صفر تا صد ثبت برند تجاری به شکل رسمی و قانونی

ثبت برند تجاری یک فرآیند تجاری ضروری برای همه شرکت های بزرگ و کوچک است. مشکل این است که برخی از افراد نمی دانند ثبت علامت تجاری چقدر مهم است. آن ها فکر می کنند که صرفاً به این دلیل که چیزی را خلق کرده اند، به آن ها تعلق دارد. در دنیای ایده آل این ادعا ممکن است درست باشد، اما در دنیای واقعی ما، اگر علامت تجاری را ثبت نکنید، دیر یا زود آن ها را از دست می دهید.

استعلام برند

برند چیست؟

اگر همین الان در یک موتور جستجو تایپ کنیم «برند چیست»، احتمالاً با تعدادی از تعاریف مواجه خواهیم شد. برندها جوهره بازاریابی هستند. آن ها روشی برای تمایز محصولات و خدمات مختلف در بسیاری از صنایع هستند.

اما آیا فقط یک نوع برند وجود دارد؟ چگونه می توانیم از یک تعریف برای توصیف انواع مختلف برندها استفاده کنیم، در حالی که اساساً بسیار متفاوت هستند.

حقیقت ساده این است که ما نمی‌توانیم یک برند را در قالب قرار دهیم و با توجه به قالب مذکور درباره آن قضاوت کنیم. برندها در اشکال و اندازه‌های گوناگونی عرضه می‌شوند، البته با کیفیت‌، مزایا و معایب مختلف.

چنانچه تمایل به بررسی یک نام یا لوگو دارید تا از ثبت یا عدم ثبت آن توسط اشخاص دیگر مطلع شوید , کافیست به سایت اسناد مراجعه کرده و استعلام بگیرید.برای اینکار بر روی کلید زیر کلیک کرده تا وارد سایت اداره اسناد شوید.

باید و نبایدهای ثبت برند

در این مطلب می خواهیم به بررسی بایدها و نبایدهای ثبت علامت تجاری بپردازیم.

  • تاخیر نکنید

این مهمترین نکته علامت تجاری است که می توانیم ارائه دهیم. درک این نکته ضروری است که ثبت علامت تجاری یک موقعیت اولیه است. اگر شما اولین کسی نیستید که یک علامت تجاری را ثبت می‌کنید و شخص دیگری پیش از شما این کار را انجام می‌دهد، پس شانسی در این موضوع ندارید.

 

  • برای یافتن نام، راه آسان را انتخاب نکنید

یکی دیگر از مشکلات اصلی ثبت کردن برند، پیدا کردن نام یا عبارت مناسب است. اگر نمی توانید نام مناسب انتخاب کنید، می توانید به سراغ شرکت هایی که در این زمینه خدمات می دهند، بروید.

 

  • سراغ میانبرها نروید

اطمینان حاصل کنید که فرآیند ثبت نام مربوط به علامت تجاری به درستی مدیریت می شود. فقط برای صرفه جویی در وقت، سراغ میانبرها نروید. انتخاب کلاس های مناسب و پر کردن صحیح تمام فرم ها و اسناد مناسب می تواند زمان بر باشد. موارد زیادی برای ثبت آرم وجود دارد که در صورت عدم توجه می توانید آن ها را از دست بدهید.ممکن است خیلی قانع کننده به نظر برسد که روی چیزی کلیک کنید تا برنامه تکمیل و بایگانی شود. با این حال، خود را آگاه کنید که ثبت علامت تجاری صرفاً به معنای ثبت علامت تجاری شما به هر نحوی نیست. این موضوع به معنای داشتن یک علامت تجاری امن برای مادام العمر است. در چنین کار مهمی هیچ کوتاهی نکنید!

