام شود ایراد خاصی نمی توان به آن وارد کرد اما گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت برخی نکات طراحی لوگو آنگونه که باید مثمر ثمر نخواهد بود. برخی از این معایب را باهم بررسی می‌کنیم:

لوگوهایی که به صورت غیر حرفه‌ای آماده شوند اعتبار ندارند. مثلاً شما یک الگو را به صورت آنلاین انتخاب می کنید، که این شیوه شما را به گزینه های موجود محدود می‌کند. همچنین ممکن است شخص دیگری در بازار از همان الگو استفاده کرده باشد، بنابراین نماد شما نمی‌تواند منحصر به فرد باشد. در واقع شما باید حتماً از لوگو های منحصر به فرد برای برند خودتان استفاده کنید.

لوگوی شما بازتابی از شرایط کسب و کار شما است، اگر به صورت غیر حرفه‌ای ایجاد شود، هویت واقعی شما را به درستی منعکس نمی‌کند. به عبارت بهتر می توان گفت شما دارید با اعتبار برند خودتان از طریق طراحی یک لوگوی بی‌کیفیت بازی می‌کنید. به جرات می‌توان گفت نداشتن یک لوگو بی‌کیفیت بسیار بهتر از داشتن آن است.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در صورت طراحی خاص برای لوگوی خودتان باید به آن توجه داشته باشید حق کپی رایت و علائم تجاری است. البته متاسفانه قانون کپی رایت آنگونه که باید در کشور ما مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بسیاری از افراد این قانون را رعایت نمی‌کنند. اما با این وجود شما نسب به آن حساسیت داشته باشید و کارتان را قانونی پیش ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم برای طراحی لوگوی خودتان، با یک متخصص قابل اعتماد همکاری کنید. وب سایت‌هایی که لوگو رایگان تولید می‌کنند معمولاً قابل اعتماد نیستند. آنها ممکن است شما را به استفاده از الگوهای خاص محدود کنند، مگر اینکه برای گزینه های بیشتر مجبور شوید پولی بپردازید. بهتر است با پرداخت اندکی پول به افراد خبره، لوگو خاص خودتان را طراحی کنید.

البته در مجموع اگر به صورت اصولی و با رعایت نکاتی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت لوگو برندتان را طراحی کنید، قطعاً با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه خواهید شد.

طراحی لوگو به مهارت، تجربه و دانش نیاز دارد. برای این کار شما به تمرین با بخش عظیمی از برندهای مختلف که هدف آنها امکان برقراری ارتباط بین پیام‌های مختلف است نیاز دارید. برای اینکه لوگو را به خوبی طراحی کنید ابتدا باید با قوانین آن آشنا شوید و نکات مهمی را که می‌تواند کیفیت کار شما را بالاتر ببرد یاد بگیرید. طراحی لوگوی با کیفیت در کنار محصول مرغوب همان چیزی است که می تواند ارزش یک برند را بالاتر ببرد. برای اینکه کیفیت طراحی خودتان را بالاتر ببرید، در ادامه قصد داریم برخی از قوانین مهم ساختن لوگوها را با هم بررسی کنیم. این قوانین به شما کمک می‌کنند برای طراحی‌های خودتان به یک استراتژی برتر و مشخص برسید.

زمینه سازی کنید

در طراحی لوگو، شما با سوژه‌های مختلف و سفارشات متنوعی مواجه خواهید شد. اگر خودتان طراح هستید با انجام هر پروژه جدید، اطلاعات جدیدی دریافت خواهید کرد و در کار خودتان متخصص‌تر خواهید شد. هر پروژه ویژگی خاص خودش را دارد و حتی در یک برند، کارهای گوناگون را به روش های مختلف انجام می‌دهند. طراحی یک لوگو جذاب باید با کمی زمینه سازی آغاز شود. شناخت مشتری و نیاز آن به شما کمک می‌کند تا قوی‌ترین مسیر طراحی را انتخاب کنید و آسان‌تر بتوانید روی استراتژی طراحی با مشتری به توافق برسید. البته اگر قرار است برای خودتان طراحی کنید که قطعاً کار آسان‌تر می‌شود.از مشتریان سوالاتی از این جنس بپرسید که چه کاری انجام می‌دهند و چگونه این کار را به انجام می‌رسانند، چه ویژگی آن ها را از سایر برندها متفاوت می‌کند، برای چه چیزی ارزش قائل هستند و … . شاید در نگاه اول برخی از این سوالات آنقدر ساده به نظر برسند که ضروری نباشند، اما پاسخ دادن به آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد و منجر به سوالات بیشتری در مورد کسب وکار شود. دقت داشته باشید که هرچه اطلاعات شما بیشتر باشد، کیفیت طراحی لوگو بهتر خواهد شد.

