افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

افزایش تعداد نصب اپلیکیشن در

افزایش نصب اپلیکیشن چگونه ممکن است؟

ایجاد و افزایش نصب اپلیکیشن که از محبوب ترین ها در فروشگاه های بزرگ اپلیکیشن مانند بازار، مایکت، گوگل پلی و غیره باشد، کار ساده ای نیست. عوامل اصلی که منجر به موفقیت برنامه های تلفن هوشمند می شود اغلب در منحصر به فرد بودن، کاربردی بودن، اعتیادآور بودن و خلاقیت دیجیتالی شما نهفته است. در گوگل پلی برای اندروید یا اپ استور برای iOS، برنامه‌های زیادی با تم های متنوعی وجود دارد که دیده شدن از بین این همه برنامه، بسیار دشوار است. اکثر کاربران اندروید و iOS، برنامه‌ای که قانع‌کننده، رایگان یا ارزان نباشد و در عین حال ضروری تلقی نشود را نصب نمی‌کنند.به گفته مدیر عاملان اپ استورهای بزرگ درباره ی افزایش نصب اپلیکیشن، حتی اگر کاربران نرم افزار شما را داشته باشند، از آنجایی که مصرف‌کنندگان برنامه‌های زیادی را به‌طور منظم دانلود می‌کنند، ممکن است از روی عادت نرم‌افزار شما را کنار بگذارند و شاید حتی آن را حذف کنند. در نتیجه، بزرگترین مشکل در اکوسیستم برنامه های تلفن همراه، واقعاً حفظ برنامه است. اگر به درستی برنامه خود را مدیریت نکنید در عرض سه ماه، بیش از سه چهارم کاربران یا مشتریان شما از بین می رود و دیگر هرگز دیده نمی شوید. اگر برنامه شما عالی باشد و مردم آن را دوست داشته باشند، اما شما همچنان در تلاش برای دستیابی به دیده شدن در فروشگاه های برنامه بزرگ همچون بازار و غیره هستید. در این مقاله چند مرحله وجود دارد که می توانید برای افزایش نصب اپلیکیشن خود انجام دهید.

ما می توانیم با تبلیغات گسترده ای که انجام می دهیم برای اپلیکیشن های موبایل نیز کاربر جذب نمایید و تعداد نصب برنامه را در مارکت هایی مثل کافه بازار ، گوگل پلی و اپ استور بالا ببرید . ما این تبلیغات را به صورت تضمینی انجام می دهیم که مفهوم آن این است که شما به تعداد نصبی که دریافت می نمایید هزینه پرداخت می کنید .

راه های افزایش نصب اپلیکیشن:

 

برای افزایش نصب اپلیکیشن، ایرادها و خطاهای آن را برطرف کنید و یک برنامه خوب و بی نقص را روانه بازار کنید. یک برنامه بد دانلود نمی شود و کاربران را حفظ نمی کند. این بدان معنی است که شما باید آزمایش کاملی روی برنامه خود انجام دهید تا مطمئن شوید که برنامه شما مکرر خراب نمی شود. اطمینان حاصل کنید که استفاده از برنامه شما برای کاربران آسان است و هر گونه تبلیغات یا عناصر تبلیغاتی را برآورده می کند بدون اینکه باعث شود کاربران با انزجار آن را نصب کنند. برنامه‌ای که کار نمی‌کند یا استفاده از آن دشوار است، رتبه‌بندی ضعیفی دریافت می‌کند و به سرعت حذف می‌شود و همچنان در رتبه‌ های پایین‌ قرار می‌گیرد.جهت افزایش نصب اپلیکیشن، کاربران را تشویق کنید تا برنامه شما را بررسی کنند. نظرات مثبت، تفاوت را در موفقیت برنامه شما ایجاد می کند. اگر تعداد قابل توجهی نظرات مثبت داشته باشید، برنامه شما در اپ استورها عملکرد بهتری خواهد داشت زیرا بسیاری از کاربران قبل از نصب نظرات را می خوانند. بررسی‌های خوب عموماً به معنای دانلودهای جدیدتر است و دانلودهای جدیدتر عاملی کلیدی برای ارتقاء رتبه در فروشگاه App است. به یاد داشته باشید، بررسی ها همچنین به شما فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و پاسخ به اشکالات یا نگرانی های آنها را ارائه می دهند.