 

  • به تنهایی سراغ علائم ترکیبی نروید

علائم ترکیبی، ترکیبی از یک نام و یک لوگو هستند. به نظر می رسد که این علائم ترکیبی در نوع خود عالی هستند. زیرا کلمه و لوگو را با یک برنامه محافظت می کنند. با این حال، آن ها برخی از معایب عمده نیز دارند. حفاظت ارائه شده توسط علامت های ترکیبی بسیار ضعیف است و هنگامی که لوگوی خود را تغییر می دهید، علامت ترکیبی به طور خودکار منقضی می شود.به یاد داشته باشید که علامت تجاری شما نشان دهنده منبع کالا یا خدمات است. این برند، نام یا توصیف یک چیز خاص نیست و لزوماً با نام شرکت شما یکی نیست.

 

  • جستجوی برند

جستجوی علامت تجاری اولین قدم برای هر فردی است که قصد دارد یک علامت تجاری یا علامت خدماتی جدید ایجاد کند. با پایگاه‌های اطلاعاتی رایانه‌ای امروزی، جستجوی علامت تجاری نسبتاً ارزان و سریع است.

 

  • «قوی ترین» علائم ممکن را انتخاب کنید

قدرت ثبت برند در طیفی از یک علامت ابداع شده یا اختراعی که می تواند بسیار قوی باشد، قرار می گیرد. بنابراین با علائم عمومی که اصلاً علامت تجاری نیستند متفاوت است. هر چه یک برند قوی تر باشد، محافظت گسترده تر از آن ارائه می شود.علامت های سکه ای یا خیالی آن هایی هستند که خارج از خود علامت، هیچ معنایی ندارند. «کداک» یا «زیروکس» نمونه‌های خوبی برای این مثال هستند. این برندها قبل از اینکه برای توصیف محصولات جدید استفاده شوند، هیچ کدام به هیچ زبانی معنی نداشتند.علائم دلخواه از کلمات معمولی استفاده می کنند، اما این کلمات با محصول مرتبط نیستند. به عنوان مثال Wishbone برای سس سالاد، Amazon برای یک کتابفروش و Apple برای رایانه ها.علائم پیشنهادی مرتبط کمتر محافظت می شوند. زیرا کلمات موجود در علامت با محصول مرتبط هستند.

ثبت برند در انواع مختلف

ثبت برند در نام ها و علائم مختلفی انجام می شود. هر کسب و کاری و فرد متقاضی با توجه به نوع کسب و کار و… برند مناسبی را انتخاب می کند.با دیدن بسیاری از انواع مختلف مارک ها، جای تعجب نیست که مردم دچار سرگردانی شوند. آن ها نمی دانند چگونه یک نام تجاری را تعریف کنند. زیرا تعاریف زیادی وجود دارد.در اغلب موارد، متمایز کردن یک برند دشوار است. زیرا راه های زیادی برای تعریف یک برند وجود دارد. با این حال، در هر صورت، بازاریابان باید مطمئن شوند که برندهایشان ارزش تولید می کنند و با استراتژی کلی برند همخوانی دارند. علاوه بر این، برای رشد یک نام تجاری موفق، باید اطمینان حاصل کرد که آن برند مرتبط باقی می ماند و مهمتر از همه، می تواند در هر زمینه ای که مورد نظر ماست، متمایز شود.

مکان نام تجاری

به منظور جذب گردشگر، ساکنان، سرمایه گذاران و حتی مشاغل، شهرها می توانند برندی پیرامون خود بسازند. آن‌ها این برند را طوری می‌سازند که مکان‌ها را به جای امکانات، با ایده‌های مثبت مرتبط کنند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به مردم نشان دهند که اگر به شهر خاصی نقل مکان کنند یا تصمیم به بازدید از آن بگیرند، چند انتخاب خواهند داشت. با این حال، برای موفقیت این برندها، ارائه دهندگان خدمات و شهروندان باید نقش خود را ایفا کنند.

برند جهانی

این برندها که به نام های معروف شناخته می شوند، در سطح جهانی مشهور هستند. بنابراین، مدل کسب و کار آن ها اغلب بر در دسترس بودن، آشنایی و ثبات متکی است. با این وجود، این برندها اغلب در معرض تهدید هستند. زیرا مجبورند تغییرات بزرگ یا ظریف را اعمال کنند تا با محصول مرتبط بمانند. آن ها قبلاً وضعیت ثابتی داشتند. زیرا ثبات بخش عمده ای از روال یک برند جهانی بود. امروزه هم این برندها ثابت هستند، اما باید خود را با تغییر سلیقه ها و انتظارات فرهنگی وفق دهند.