طرح مناسب داشته باشید

طراحی لوگو باید مرتبط با ایده‌ها، ارزش‌ها و فعالیت‌هایی باشد که نشان می‌دهد. یک نمای زیبا برای یک رستوران لوکس مناسب خواهد بود اما لزوماً برای مهد کودک مناسب نیست. به همین ترتیب، یک پالت از رنگ های صورتی و زرد فلورسنت احتمالا به پیام شما در تعامل با بازنشستگان مرد کمک نخواهد کرد. شما در انتخاب طرح باید روی جزئیات متمرکز شوید. طرح شما باید با نوع تجارت همخوانی داشته باشد. البته قطعاً شما این نکات را  به خوبی می‌دانید، اما ممکن است آن‌ها را ساده و واضح تصور کنید، اما هماهنگی در طرح عمیق‌تر از این است. هر چه منطق شما در پشت یک طراحی خاص بهتر باشد، فروش ایده به مشتری آسان‌تر خواهد بود.v

لبخند به لب مردم بیاورید

تزریق کمی ظرافت در طراحی لوگو نه تنها کار شما را لذت بخش‌تر می‌کند؛ بلکه ممکن است در جذب مشتری بیشتر موفق باشد. البته این ایده قطعاً برای هر برند یا صنعتی مناسب نیست. مثلاً برای تولیدکنندگان دخانیات، داشتن لطافت منطقی به نظر نمی‌رسد. البته انجام سفارشات این برندها ایرادی ندارد اما شما باید طرحی متناسب با کار آنها آماده کنید.

طراحی زنده انجام دهید

شاید عبارت طراحی لوگو زنده کمی عجیب به نظر برسد. در بازار مدرن برندینگ، داشتن یک لوگوی ثابت که به آرامی در گوشه یک قطعه طراحی قرار می‌گیرد، اغلب دیگر جوابگو نیست. شما باید به این توجه کنید که چگونه طراحی لوگوی شما می‌تواند برای کاربردهای دیجیتال جدید به حیات خود ادامه دهد. این امر ممکن است نیاز به همکاری با متخصصان انیمیشن یا موشن گرافیک برای کشف پتانسیل‌های آن داشته باشد. شما باید روند کار را به گونه‌ای پیش ببرید که بیشترین استفاده را از لوگو داشته باشید. ضمناً از ابزارهایی مانند واقعیت مجازی که در آینده تاثیر بیشتری بر مردم خواهند گذاشت نیز در طراحی نباید غافل شوید.

همیشه به رنگ‌ها توجه کنید

رنگ در طراحی لوگو نقش مهمی ایفا می‌کند. رنگ بخش مهمی از برندسازی است، اما گاهی اوقات می‌تواند یک عامل حواس پرتی باشد، و این می‌تواند توجه به مفهوم اصلی لوگو را برای مشتری دشوار کند. رنگ نمی‌تواند پوششی برای ضعف‌های یک طرح باشد. به عبارت بهتر نمی‌توان یک ایده ضعیف را با یک پالت رنگ نجات داد، اما یک ایده خوب بدون توجه به رنگ همچنان خوب خواهد بود. همیشه دقت داشته باشید یک رنگ مناسب، خطوط، اشکال و خود ایده را به خوبی نمایان می‌کند. چه گاز یک سیب باشد، چه سه خط راه موازی، چهار دایره متصل به هم در یک خط افقی، یا هر چیز دیگری، فقط با رنگ هویت پیدا می‌کند. اما اگر زمینه مناسب نباشد آن رنگ هم کارایی نخواهد داشت. در طراحی لوگو شما باید به همه چیز دقیق نگاه کنید.

طرحی ایجاد کنید که در ذهن مخاطب حک شود!

