مشاوره حرفه ای

مشاورین ما با اتکا به دانش و تجربه کافی , شما را در راستای پیشبرد اهدافتان همراهی خواهند کرد.

Www.adroom.ir

قیمت مناسب

ما در فضایی سالم به دور از ایجاد هزینه های کاذب برای کارفرما , تعرفه های منصفانه ای ارائه می دهیم.

Www.adroom.ir

فایل لایه باز

ما فایل اصلی لایه باز بروشور را بصورت کامل در اختیار شما قرار میدهیم.

Www.adroom.ir

طراحی فوری

طراحان ما در سریعترین زمان بهترین طراحی ممکن را برای شما انجام می دهند!

Www.adroom.ir

بیشتر بدانید

مشاورین ما با اتکا به دانش و تجربه کافی , شما را در راستای پیشبرد اهدافتان همراهی خواهند کرد.طراحان ما در سریعترین زمان بهترین طراحی ممکن را برای شما انجام می دهند!

کاربرد بروشور فراتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. این برگه‌های تاشده بیشتر به‌عنوان ابزار بازاریابی و وسیله تبلیغاتی مورداستفاده گسترده قرار می‌گیرند. درحالی‌که انتخابی مناسب برای معرفی اماکن تاریخی و دیدنی، اطلاع‌رسانی در زمینه‌های مختلف، آموزش و ... هستند. حتماً تابه‌حال انواع مختلفی از بروشورهای تک‌برگی، چند‌برگی و حتی کتابچه‌های معرفی مشاهده و یا مطالعه کرده‌اید. هریک از این برگه‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آن‌ها را برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. بروشورها علاوه بر معرفی مختصر محصولات در زمان کوتاه، از جذابیت ظاهری خاصی هم برخوردارند. در واقع این برگه‌ها به دلیل ظاهر مناسب و قیمت منصفانه، به‌صرفه‌ترین روش تبلیغاتی هستند که سبب ماندگاری مطالب چاپ شده می‌شوند.بروشور در اصل یک لغت غیرفارسی است که به برگه‌های تاشده یا دفترچه‌های کوچک اطلاق می‌شود. معادل فارسی این لغت، دفترک یا کالانما است که به کاربرد تبلیغاتی محصول اشاره می‌کند‌. کالانما یک سند تبلیغاتی کوچک است که اغلب به‌منظور معرفی کالا و خدمات یک تولیدی، مؤسسه و مراکز خدماتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این برگه‌ها به طور معمول در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌ها، مطب‌ پزشکان و ... در معرض دسترس عموم قرار می‌گیرند.این دفترک‌ها در انواع مختلف تک‌برگ، دو برگ، چند برگ و دفترچه‌های کوچک  روی کاغذهای صاف و محکم طراحی و تولید می‌شوند. ترکیب متن و تصاویر کوچک و بزرگ از ویژگی‌های ساختاری این برگه‌ها است که جذابیت آن‌ها برای خواننده را افزایش می‌دهد. دفترک‌ها از دیرباز موردتوجه ویژه مدیران بازاریابی به‌منظور برآورده کردن اهداف جذب مخاطب قرار گرفته‌اند. استقبال ویژه مخاطبان و صاحبان مشاغل از این برگه‌ها سبب تنوع در تولید آن‌ها شده‌ است.