نام تجاری شرکتی

به این برندها، برندهای سازمانی نیز گفته می شود. زیرا آن ها ارتباط نزدیکی با سازمان هایی دارند که پشت سر آن ها ایستاده اند. اساساً این برندها را سازمان ها تعریف می کنند و به مصرف کنندگان در کیفیت و خدمات شرکت ها اطمینان می دهند. اغلب، برندهای شرکتی دارای تمام قابلیت ها و دارایی های لازم و همچنین ارزش ها و اولویت ها برای رفع نیازهای مصرف کنندگان هستند. علاوه بر این، آن ها یک چارچوب مرجع جهانی یا محلی، سوابق عملکرد و برنامه های شهروندی، و همچنین میراث غنی دارند که در مورد شرکت پشت برند صحبت می کند.

برندهای غیر انتفاعی

اگرچه معمولاً در جامعه غیر انتفاعی برندهای NGO مورد انتقاد قرار می‌گیرند، اما این برندها همچنان مهم هستند. چرا که این برندها فقط به دنبال جمع‌آوری سرمایه نیستند تا مأموریت‌های اجتماعی خود را پیش ببرند. آن ها به مدل های ارزشی نیز توجه دارند.

نام تجاری محصول

صاحبان کسب و کار برای فروش کالاها و خدمات، باید روی برندهای محصول خود کار کنند. این ها برندهایی هستند که شامل احساسات و ایده ها می شوند. بنابراین احتمالاً با خود محصول نیز در ارتباط هستند. در این حالت، قابلیت عملکردی محصول فراتر می رود و برداشت های عمومی افراد را در بر می گیرد. FMCG یا برندهای کالاهای مصرفی، نمونه ای از برندهای محصول هستند.

برند چلنجر

این برندها به اصطلاح تغییر دهندگان هستند که نحوه نگرش و استفاده ما از منابع بازاریابی مرسوم را تغییر می دهند.

در اصل، آن ها اینجا هستند تا بازیکنان مسلط را به چالش بکشند و سر و صدا ایجاد کنند.

به این ترتیب، آن ها جاه طلبی های تجاری خود را به سطح کاملاً جدیدی می آورند و معیارهای تصمیم گیری دسته بندی را تغییر می دهند تا موقعیت خود را در بازار بهبود ببخشند.

نام تجاری سرمایه گذار

اگر یک نام تجاری سرمایه گذار قدرتمند باشد، انعطاف پذیری قیمت سهام را به ارمغان می آورد و درک آگاهانه ای از ارزش ایجاد می کند. این برندها اغلب برندهایی هستند که در فهرست عمومی قرار دارند و نه تنها به عنوان سرمایه گذاری بلکه به عنوان سهام عملکرد نیز مطرح می شوند. بنابراین، برای موفقیت این برندها، سرمایه گذاران باید دانش استراتژیک و مالی خود را با هم ترکیب کنند و همچنین روی هدف و ارزش پیشنهادی خود کار کنند. علاوه بر این، آن ها باید از طریق CSR به شهرت بیشتری دست یابند.

برند ملت یا ملی

برخلاف برندهای مکان، برندهای ملی با شهرت و تصورات یک کشور مرتبط هستند.

برند فعال

این برندها با هدفی همراه هستند که همیشه به دلایل اجتماعی به وجود می آیند. با این حال، آن‌ها هدف خود را به خوبی تبلیغ می‌کنند که اغلب مصرف‌کنندگان آن‌ها را انتخاب کنند. نمونه خوب این مثال، برند بادی شاپ( کاملاً ضد ظلم به حیوانات )و برند بنتون است. بنتون در طول عمر خود با مسائل جهانی و تعصب مبارزه کرده است. با این وجود، همه طرفدار این مارک ها نیستند.