یک طراحی لوگو باکیفیت در ذهن حک می‌شود و به برند فرصت می‌دهد علی رغم تلاش برندهای دیگر برای جلب توجه ، در ذهن مشتریان فعال باقی بماند. برای رسیدن به این هدف سادگی باید رمز موفقیت شما باشد. یک لوگوی بسیار ساده را اغلب می توان پس از یک نگاه کوتاه مجدداً به یاد آورد، چیزی که با یک طراحی بیش از حد دقیق ممکن نیست. در واقع شما باید هم لوگویی داشته باشید که ساده باشد و هم جذاب. لوگو را حتماً با تمرکز بر یک مفهوم خاص طراحی کنید. در اغلب موارد، این بدان معنی است که باید یک طرح انعطاف پذیر داشته باشید. به طوری که بتوانید در سایزهای مختلف و در طیف وسیعی از کاربردها، از آیکون یک وب سایت در نوار مرورگر گرفته تا نشانه گذاری بر روی یک ساختمان از آن بهره ببرید.

طراحی لوگو باید مکمل سایر نمادهای برند باشد!

طراحی لوگو تنها یک بخش از یک برند تجاری بوده و همواره باید برای توسعه آن برنامه داشته باشید. همیشه به این جمله توجه داشته باشید که رسیدن به انسجام بین عناصر مختلف بسیار بهتر از سازگاری ساده است. شما باید تا جایی که می‌توانید بین نمادهای مختلف یک برند هماهنگی و همخوانی ایجاد کنید تا در اهداف تجاری خودتان به موفقیت برسید.

انتقادات را نسبت به طراحی لوگو قبول کنید

هیچ طراحی لوگویی در دنیا صد در صد متخصص نیست. در عصر شبکه‌های اجتماعی، هر انسانی در مورد هر طراحی لوگویی نظری دارد. بنابراین انتقاد دیگر یک ناراحتی گاه و بیگاه یا چیزی نیست که تنها از سوی افراد حرفه‌ای مطرح شود. این چیزی است که هر کسی که روی آن کار می‌کند، باید برای آن آماده باشد. البته در تمام مشاغل این موضوع برقرار می‌باشد. شما اگر یک فوتبالیست، قاضی، بازیگر، معلم و … هم که باشید همیشه در معرض انتقاد قرار دارید.همانطور که در بالا اشاره کردیم، یک طرح برندینگ عالی چیزی فراتر از یک طراحی لوگو است، اما در پلتفرم هایی مانند Twitter، زمانی که یک پروژه تازه منتشر شده اغلب با یک تصویر واحد خلاصه می شود، لوگو اغلب اولین چیزی است که عموم مردم به سمت آن جذب می‌شوند. طبیعتاً انتقادات نسبت به آن هم بیشتر است. شما از انتقادات استفاده کنید و طرحی ایجاد کنید که همه آن را قبول کنند. مقبولیت حداکثری طرح یعنی پیروزی شما و این همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

در طراحی لوگو همانگونه که قبلاً هم گفتیم، روانشناسی رنگ اهمیت زیادی دارد. برای طراحی باید بدانید که چگونه رنگ مناسب را انتخاب کنید. هر رنگ تاثیر متفاوتی در ذهن ما دارد بنابراین مهم است که ابتدا بدانید کدام رنگ برای لوگوی شما بهتر است. در ادامه رنگ‌ها گوناگون و تاثیر آنها در لوگو را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم:

رنگ آبی , نماد آرامش , شجاعت و فداکاری

اقیانوس‌ها، آسمان‌ها و حتی پروانه‌ها همگی دارای رنگ آبی هستند که ما را با ویژگی‌های آسمانی خود جذب می‌کنند.با انتخاب رنگ آبی می‌توانید برندتان را به عنوان یک برند قابل اعتماد، محبوب و صمیمی برای مشتریان خود جلوه دهید.ضمناً دقت داشته باشید که مقدار آبی بیش از حد می‌تواند برند شما را به سمت مالیخولیا بکشاند. پس در استفاده از رنگ آبی منطقی عمل کنید.

رنگ سبز , نماد طبیعت , حیات و سرزندگی

رنگ سبز باعث می‌شود همه چیز آرام به نظر برسد. از همان ابتدای خلقت زمین، رنگ سبز همراه بشر بوده است.این رنگ به دلیل شاخص‌های زمین شناختی خود نشانه ایمنی و باروری محسوب می‌شود. شرکت ها معمولاً از آن به خوبی در طراحی لوگو خود استفاده کرده‌اند.