انواع برگه سه لت، از ساده تا زیگزاگی

بروشورهای سه لتی، شناخته شده ترین نوع برگه‌های تبلیغاتی هستند که علاوه بر قابلیت درج متن، امکان درج عکس واضح و بزرگ از محصول یا خدمات را دارند. برگچه‌های سه لتی به طور معمول برگه A4 یاA5 هستند که در دو نقطه تا شده‌اند. برگه‌های سه لتی در اصل دارای ۶ پنل هستند که درج بسیاری از مطالب را فراهم می‌کنند. مدل‌های سه لتی بنا به نحوه تا‌شدن هم در انواع ساده، سه لتی دروازه‌ای و سه لتی زیگزاگی دسته‌بندی می‌شوند.همان گونه که مشخص است مدل سه لتی ساده و زیگزاگی جذابیت بالایی نزد مردم دارند. البته که مدل سه لتی دروازه‌ای برای بیان مطالب  مهم در بطن برگه مناسب است. در واقع مدل دروازه‌ای دارای یک لت بزرگ در وسط و دو پنل نسبتاً کوچک در کناره‌ها است. به طور معمول اصل محتوای بروشور سه لتی دروازه‌ای در پنل بزرگ وسط درج می‌شود که سبب ماندگاری در ذهن خواننده می‌شود.برگچه‌های زیگزاگی به دلیل نحوه تا‌شدن، ساختاری معمایی پیدا می‌کنند که بیننده را به مطالعه تمام پنل‌ها سوق می‌دهد. این مدل جذاب در معرفی خدمات پزشکی، درمانی، آموزشی و زیبایی بسیار کاربردی است. بسیارند افرادی که از مدل زیگزاگی برای معرفی محصولات آرایشی بهداشتی، مواد خوراکی، تجهیزات الکترونیک، مزون‌ لباس، خدمات آرایشگاه و ... بهره می‌گیرند.

انواع بروشورها

بروشور به‌منظور برآورده کردن نیاز مشتریان در انواع مختلف طراحی و چاپ می‌شود. به عبارتی هریک از انواع برگچه‌ها کاربرد مجزا داشته و نیاز کسب‌وکار خاصی را برآورده می‌کنند.

این برگچه‌ها از جهات مختلفی چون نحوه تا کردن، کاغذ، تعداد پنل‌ها، نحوه طراحی و چاپ و همچنین اندازه با یکدیگر متفاوت هستند. اما مهم‌ترین و تأثیرگذارترین تفاوت این برگه‌ها نحوه تا کردن و تعداد لت یا پنل آن‌ها است که باید پیش از انتخاب، درمورد آن اطلاعات کسب کرد. نحوه تا کردن در شکل ظاهری و همچنین دسترسی به مطالب چاپ شده مؤثر است. به عبارتی هر یک از انواع برگچه‌ها در حرفه و کسب‌وکار خاصی کاربرد دارند.

بروشور و خصوصیات بارز آن

بروشور به لطف خصوصیات خاصی که دارد از سایر برگه‌ها و اسناد تبلیغاتی متمایز شده است و بیشتر مورد توجه عموم قرار گرفته است.

مطالب کوتاه و مختصر، اولین خصوصیت ویژه این برگه‌ها هستند که سطح اطلاع رسانی و جلب توجه را افزایش داده‌اند.

تلفیق تصویر و متن، تکنیکی عالی برای انتقال مطلب است که در انواع بروشور بکار گرفته می‌شود.حجم کم و قابلیت حمل آسان نیز جزء خصوصیات مثبت این برگه‌ها است.این اسناد را می‌توان با هر نوع کاغذی چاپ کرد، اما اغلب مردم آن‌ها را با کاغذ گلاسه می‌شناسند.

در واقع این برگه‌ها از مقاومت قابل توجهی برخوردارند که سبب ماندگاری اطلاعات و کارکرد طولانی مدت آن‌ها می‌شود.

تفکیک مطالب در این اسناد به دلیل ساختار ‌آن‌ها به راحتی صورت می‌گیرد‌.امکان درج مطالب متنوع نیز در برگچه به دلیل تقسیم بندی فضای در دسترس آن مهیا است.بطور کلی بروشور یکی از کاربردی ترین ابزار تبلیغاتی است و استقبال ویژه مخاطبان و صاحبان مشاغل از این برگه‌ها سبب تنوع در تولید آن‌ها شده‌ است.