برند Clean Slate

این نوع برندها کاملاً مخالف برندهایی هستند که بر یک استراتژی اصلی متکی می باشند.

در عوض، این برندها در واقع نسخه های پاپ آپ برندهای معمولی به حساب می آیند. به این ترتیب، آن ها هیچ مدرکی دال بر خوب بودنشان ندارند و نه به خوبی شناخته شده اند.

با این حال، آن ها به سرعت حرکت می کنند تا به مصرف کنندگان خود چیزی جدید و مدرن بدهند. بنابراین، آن ها می توانند در مدت زمان کوتاهی بسیار محبوب شوند.

ثبت برند شخصی

برندهای شخصی آن دسته از برندهای فردی هستند که بر اساس افراد شکل می گیرند.

با این حال، اکثر کارشناسان معتقدند که این برندها اصلاً نباید مارک نامیده شوند.

زیرا اغلب به یک مدل تجاری خاص مرتبط نیستند.

با این وجود، برند شخصی نحوه بازاریابی از طریق رسانه ها، شبکه های اجتماعی و سایر ابزارها به حساب می آیند و کمک می کنند تا تصویر خود را بهبود بخشیده و احتمالاً فرصت های شغلی بیشتری به دست آوریم.

نام تجاری ژنریک

همانطور که از نام آن مشخص است، این برندها ویژگی های متمایز خود را از دست داده اند و ساده و عمومی هستند. سه شکل از آن ها وجود دارد. ما برندهای عمومی مانند Sellotape، Xerox و Google داریم که اعتبار خود را از دست داده اند.

ثبت برند لاتین چیست؟

ثبت برند می تواند در نوع فارسی یا لاتین باشد. در این حالت، ثبت لوگو یا آرم نیاز به طی کردن مراحل خاصی دارد. در واقع شرایط، مدارک و ثبت برند لاتین و فارسی بسیار شبیه به یکدیگر است. اگر نام تجاری انتخابی شما با حروفی غیر از فارسی نوشته شود یا اینکه هیچ معنایی در زبان فارسی نداشته باشد، در این صورت نیاز به ثبت برند لاتین دارد. اگر کلمات استفاده شده در لوگو یا آرم یا برند در نوع فرانسوی، انگلیسی، عربی و غیره باشد، باز هم جزء برند لاتین به حساب می آید. فرهنگ سخن و لغت نامه دهخدا معیار تشخیص ریشه فارسی کلمات مختلف از جمله برند و لوگو هستند.ممکن است برند شما به شکل فینگلیش(معنای انگلیسی ندارد و فقط با حروف انگلیسی نوشته شده است) نوشته شده باشد، این نوع برند نیز لاتین محسوب می شود. در صورتی که ۵۰ درصد حروف و علائم استفاده شده در برند از نوع انگلیسی باشد، شما با برند لاتین سروکار دارید.

ثبت برند لاتین چگونه انجام می شود؟

نکته قابل توجه در مورد ثبت برند لاتین این است که این برندها به شکل بین المللی استعلام می شوند. این مسئله در مورد ثبت هر برندی انجام می‌شود. یعنی ابتدا سرمایه گذار یا صاحب برند باید از تکراری نبودن برند انتخابی خود مطمئن شود. در مورد برندهای لاتین این موضوع ابعاد گسترده‌تری پیدا می کند. چرا که این برندها نیاز به بررسی در سطح بین الملل دارند. یعنی برند انتخابی شما نباید در سطح بین الملل معادل جهانی داشته باشد. برای اینکه بتوانید از تکراری نبودن برند انتخابی خود استعلام بگیرید، باید به کنوانسیون مادرید وابسته به سازمان جهانی مالکیت معنوی یا موافقتنامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی مراجعه داشته باشید.در پروتکل مادرید نحوه ثبت برند بدین گونه است که ابتدا اشخاص، برند انتخابی را در کشور مبدا به وضعیت ثبت می رسانند. در ادامه نیز مقاصد تجاری مورد نظر خود را در میان کشورهای عضو گزینش می کنند و برای عضو فعال شدن در آن ها درخواست می دهند.