موثرترین راه حل های افزایش نصب اپلیکیشن چیست؟

بهینه سازی فروشگاه App چگونه کار می کند؟

اولین چیزی که برای افزایش نصب اپلیکیشن باید درک کنید این است که فروشگاه های برنامه ای که برنامه خود را منتشر می کنید چگونه کار می کنند. وقتی با فروشگاه اپل اپ استور در مقابل فروشگاه گوگل پلی سروکار دارید، استراتژی بازاریابی اپلیکیشن موبایل شما کمی متفاوت خواهد بود.

بیایید برخی از زبان های اصلی توسعه دهنده برنامه را مرور کنیم. شاید نام SEO (بهینه سازی موتورهای جستجو) را شنیده باشید. اما آیا نام ASO (App Store Optimization) را شنیده اید؟ این دو عامل در رابطه با موفقیت برنامه شما عملکردی شبیه به هم دارند، اما ASO تاثیر بیشتری نسبت به SEO برای نتایج جستجوی گوگل دارد.

ASO چیزی است که دید برنامه شما را در برنامه بازار و مشابه آن، افزایش می دهد. هرچه رتبه آن بالاتر باشد، کاربران بیشتری هنگام جستجو اپلیکیشن شما را پیدا خواهند کرد و هنگامی که یک کاربر برنامه شما را پیدا کرد، ASO همچنین به تعیین اینکه آیا واقعاً آن را دانلود کرده است یا خیر کمک می کند.

راز موفقیت در افزایش نصب اپلیکیشن ها چیست؟

فرض می کنیم اپلیکیشن خود را ساختید و طراحی و نماد برنامه خود را نیز دوست دارید. روی هر دستگاهی آن را آزمایش کرده اید و بی عیب و نقص کار می کند. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: “جایگاه برنامه شما ناشناخته و بدون رقابت است” هیچ کس برنامه شما را دانلود نمی کند! راه حل چیست؟ اگر اینطور است، شما با همان مشکلی مواجه شده اید که بسیاری از توسعه دهندگان پس از انتشار برنامه های خود با آن مواجه می شوند. اما ناامید نشوید. اگر برنامه‌ای دارید که می‌خواهید تمام دنیا از آن استفاده کنند، می‌توانید آن را محقق کنید و پس از دانلود آن، پول واقعی به دست آورید. تنها چیزی که لازم است کمی تلاش و دانش درست است تا برنامه خود را به توجه کاربران هدف، جلب کنید.

چه عواملی بر ASO تأثیر می گذارد:

در نظر گرفتن همه موارد زیر می تواند به طور چشمگیری، افزایش نصب اپلیکیشن و نحوه برخورد با آن توسط الگوریتم فروشگاه برنامه را تغییر دهد.

نظرات مثبت:

هر چه یک اپلیکیشن نظرات مثبت بیشتری داشته باشد، امتیاز آن بالاتر خواهد بود. هنگامی که کاربران به یک برنامه رتبه بالایی می دهند، طبیعتاً دانلودها را بهبود می بخشد.

دانلود برنامه:

هرچه تعداد دانلودهای بیشتری داشته باشید، افزایش نصب اپلیکیشن شما بیشتر خواهد شد. صاحبان برنامه باید میزان ثابتی از دانلودها را هدف قرار دهند تا رتبه بالایی کسب کنند.

مرتبط بودن کلمه کلیدی:

برنامه هایی که کلمات کلیدی محبوب در عنوان و توضیحات خود دارند دانلودهای بیشتری را دریافت می کنند.