رنگ بنفش ؛ نماد سلطنت و قدرت و ثروت

رنگ بنفش از رنگ قرمز گرفته شده است. به دست آوردن رنگ بنفش از قرمز فرآیندی زمان بر است.این رنگ نماد قدرت و سلطنت است و به همین دلیل در لوگو بازی‌های کامپیوتری استراتژیکی از آن به شدت استفاده می‌شود.امروزه برندهای مختلف از این رنگ در هنگام سرمایه گذاری روی یک لوگو استفاده می‌کنند تا قدرت خودشان را نشان دهند. اگر قصد شما این است که عنصر قدرت و اقتدار را به برند خود بدهید، بنفش می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

رنگ زرد , نماد سرگرمی، نجابت، شوخ‌طبعی

رنگ زرد توسط برندهای مشهوری مانند مک دونالد به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد گرم بودن، سرزنده بودن و شاد بودن مورد استفاده قرار گرفته است.اگر علاقه دارید طراحی لوگوی شما مورد استقبال بیشتری قرار گیرد، می‌توانید رنگ زرد را انتخاب کنید.اما در استفاده از این رنگ مراقب باشید.اضافه کردن بیش از حد رنگ زرد شاید حتی تاثیر منفی بر برند شما بگذارد. زرد بودن بیش از حد به معنای بی‌حوصلگی است.

رنگ قرمز , نماد انرژی، جنگ و عشق

انتخاب این رنگ در شرایطی مناسب است که بخواهید شور و انرژی را در طراحی لوگوی خود به نمایش بگذارید.رنگ قرمز در پیام های بازاریابی که جلب توجه مخاطبان هدف اصلی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید برند خودتان را جسور نشان دهید، رنگ قرمز بهترین انتخاب برای داشتن یک طراحی لوگوی حرفه‌ای است.

رنگ نارنجی , شور و شوق و شادی

رنگ نارنجی نشانه خلاقیت، انرژی و جسارت است. بسیاری از برندهای معتبر جهان مانند فانتا، مسترکارت و هارلی دیویدسون رنگ نارنجی را در لوگوی تجاری خود قرار داده‌اند و شما می‌توانید فرمول موفقیت آن‌ها را تکرار کنید و برند خود را به عنوان یک کسب وکار منحصر به فرد معرفی کنید.

طراحی لوگو فقط در یک نمونه خاص محدود نمی‌شود. با رشد، گسترش و تکامل برندها، تنوع سفارشات لوگوهایی که طراحان با آنها مواجه می‌شوند نیز افزایش یافته است. در ادامه چند نوع مهم طراحی را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قیمت طراحی لوگو

فاکتورهای مهم در محاسبه نرخ طراحی لوگو

بررسی نوع لوگو

طراحی لوگو نیاز به هزینه دارد و شما باید قبل از هر کاری ابتدا هزینه را برآورد نمایید. یک مبلغ ثابت به عنوان هزینه طراحی یک لوگو وجود ندارد. چرا که لوگوها تفاوت‌های زیادی با هم دارند. هزینه یک لوگو بسته به نیاز، اندازه ، نوع برند، میزان تحقیقات، استراتژی مورد نیاز و بسیاری موارد دیگر متفاوت خواهد بود.

تنوع اندازه ها

معمولاً یک لوگو باید در چندین اندازه آماده شود تا بتواند در روش‌های گوناگون بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار بگیرد. هرچه ابعاد و اندازه‌ها تنوع بیشتری داشته باشند، کار طراح سخت‌تر می‌شود و هزینه کار بالاتر می‌رود.

طراح حرفه ای

بستگی به کیفیت کار، تجربه و تخصص، دستمزد طراحان با هم متفاوت است. هر چه آنها حرفه‌ای تر باشند، کیفیت کارشان بالاتر می‌رود و رقم بیشتری درخواست می‌کنند. البته به نظر می‌رسد کیفیت بهتر لوگو ارزش هزینه کردن بیشتر را هم دارد. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که شهرت و تجربه همیشه ضامن کیفیت نیست اما ریسک آن را کاهش می‌دهد.

لوگو تایپ

لوگو تایپ
  • آماده سازی 3 روزه
  • تحویل فایل لایه باز
  • طراحی به سلیقه مشتری
  • طراحی مطابق با استانداردهای روز

لوگو نماد

لوگو نماد
  • آماده سازی 3 روزه
  • تحویل فایل لایه باز
  • طراحی به سلیقه مشتری
  • طراحی مطابق با استانداردهای روز

لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی
  • آماده سازی 6 روزه
  • تحویل فایل لایه باز
  • طراحی به سلیقه مشتری
  • طراحی مطابق با استانداردهای روز

لوگو استارت آپی

لوگو استارت آپی
  • آماده سازی 9 روزه
  • تحویل فایل لایه باز
  • طراحی به سلیقه مشتری
  • طراحی مطابق با استانداردهای روز
به این مطلب امتیاز بدهید