ثبت برند لاتین توسط چه سازمانی انجام می شود؟

مرجع رسمی ثبت برند لاتین، مرکز مالکیت معنوی می باشد. این مرکز زیر نظارت مستقیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت دارد و از نظر اجرایی به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران وابسته می باشد. دستورالعمل ها، مقررات و قوانین وضع شده در این مرکز به کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اطلاع رسانی می شود.هر موسسه، سازمان، شرکت و غیره که در کشور ثبت برند انجام می دهد، نیاز به نظارت این سازمان دارد. تمامی برندهای ترکی، عربی، انگلیسی، کردی و سایر زبان ها برای ثبت برند نیاز به قوانین سازمان ها دارند. برند لاتین انتخابی شما ممکن است متعلق به یک نفر یا چندین نفر باشد. در این حالت این سازمان ها کمک می کنند که نام و نشان تجاری انتخابی شما از نظر قانونی نیز رسمیت داشته باشد. بسیاری از افراد گمان می کنند ثبت برند لاتین باعث می شود که تغییری در عوارض اشخاص حقوقی و حقیقی و میزان مالیات دریافتی از آن ها ایجاد شود. در حالی که ثبت برند هیچ تغییر و تاثیری در میزان عوارض و مالیات ندارد.

ثبت برند فارسی یا لاتین برای اشخاص حقیقی نیاز به چه مدارکی دارد؟

  • اشخاص حقیقی برای ثبت برند لاتین یا فارسی به مجوز فعالیت نیاز دارند. مجوز فعالیت می تواند مجوز تأسیس، مجوز کسب و کار، گواهی فعالیت، پروانه ساخت یا پروانه بهره برداری باشد.
  • کارت بازرگانی معتبر(مربوط به برند لاتین)
  • کارت ملی و شناسنامه فرد متقاضی
  • علائم تجاری لاتین انتخاب شده باید در ابعاد ۱۲ در ۱۲ سانتی متر باشند.
  • پر کردن فرم مربوط به درخواست ثبت برند لاتین یا فارسی

اشخاص حقوقی برای ثبت برند فارسی یا لاتین به چه مدارکی نیاز دارند؟

  • کارت بازرگانی معتبر(مربوط به برند لاتین)
  • شناسنامه و کارت ملی فرد متقاضی(مدیرعامل)
  • کامل کردن اظهارنامه برای ثبت برند لاتین یا فارسی
  • اطلاع رسانی آخرین تغییرات شرکت روزنامه رسمی تاسیس
  • انتخاب لوگو لاتین با ابعاد معادل ۱۲ در ۱۲ سانتی متر
  • مجوز فعالیت برای کسب و کارهای مختلف با تایید نهادهای قانونی

مراحل ثبت برند فارسی و لاتین چگونه انجام می شود؟

 ثبت برند لاتین نیز مانند سایر برندها نیاز به طی کردن مراحل و پروسه خاصی دارد. برای شروع باید به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه کنید و مراحل زیر را به شکل پله پله انجام دهید. نگه دارید.

  • ابتدا باید وارد سایت علائم تجاری (سازمان اسناد) شوید.
  • در مرحله اول ایمیل خود را وارد کرده و کد احراز هویت ارسال شده به ایمیلتان را وارد نمایید.
  • سپس مشخصات فردی خود را به عنوان مالک برند یا وکیل ایشان در سایت وارد کنید.
  • در ادامه اطلاعات درخواست شده برای خدمات و محصولات خود را وارد می کنید.
  • در گام بعدی نیز نیاز به آپلود کردن مدارک مورد نیاز (کارت ملی , شناسنامه , مجوز فعالیت) جهت ثبت برند دارید.
  • حالا نوبت به بارگذاری تصویر برند میرسد.
  • در مرحله بعد، هزینه مربوط به ثبت برند لاتین یا فارسی را به شکل آنلاین پرداخت می کنید.
  • در مرحله آخر نیز باید شماره مربوط به اظهارنامه را برای پیگیری های بعدی پیش خود نگه دارید.