درآمد:

اپلیکیشن‌هایی که سابقه خوبی در تولید درآمد دارند، در فروشگاه اپلیکیشن بیشتر دیده می‌شوند.

کشور:

موقعیت منطقه ای می تواند بر رتبه شما در آن منطقه تأثیر بگذارد. افزایش رتبه شما در چندین منطقه می تواند جامعه کاربری آن را بزرگتر کند.

بک لینک:

اگر بتوانید به بسیاری از صفحات مرتبط بک لینک اضافه کنید، می توانید رتبه اپلیکیشن خود را بهبود بخشید.

اثبات اجتماعی:

محبوبیت برنامه شما در شبکه های اجتماعی می‌تواند بر رتبه‌بندی آن در فروشگاه های برنامه، تأثیر بگذارد. این امر به ویژه در Android مشاهده می شود. اشتراک‌گذاری‌ها می‌تواند تعیین کند که آیا کاربران متوجه برنامه شما می‌شوند یا آن را نادیده می‌گیرند.

شروع برنامه:

تعداد دفعاتی که کاربران واقعاً برنامه شما را باز می کنند، تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی دارد.

حفظ:

تعداد افرادی که برنامه شما را حذف نصب می‌کنند در مقابل تعدادی که آن را تا 30 روز نگه می‌دارند نیز بر رتبه‌بندی آن تأثیر می‌گذارد. برای اطمینان از حفظ برنامه، در توضیحات برنامه به شدت به مخاطبان هدف خود توجه کنید.

10 راهکار برتر برای افزایش نصب اپلیکیشن:

یک نماد برنامه جذاب ایجاد کنید

نماد برنامه شما اولین چیزی است که یک کاربر در فروشگاه برنامه می بیند و بر افزایش نصب اپلیکیشن شما تاثیرگذار است. بنابراین طرحی که انتخاب می کنید برای موفقیت شما بسیار مهم است. همانطور که کاربران در فروشگاه برنامه حرکت می کنند، برنامه شما باید چشم نواز و قابل تشخیص باشد. سعی کنید از طرحی استفاده کنید که یک نمایش واضح از برنامه شما ارائه می دهد. پس از اینکه کاربران برنامه شما را نصب کردند برنامه شما باید تا حد امکان سرنخی از عملکرد خود ارائه دهد و کاربران به راحتی با آن آشنا شوند. با این اوصاف، باید نماد برنامه را تا حد امکان ساده نگه دارید، نه خیلی زرق و برق دار. سادگی بهترین ویژگی است، قطعا شما نمی خواهید برنامه­تان در هم ریخته و گیج کننده باشد.

گسترش رسانه های اجتماعی با هدف افزایش نصب اپلیکیشن

توسعه­دهندگان برنامه، باید حضور آنلاین خود را گسترش دهند. این در جهت افزایش نصب اپلیکیشن شما، گامی بزرگ است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام شبکه های اجتماعی برای ایجاد معرفی عمومی برنامه خود استفاده کنید، باید تصمیم بگیرید که از چه زاویه ای شروع کنید. این بدان معنی است که صدای رسانه اجتماعی شما باید با شخصیت برنامه شما مطابقت داشته باشد. هنگام ارسال پست جدید در برنامه خود، از آن صدا به طور مداوم استفاده کنید. اگر برنامه‌تان هیجان‌انگیز و «باحال» است، طرفداران خود را با زبان بی‌معنای تجاری خسته نکنید. اما اگر برنامه شما برای حرفه ای ها طراحی شده باشد، آن سخنرانی تجاری ممکن است به خوبی برای مخاطبان شما مناسب باشد.

پلتفرم‌های اجتماعی که برنامه‌ها در آن، بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند کدام اند؟

  • اینستاگرام
  • تلگرام
  • یوتیوب
  • لینکدین
  • فیس بوک
  • توییتر
  • پینترست
  • واتساپ

فقط اطلاعات و تبلیغات مربوط به برنامه خود را در این پلتفرم ها پست نکنید. مکالمه ایجاد کنید و با طرفداران خود درگیر شوید. برای افزایش تعامل به نظرات در برنامه خود پاسخ دهید. چنین رابطه ای تعهد شما به کاربران و در نتیجه تعداد بارگیری ها را افزایش می دهد. احتیاط کنید، هر پلتفرم رسانه اجتماعی شرایط خدمات خاص خود را در رابطه با مسابقات، هدایا و تبلیغات دارد. مطمئن باشید در حالی که توجه کاربران را در آن پلتفرم به برنامه خود جلب می کنید، هرگز قوانین آن برنامه را نقض نمی کنید.

نام و توصیف مناسب برای برنامه خود انتخاب کنید

داشتن یک نام عالی برای برنامه، می تواند گامی موثر درجهت افزایش نصب اپلیکیشن شما باشد. عنوان خوب به معنای تفاوت بین افرادی است که محصول شما را با نام می شناسند و به آن به عنوان ” این چیز در تلفن من” اشاره می کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید عنوان برنامه‌تان در ذهن افراد بماند، باید نام آن، منحصر به فرد و مناسب باشد.

دو نکته مهم برای انتخاب نام برنامه شما:

عنوان جدید:

از نام‌هایی که افراد دیگری استفاده کرده اند استفاده نکنید. قبل از اینکه نامی را انتخاب کنید و انتشار دهید، به طور گسترده جستجو کنید. نام برنامه خود را کوتاه و شیرین، با املای آسان و به یاد ماندنی برگزینید. تمام تلاش خود را بکنید تا نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده چیزی باشد که کاربران به دنبال آن هستند و زمانی که به دنبال چیزی متناسب با نیازهای خود می گردند از کنار برنامه شما عبور نکنند. باید فقط از 25 کاراکتر استفاده کنید.

توضیحات:

توضیحات شما جایی است که باید بیشترین استراتژی را در مورد ASO داشته باشید. این تگ مشابه با تگ توضیحات متا برای یک وب سایت کار می کند اما این توضیحات، در فروشگاه برنامه قابل جستجو نیست. با فهرست کردن اطلاعات مهم، مزایا و ویژگی‌ها، جنبه اجتماعی و یک فراخوان برای اپلیکیشن خود، می‌توانید ASO خود را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهید.

برنامه خود را به طور موثر بازاریابی کنید

یکی از راه های تاثیرگذار در افزایش نصب اپلیکیشن، بازاریابی است. اگر بودجه بازاریابی کافی دارید، خیلی محافظه کار نباشید. بازاریابی معمولی در طی چند هفته یا چند ماه ساختار یافته است. اما اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی افزایش شدیدی در دانلود اپلیکیشن خود داشته باشید، تمام هزینه‌های بازاریابی خود را در یک بازه زمانی کوچک متمرکز کنید. راه اندازی یک کمپین بازاریابی کامل و جدید به شجاعت و مهارت ویژه ای نیاز دارد، اما اگر با موفقیت انجام شود، می توانید بازدهی عالی را مشاهده کنید. این کار را به ما بسپارید. تیم تخصصی و با تجربه ما تا دیده شدن برنامه شما، همراهتان خواهد بود.

جهت افزایش نصب اپلیکیشن، تبلیغات خود را در کانال ها و سایت هایی که بیشترین محبوبیت را در بین مخاطبان هدف شما دارند پخش کنید، این کانال ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کانال های شبکه هایی مانند تلگرام
  • سایت هایی خبری و اجتماعی پربازدید
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی محتوا
  • وبلاگ ها یا مجلات مربوطه
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

بسیاری از دانلودهای شما از جست و جو در گوگل یا هر موتور جست و جوگر دیگری انجام می شود، اما بسیاری از دانلودها از وب سایت شما انجام می شود. به همین دلیل است که باید یک صفحه وب اختصاص داده شده به برنامه خود ایجاد کنید و کاربران را به یک لینک هدایت کنید تا برنامه شما را دانلود کنند.

استفاده از عکس ها و فیلم های چشم نواز

در راستای افزایش نصب اپلیکیشن خود از عکس ها و فیلم های چشم نواز استفاده کنید. یکی از مهمترین جنبه های برنامه شما مجموعه عکس ها، اسکرین شات های برنامه و ویدیوها است. صفحه فروشگاه برنامه شما باید جذاب باشد. عکس‌های مربوط به برنامه شما که محبوب‌ترین و مورد نیازترین نیازهای کاربران شما را برجسته می‌کند، بلافاصله دانلود را تشویق می‌کند. نمای کاربری برنامه شما همان چیزی است که کاربران معمولاً بعد از اینکه برنامه شما را در نتایج جستجو پیدا کردند به آن نگاه می کنند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از عکس ها برای علاقه بیشتر کاربران استفاده کنید:

تصاویر می تواند شامل توضیحات و فلش‌هایی باشد که به کاربران نشان می‌دهد در برنامه شما چه کاری می‌توانند انجام دهند. بر محبوب ترین و مورد نیازترین ویژگی های برنامه خود، تأکید بیشتری داشته باشید. کاربران را متقاعد کنید که برنامه شما از طراحی بهتری نسبت به رقبای شما برخوردار است. اگر ابزارهای لازم را در اختیار دارید، حتی می توانید یک ویدیو برای اپلیکیشن خود طراحی کنید. اگر ابزاری برای ساختن ویدیوی خود ندارید، می‌توانید یک آژانس حرفه‌ای استخدام کنید یا ویرایشگرهای ویدیویی مخصوص موبایل را پیدا کنید. ما برای افزایش نصب اپلیکیشن شما تمامی راه ها را خواهیم رفت. با ما تماس بگیرید. اگر می توانید، برنامه خود را زیرنویس و به چندین زبان مختلف ترجمه کنید.

کاربران را به ثبت نظر، تشویق کنید

اگر بتوانید نظرات مثبت کاربران را در مورد برنامه خود افزایش دهید، شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود، به صورت تصاعدی هستید. کاربرانی که برنامه شما را ارزشمند می‌دانند و می‌گویند رابط کاربری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند، «توصیه‌هایی» هستند که به سایر کاربران می گوید برنامه شما ارزش دانلود را دارد و به دیده شدن در فروشگاه برنامه نیز کمک می کند. ممکن است وسوسه شوید که نظرات مثبت جعلی بخرید تا میزان توجه به برنامه شما افزایش یابد. اما اگر فروشگاه اپلیکیشن متوجه شود که شما از این تاکتیک استفاده کرده اید، ممکن است برنامه شما کاملا به حالت تعلیق درآید.

بررسی های ارگانیک نیز در افزایش نصب اپلیکیشن شما بسیار موثر است. بازخورد، نه تنها درک محصول شما را در اختیار سایر کاربران قرار می دهد، بلکه می تواند شما را در مواردی که برنامه باید اصلاح یا تغییر کند نیز مطلع کند. بنابراین، درخواست های خود را برای افراد مختلف و با نفوذ واقعی، ارسال کنید. یوتیوب‌برها و منتقدان محبوب در وب‌سایت‌های فناوری بزرگ با خوانندگان زیاد، برای درخواست‌های شما عالی هستند.

تبلیغات هوشمندانه طراحی کنید

اگر دانلود برنامه شما به صورت پولی است، می‌توانید با کاهش موقت قیمت، شاهد افزایش نصب اپلیکیشن خود باشید. مطمئنا، این راه ممکن است برای هر برنامه یا بازی کار نکند. اما اگر کاربران وفادار و تبلیغات قدرتمندی دارید، ممکن است افراد از این فرصت استفاده کنند و اپلیکیشن شما را با قیمت ارزان دانلود کنند.

کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

قبلاً در مورد تفاوت بین SEO و ASO صحبت کردیم و موارد زیادی را در مورد ASO پوشش دادیم. در ادامه نحوه اطمینان از بهینه‌سازی اپلیکیشن شما برای موتورهای جستجو را بیشتر توضیح می دهیم. فکر می‌کنید کاربران وقتی به دنبال نیازی هستند که برنامه شما برآورده می‌کند، چه عبارات دیگری را جستجو می‌کنند؟ برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وقت بگذارید تا ببینید کدام کلمات بیشترین بازدید را دارند. همچنین می‌توانید از ابزار عادی کلمه کلیدی Adwords برای جستجوی کلمات کلیدی جانبی استفاده کنید. کلمات کلیدی جانبی آنهایی هستند که گوگل مرتبط با کلمه کلیدی شما، پیشنهاد می کند. اما به یاد داشته باشید شما نباید فقط کلمه کلیدی را انتخاب کنید که میزان جستجوی بالایی دارد. هر کلمه کلیدی که استفاده می کنید باید دقیق و مرتبط با برنامه و مخاطبان شما باشد. اگر توضیحات خود را پر از کلمات کلیدی نامربوط کنید، برنامه شما ممکن است اعتبار خود را از دست بدهد و در نتیجه دانلودهای شما آسیب ببینند.

روی کاربر تمرکز کنید

همه چیز فقط تعداد دانلودهایی که دریافت می کنید نیست. مهم است که بدانید برنامه شما چگونه، کی، کجا و توسط چه کسی استفاده می‌شود. تجزیه و تحلیل برای تعیین اینکه کاربران شما از برنامه شما چه چیزی می خواهند و چگونه می توانید آن را ارائه دهید بسیار مهم است. این موارد کلید ایجاد دانلودهای مداوم هستند. تجزیه و تحلیل باید شما را از رفتارهای کاربران از زمان دانلود تا زمان حذف مطلع کند (اگر آنها برنامه شما را حذف کنند!).

استفاده از سرویس های تجزیه تحلیل کاربران در جهت افزایش نصب اپلیکیشن:

سرویس های زیادی در این رابطه وجود دارد. تعداد دقیق کاربران، تجزیه و تحلیل تجربه کاربری وارد شده به سیستم، و دسترسی به حجم عظیمی از داده های مفید دیگر از جمله امکاناتی است که این سرویس ها در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال Flurry Analytics، سرویسی که دارای مشتریان بزرگی مانند Yahoo!، EA و Groupon است. این سرویس اطلاعات زیادی درباره برنامه شما در اختیار شما قرار می دهد. این سرویس های عالی برای دانستن اینکه برنامه شما چگونه استفاده می شود و چه کاری می توانید برای بهبود تجربه کاربری انجام دهید، بسیار مناسب هستند. داده‌هایی که همراه با ردیابی دانلود دریافت می‌کنید به شما کمک می‌کند تا بازاریابی اپلیکیشن خود را تنظیم کنید و تاکتیک‌های خود را برای افزایش این دانلودها بهبود بخشید.

نتیجه نهایی:

همیشه به یاد داشته باشید که هنگام آزمایش این استراتژی ها، ترجیحات مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. آنچه برای مصرف کنندگان عمومی بهتر است ممکن است برای مخاطبان شما کارساز نباشد. بنابراین بهترین علایق آنها را در نظر بگیرید. بعضی از فروشگاه های برنامه مانند Google Play گاهی اوقات آنچه را که برای برنامه‌ها مهم‌تر می‌دانند تغییر می‌دهند. بنابراین، همیشه برنامه خود را به روز کنید. به این ترتیب، شما همیشه در رتبه بندی فروشگاه های اپلیکیشن، بالا خواهید ماند. اگر همه این مراحل و نکات را با موفقیت انجام دهید، می‌توانید دانلود، نصب و فروش اپلیکیشن‌ خود را افزایش دهید. با ما در ارتباط باشید تا به طور تخصصی و هوشمندانه در راستای افزایش نصب اپلیکیشن شما قدم برداریم.

به این مطلب امتیاز بدهید