برگچه دو لت پرطرفدار

ساده‌ترین و رایج‌ترین نوع بروشور، مدل دو لت آن است که به‌صورت یک تا در وسط ورقه ایجاد می‌شود. برگچه دو لت به کمک تا وسط صفحه به چهار پنل یا بخش مجزا تقسیم‌بندی می‌شود. این مرزبندی امکان چاپ مطالب بیشتر و جلب‌توجه مخاطب را فراهم می‌کند. مدل دو لت به علت ظاهر ساده و اندازه مطلوب انتخابی ویژه برای معرفی محصول و خدمات محسوب می‌شود. بسیاری از برگه‌های دو لتی به‌صورت عنوان نقشه، برگه‌های اطلاع‌رسانی و همچنین معرفی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

قیمت این نوع از دفترک‌ها به طور معمول به‌صرفه‌تر از سایرین است. ازاین‌رو انتخابی مناسب برای کسب‌وکارهایی است که قصد چاپ بروشور در تیراژ بالا دارند

دفترک‌های چهار لت پرمحتوا

بروشورها تنها به مدل‌های کوچک و کم‌حجم محدود نمی‌شوند، مدل‌های چهار لت و بیشتر نیز اطلاعات بیشتری در اختیار خواننده قرار می‌دهند. در واقع دفترک‌های چهار لتی و بالاتر دارای صفحات بیشتری هستند که جایگزین مناسبی برای دفترچه‌های معرفی محصولات و اطلاع‌رسانی به شمار می‌آیند. دفترک‌های چهار لتی از سه یا چهار تا کردن برگه‌های بزرگ به وجود می‌آیند. ازاین‌رو دارای هشت پنل مجزا هستند که امکان درج مطالب متفاوت را فراهم می‌کنند. جزوه‌های چهار لتی بنا به مدل تا کردن در انواع چهار لت دروازه مانند، چهار لت نقشه‌ای، چهار لت فرانسوی، چهار لت موازی و چهار لت زیگزاگی یا آکاردئونی قابل تهیه هستند. این مدل‌ها در موقعیت‌های مختلفی چون چاپ منو، معرفی اقلام مختلف محصولات، انتشار لیست، معرفی و تشریح خدمات و ... کاربرد دارند. در واقع جذابیت بصری انواع بروشور چهار لتی بیشتر از دفترچه‌های بزرگ است و توجه مخاطبان را جلب می‌کند.

برگه‌های چهار لت فرانسوی

بروشور مدل تای فرانسوی را می‌توان جالب‌ترین نوع از انواع متعدد برگچه‌های بزرگ محسوب کرد. برگه تای فرانسوی از تا کردن کاغذ در راستای طول و عرض آن ایجاد می‌شود. نحوه تاکردن این برگه‌ها سبب جمع و کم‌حجم شدن آن‌ها می‌شود. ازاین‌رو انتخابی مناسب برای داخل کیف به شمار می‌آیند. بازشدن بروشورهای فرانسوی به‌گونه‌ای است که تمام صفحه در يک نگاه برای بیننده قابل‌مشاهده است؛ بنابراین این مدل اغلب به‌منظور چاپ نقشه، طرح‌های اینفوگرافیک، فراخوان‌ها و پوسترها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. ایجاد طرح‌های جذاب در پنل‌های بیرونی این مدل در جذب مخاطب نقش بسزایی دارد.

مدل جالب آکاردئونی

وجه تسمیه بروشور مدل آکاردئونی از نحوه تاشدن و باز و بسته کردن آن سرچشمه می‌گیرد. در واقع این جزوه کوچک از تا شدن یک برگه مستطیلی در جهت عرض آن تهیه می‌شود. مدل آکاردئونی دارای چهار پنل مجزا است که پس از تاشدن روی‌هم جمع می‌شوند. ظاهر متفاوت و درعین‌حال ساده این مدل، دسترسی به مطالب را تسهیل می‌بخشد. حمل و پخش مدل آکاردئونی آسان است؛ ازاین‌رو علاوه بر تولیدکنندگان نزد مخاطبان نیز محبوبیت بالایی دارد.