زمانی که بررسی مدارک و اطلاعات ارسالی شما از سمت سازمان مالکیت معنوی انجام شد، در صورت بروز مغایرت یا کاستی در مدارک ارسالی از شما خواسته می شود کپی برابر با اصل مدرک خود را برای سازمان ارسال کنید. در ادامه نیز در روزنامه رسمی گواهی مربوط به چاپ آگهی نخست شما صادر خواهد شد. بعد از اینکه آگهی در روزنامه رسمی منتشر شد و هیچ گونه ادعایی در زمینه برند وجود نداشت، ثبت برند لاتین یا فارسی انجام خواهد شد. اعتبار برند ثبت شده معادل ده سال است.همانطور که متوجه شدید نخستین مرحله برای ثبت برند، آرم یا لوگو، استعلام نام برند می باشد. با انجام این مرحله مطمئن می شوید که برند لاتین یا فارسی انتخابی شما هیچگونه معادلی ندارد. جالب است بدانید این اقدام از سمت شما به عنوان صاحب برند باعث می شود مراحل ثبت آرم در مدت زمان کمتری انجام شود. چرا که اگر برند انتخابی شما تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست ثبت برند شما را رد خواهد کرد.

برای ثبت برند لاتین یا فارسی چقدر باید پرداخت شود؟

ثبت برند با پرداخت هزینه انجام می شود. البته هزینه ثبت برند لاتین با توجه به طبقات درخواستی، مجوزهای لازم و تعداد محصولات متفاوت خواهد بود. طبقات درخواستی در واقع همان کالاها و خدماتی هستند که هر فرد حقیقی یا حقوقی برای برند انتخابی خود در نظر گرفته است.در سال ۱۴۰۰ هزینه مربوط به ثبت برند معادل دو میلیون و پانصد هزار تومان بوده است. این مبلغ تمامی واریزی ها و هزینه های دولتی و قانونی را نیز در نظر گرفته است. اضافه شدن هر طبقه به برند، مبلغی معادل ۲۰۰ هزار تومان به هزینه کلی اضافه خواهد کرد. نکته قابل توجه در مورد هزینه ثبت برند فارسی و ثبت برند لاتین این است که این دو برند از نظر هزینه هیچگونه تفاوتی باهم ندارند.

زمان در نظر گرفته شده برای ثبت برند چقدر است؟

زمانی که اظهارنامه مربوط به ثبت برند به مرکز مالکیت معنوی ارسال می شود، پروسه بررسی مدارک و صدور آگهی تقاضا حدود ۳۰ تا ۴۵ روز کاری زمان خواهد برد. در ادامه در روزنامه رسمی نیز آگهی اول منتشر خواهد شد. در این روزنامه از عموم افراد درخواست می شود اگر نام و نشان تجاری آن ها با مورد ذکر شده شباهت، تعارض یا ارتباط دارد، طی مهلت یک ماهه اعلام کنند.بعد از طی شدن این بازه زمانی، چهار هفته دیگر زمان نیاز دارید تا گواهی مربوط به ثبت برند لاتین یا فارسی به شکل رسمی صادر شود. زمانی که آگهی دوم در روزنامه رسمی منتشر می‌شود، پروسه ثبت برند به پایان خواهد رسید. ذکر این مراحل نشان می دهد که پروسه ثبت برند لاتین و فارسی حدود ۳ ماه زمان می برد.