جهت دریافت مشاوره , استعلام قیمت و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید

انواع بروشورها از نظر کاربرد

برخلاف باور عموم بروشور در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد که مهم‌ترین آن‌‌ها حوزه تبلیغات است. سایر برگه‌ها شامل انواع اطلاعاتی یا اطلاع‌رسانی، نقشه و تصاویر اینفوگرافیک، منو، معرفی‌نامه و حتی سرگرمی هستند که هریک بنابه‌درخواست مشتری طراحی می‌شوند. در ادامه به بررسی ساختار و کاربرد این مدل‌ها می‌پردازیم:

  • بروشور تبلیغاتی: برگه تبلیغاتی در واقع معرفی‌نامه محصول، شرکت تولیدکننده، مؤسسه، کارخانه و ... است. این برگه‌ها به طور معمول حاوی اطلاعات مختصر و مفید درمورد نحوه فعالیت و ویژگی‌های شاخص شرکت، محصول و یا خدمات هستند. چاپ برند، عکس و لوگو اختصاصی سبب متمایز شدن این برگه‌ها و جلب‌توجه افراد می‌شود. این اسناد به طور معمول در مراکز خدماتی، شرکت‌ها، رویدادها و نمایشگاه‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
  • برگچه‌ اطلاعاتی: این مدل بروشور شباهت زیادی به برگه‌های تبلیغاتی دارد، با این تفاوت که در زمینه آموزشی و اطلاع‌رسانی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. جزوه‌های اطلاعاتی بنا به محتوای در شرکت‌ها، مؤسسات، مراکز آموزشی، جلسات کاری و مدارس هم کاربرد دارند.
  • برگچه‌ نقشه مانند: بروشور با ساختار نقشه حاوی نقشه و راهنمای مسیر برای مسافران و مدعوین مراکز دیدنی است. این نقشه‌ها با هدف مسیریابی آسان، دسترسی سریع به جزئیات و رفاه بازدیدکنندگان طراحی و تهیه می‌شوند.
  • بروشور‌ با ساختار منو: برگچه‌های منو مانند، انتخاب ویژه رستوران‌ها و فست‌فودهای بیرون‌بر به‌منظور تبلیغ غذاهای سرو شده در رستوران محسوب می‌شوند. این منو‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، تبلیغات را با کمترین هزینه در سطح گسترده انجام می‌دهند.

کاربرد بروشورها از کلینیک زیبایی تا مدرسه

ساختار و طراحی بروشور به‌گونه‌ای است که در موقعیت‌های مختلف بنا به خواست و هدف افراد استفاده مي‌شود. برگه‌های چند لتی در اغلب موقعیت‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، آموزشی، آگاه‌سازی و خدماتی کاربرد گسترده دارند. صاحبان مشاغل و افراد عادی تنها با کمی ذوق و سلیقه می‌توانند از این برگه‌ها در موقعیت‌های مختلفی چون افتتاحیه مشاغل و اماکن گوناگون، کارت دعوت عروسی، آموزش مطالب مختلف و ... استفاده کنند؛ بنابراین هر فرد به اقتضای فعالیت و شغلی که دارد می‌تواند از برگه تبلیغاتی به‌عنوان ابزار رشد شغل خود استفاده کند. برخی از کاربردهای بارز برگه‌های چند لتی شامل موارد ذیل هستند:

  • معرفی خدمات کلینیک‌های پزشکی و زیبایی
  • معرفی خدمات مراکز آموزشی
  • معرفی خدمات شرکت‌ها و مؤسسات مختلفی چون شرکت‌های عمرانی، مؤسسات حقوقی، بانک‌ها و ...
  • معرفی محصول یا محصولات تولیدی
  • تبلیغ و بررسی کالا و محصولات مختلف
  • آموزش مطالب علمی، بهداشتی، پرورشی و ... به کودکان و بزرگسالان در مدارس و آموزشگاه‌ها
  • معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرها و استان‌ها به همراه نقشه راهنما
  • منو مدرن رستوران‌ها و کافه‌ها

ضرورت چاپ بروشور را دریابید!