ثبت برند به کمک کارشناسان

ثبت علائم تجاری لاتین یا فارسی بدون کمک گرفتن از کارشناسان حقوقی و متخصصان با تجربه سخت و دشوار است. امروزه امکان ثبت آنلاین علائم تجاری به راحتی فراهم شده است. بنابراین صاحبان برند، کسب و کار و تولید کنندگان می توانند از نقاط مختلف کشور برند خود را به شکل آنلاین و اینترنتی ثبت کنند. مدارک لازم برای ثبت برند نیز به شکل آنلاین و اینترنتی قابل ارسال می باشد.ثبت برند به شما کمک می کند که تبلیغات بیشتری را برای خدمات، محصولات و نوع کسب و کار خود انجام دهید. همچنین در دیدگاه مشتریان نیز قابل اعتمادتر و مشهورتر خواهید شد. زمانی که برند شما به شکل قانونی ثبت می شود، امکان هرگونه سوء استفاده احتمالی از سمت رقبا و سودجویان در بازار از بین خواهد رفت. ضمن اینکه منافع معنوی و مالی شما نیز به خوبی حفظ خواهد شد.

چرا باید برند خود را ثبت کنیم؟

ثبت برند به دلایل مختلف حائز اهمیت می باشد. در واقع این شیوه قانونی می تواند روش مناسبی برای حفظ موقعیت در بازار و افزایش محبوبیت در میان مشتریان باشد.

مالکیت قانونی نیاز به ثبت برند دارد

هر نوع کسب و کاری برای ثبت قانونی نیاز به علائم تجاری دارد. برای اینکه بتوانید برند خود را به بهترین شکل مناسب حفظ کنید، باید آن را به شکل قانونی ثبت کنید. به طور کلی در هر روز معادل 15 هزار درخواست مبنی بر ثبت علائم تجاری انجام می شود. در چنین حالتی فقط ثبت قانونی یک برند، آن را برای همیشه حفظ خواهد کرد.

با ثبت برند جدی و پرتلاش به نظر میرسید

شرکت ها، سازمان ها، ارگان ها و موسساتی که اقدام به ثبت برند می‌کنند، نشان می‌دهند که دارای مقاصد تجاری ارزشمندی هستند و به شکل جدی در این زمینه فعالیت می کنند. این مسئله برای سایر رقبای شما از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. ضمن اینکه مشتریان و شرکت های متمایل به همکاری با شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

ایده مناسب برای پس انداز

ثبت علائم تجاری باعث پس انداز و حفظ سرمایه می شود. بنابراین اگر در مورد این برند مدعی وجود داشته باشد، شما نیاز به هیچ گونه پرداخت هزینه مبنی بر اثبات ادعا ندارید. این در حالی است که سایر افراد مجبور به پرداخت هزینه برای اثبات ادعای خود هستند.

حفظ مالکیت معنوی با ثبت برند

اگرچه زمانی که نسبت به ثبت برند بی توجه می شوید، عملاً مالکیت مالی و سرمایه گذاری خود را از دست نمی دهید اما بخش قابل توجهی از مالکیت معنوی خود را از دست می دهید. برند انتخابی شما جزء دارایی های معنوی شما به حساب می آید. در واقع شما با این نوع مشخصات و دارایی ها در مقابل مشتریان، کاربران و سایر رقبا تعریف می شوید. بنابراین حفظ این گونه دارایی های معنوی نیز به اندازه سایر سرمایه گذاری ها و امور مالی مربوط به شرکت و کسب و کار اهمیت دارد. چرا که در نهایت تثبیت و ارزش برند می تواند منبع خوبی برای کسب درآمد و حفظ سرمایه باشد.

ارزش و اعتبار برند یعنی ارزش و اعتبار شرکت

برندهای تجاری تا زمانی که هیچ گونه عمل قانونی و رسمی در مورد آن ها اعمال نشده است، هیچ تفاوتی با هم ندارند. شما زمانی می توانید برند را به ارزش واقعی برسانید که آن را به شکل قانونی ثبت کرده باشید. افزایش اعتبار و ارزش برند به افزایش اعتبار و ارزش شرکت و کسب و کار شما منجر خواهد شد.

ثبت برند و کسب درآمد

ثبت برند در نهایت منجر به کسب درآمد بالا می شود. اگر دقت کرده باشید هر شرکت بزرگ و مطرحی دارای برند رسمی و قانونی است.

5/5 - (1 امتیاز)