نام بروشور با تبلیغات و اطلاع‌رسانی گره‌خورده است. اما به‌راستی اهمیت و ضرورت بهره‌گیری از این برگه‌ها چیست؟ همگی می‌دانیم ارتباط شرکت‌ها و تولیدکنندگان با مشتریان و مخاطبان در میزان فروش و جذب مشتری نبض حیات آن‌هاست. در واقع این برقراری ارتباط مؤثر و آگاه‌سازی جامعه نسبت به خدمات و محصولات است که سبب رونق کسب‌و‌کار می‌شود. برگه‌های چندلتی به دلیل طراحی جذاب، جنس مقاوم و قابلیت پخش آسان از گزینه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی محبوب مشاغل محسوب می‌شوند. البته که قیمت مناسب این برگه‌ها نسبت به سایر شیوه‌های تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در واقع صاحبان کسب‌وکارها و مدیران مؤسسات می‌توانند با تهیه بروشور حس اهمیت و توجه را به مخاطبین القا کرده و با لغات و تصاویر مناسب در خاطر آن‌ها ماندگار شوند.آنچه که آشکار است جذابیت بصری انواع بروشور نسبت به برگه‌های ساده و دفترچه‌های بزرگ همراه محصولات مختلف است. به عبارتی  برگه‌های چندلتی درعین‌حال که حجم کمی دارند، کیفیت و سرعت انتقال مطلب به مخاطب را به طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. تأثیر بسزای برگه‌های چندلتی در امور، پس از بهره‌گیری از آن‌ها آشکار می‌شود.

راهنمای سفارش دفترک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی

باتوجه‌به تنوع برگه‌های یک لتی و چندلتی در شکل ظاهری، اندازه، جنس و نحوه طراحی، طراحی و چاپ مدل مناسب با هدف در کسب نتیجه مطلوب بسیار مؤثر است. به طور مثال برگه‌های تبلیغاتی به دلیل نقش بسزایی که در جلب‌توجه دارند، بهتر است از رنگ‌های پرانرژی، طرح‌‌های نوآورانه و عکس و لوگو تهیه شوند. در‌حالی‌که بروشورهای همراه محصولات و کالاها در عین سادگی هدف تولیدکننده را محقق می‌کنند.

قیمت کالانماها

باتوجه‌به اهمیت استفاده از بروشور در حوزه‌های مختلف، بررسی قیمت انواع آن نیز امری شایان توجه است. همان گونه که مشخص است سایز برگه‌ها و تعداد لت‌های آن‌ها در قیمت نهایی مؤثر است. برگه اولیه مورداستفاده در تولید برگه‌های چندلتی به اقتضای نیاز از میان انواع برگه تحریر نازک و ضخیم، برگه‌های گلاسه ۱۰۰ الی ۲۰۰ گرمی در اندازه‌های معین انتخاب می‌شود. جنس و سایز این برگه‌ها قیمت نهایی را مشخص می‌کند، ازاین‌رو باید در انتخاب آن دقت کرد. با تمام این اوصاف، صرف هزینه جهت چاپ بروشور نوعی  سرمایه‌گذاری است که سبب جذب مشتری و سودآوری می‌‌شود.

نتیجه‌گیری:

نقش بسزای انواع بروشور در تبلیغات مؤثر و اطلاع‌رسانی مطلوب در عین پیشرفت تکنولوژی نیز ذره‌ای کم‌رنگ نشده‌ است. در واقع برگه‌های چند لتی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطب و ظاهر متفاوت با سایر رسانه‌ها رقابت می‌کنند. طراحی و تولید این برگه‌ها امری تخصصی است که به مشورت افراد مجرب نیاز دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید