اطلاعیه : متاسفانه گوگل مجددا دامنه ir را در لیست تحریم خود قرار داده و موقتا امکان فعالسازی تبلیغ بر روی این دامنه وجود ندارد,لذا در صورتی که دامنه بین المللی دارید در لیست ثبت سفارش وارد نمایید و در غیر اینصورت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره آنها اقدام به خرید یک دامنه بین المللی ارزان برای ایجاد تبلیغات خود نمایید.

دسترسی به اکانت

شما از بدو شروع تبلیغات ادوردز , به اکانت خود دسترسی کامل دارید…

زمان بندی تبلیغات

کمپین تبلیغاتی سفارش داده شده بر اساس نیاز شما زمان بندی میشود…

نظارت مداوم بر کمپین شما

ما بصورت مداوم کمپین شما را مورد بررسی و تحلیل قرار میدهیم تا از کیفیت خدمات ارائه داده شده و بازدهی حداکثری کمپین شما اطمینان حاصل کنیم…

فعالسازی پلاگین های گوگل

ما افزونه های تبلیغاتی گوگل مانند شماره تماس، لینک صفحات سایت شما , ویژگی‌ها , تخفیفات , برندها و… را برای شما فعال خواهیم کرد.

گوگل ادوردز یا به عبارتی تبلیغات گوگل (Google Adwords) نوعی از تبلیغات است که در آن گوگل به کاربران خود این اجازه را میدهد که با پرداخت مبلغی طی یک فرایند مزایده ای : سایت , محصول , اپلیکیشن یا…. خود را در فضای جستجوگر گوگل به نمایش عموم بگذارند.تبلیغات گوگل معتبرترین و زودبازده ترین نوع تبلیغات در دنیا میباشد.

مزایا خدمات

ما در کمتر از چند دقیقه سفارش شما را فعال میکنیم…
 
مشاوره رایگان انتخاب کلمات کلیدی، طراحی صفحه فرود و متن آگهی
 
ما حافظ کمپین و موجودی شارژ شما هستیم و به شما تعهد امانت داری میدهیم!!!
 
پشتیبانان ما به معنای واقعی در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی شما هستند.
 
ما سئو داخلی سایت شما را به رایگان انجام میدهیم تا شاهد کاهش تعرفه های کلیک گوگل باشید…
 
ارائه هدایای دلاری گوناگون از طرف گوگل به شما
 
ارائه آمار کامل عملکرد کمپین بر اساس کلمات , زمان , موقعیت مکانی و…
 

اکانت اختصاصی ادوردز

اکانت استاندارد گوگل ادوردز

اکانت استاندارد گوگل ادوردز

0 رایگان
  • نوع پرداخت : Manual Payment
  • احتمال دریافت پروموشن : 30%
  • میزان پروموشن : بر اساس ارز و حداکثر 82 دلار
  • تضمین بازگشت وجه : در صورت عودت گوگل، به مشتری بازگردانده می‌شود
  • زمان مورد نیاز برای بازگشت وجه : بین 7 تا 12 روز
  • مدت زمان شارژ اکانت : کمتر از یک ساعت
اکانت پروموشنال گوگل ادوردز

اکانت پروموشنال گوگل ادوردز

700 هزارتومان
  • نوع پرداخت : Monthly Invoice
  • احتمال دریافت پروموشن : 100 %
  • میزان پروموشن : 120 دلار یا معادل آن به ارزهای دیگر
  • تضمین بازگشت وجه : 100% توسط ادروم تضمین می‌شود
  • زمان مورد نیاز برای بازگشت وجه : آنی
  • مدت زمان شارژ اکانت : کمتر از یک ساعت

فروش تبلیغات گوگل ادوردز با بهترین قیمت

خرید تبلیغات گوگل ادوردز یکی از سریعترین راه های تبلیغات موثر در افزایش فروش محصولات در فضای مجازی می باشد

فرم ثبت سفارش تبلیغات گوگل

    مدت زمان فعال شدن تبلیغات من چقدر است ؟

    زمان فعال شدن آگهی شما در روز های عادی 15 الی 60 دقیقه و در روز های تعطیل 1 الی 48 ساعت میباشد.

    برای خرید ادوردز باید حساب خارجی داشته باشیم ؟

    خیر , شما تمامی هزینه ها را به ریال پرداخت میکنید و تیم تبلیغاتی ادروم بعنوان نماینده شما فرایند تبدیل ریال به ارزهای خارجی و مراحل خرید را انجام میدهد…

     
     
    برای خرید تبلیغ باید حتما اکانت اختصاصی هم بخرم؟

    خیر , هیچ اجباری در کار نیست.اما خرید اکانت های اختصاصی مزیت هایی را به همراه دارد :

    1-با دارا بودن اکانت اختصاصی , به پنل و گزارشات خود دسترسی دارید.

    2-با خرید اکانت اختصاصی پرموشن دار میتوانید در اولین خرید خود تا سقف 120 دلار از گوگل هدیه دریافت نمایید.

    3-جهت اطلاع از سایر مزیت های اکانت اختصاصی باما تماس حاصل فرمایید.

    اکانت های اختصاصی یکبار مصرف است یا مجدد شارژ میشود؟

    اکانت های اختصاصی متعلق به شما میباشد و شما با یکبار خرید صاحب آن میشود و در هر سفارش صرفا اکانت خود را شارژ مینمایید.

    به عبارت دیگر پاسخ شما این است : خیر ,  یکبار مصرف نیست و شارژ میشود.

    آیا میتوان در یک اکانت ادورز چندین تبلیغ همزمان فعال کرد؟

    بله , شما میتوانید در یک اکانت هر تعداد تبلیغات که میخواهید فعال کنید…

     
     
    تفاوت ارزهای بین اللملی (دلار ، درهم ، لیر ، بات ) در ادوردز

    این ارزها هیچ تفاوت یا مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند…

    آیا ادوردز بهتر است یا سئو ؟

    قطعا سئو صدها بار از ادوردز بهتر است , اما بدلیل زمان بر بودن پروسه سئو کاربران اغلب به سراغ ادوردز می آیند.

    اما پیشنهاد ما به شما حفظ هر دو روش است , زیرا ادوردز فروش مقطعی شما را بالا میبرد و سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است…

    امکان فعالسازی ادوردز بر روی دامنه IR وجود دارد؟

    بله , همیشه روش هایی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد…

    چرا ادروم را انتخاب کنیم؟

    به سه دلیل :

    1- شعار ما کسب درآمد حلال است , در نتیجه ما به شما تعهد امانت داری میدهیم و بودجه شما تا آخرین ریال و به درست ترین شکل خرج کمپین شما میشود.

    2-ما هدایای دلاری که شما از گوگل دریافت میکنید را تقدیمتان میکنیم و آنها را جداگانه به شما نمیفروشیم!

    3-ما به معنای واقعی بصورت 24 ساعته پاسخگوی شما هستم…

    درباره گوگل ادوردز

    پیشگفتار

    گوگل ادوردز چیست؟ آیا می دانید استفاده از امکانات آن چه مزایایی برای شما دارد؟ کاربران با چه اهدافی از گوگل ادز استفاده می کنند؟ قطعا به خوبی با جایگاه اینترنت و تبلیغات در دنیای امروزی آشنایی دارید. شاید در گذشته استفاده از اینترنت و تبلیغات اینترنتی چندان رایج نبود و مردم ترجیح می دادند با استفاده از روش های سنتی خرید کنند. اما امروزه عکس این عمل اتفاق افتاده است و بیشتر کاربران از تبلیغات آنلاین استقبال می کنند و خریدشان را به صورت غیر حضوری و مجازی انجام می دهند. با توجه به این گرایش مردم، باید بگوییم تبلیغات موثر در پلتفرم های مجازی شناخته شده و مطرحی مثل گوگل، باعث توسعه و رشد کسب و کار می شود. از این رو تصمیم داریم تا در ادامه ای بخش آموزشی شما را با هر آنچه که لازم است در خصوص گوگل ادز یا ادوردز بدانید آشنا کنیم.

    فهرست عناوینی که در ادامه مطالعه می کنید، به شرح زیر است:

    • مقدمه
    • قبل از هر چیز، با گوگل ادوردز به طور کامل آشنا شوید
    • گوگل ادوردز، منبع درآمد شرکت گوگل!
    • چه کسانی می توانند از تبلیغات گوگلی استفاده کنند؟
    • انواع کمپین های تبلیغاتی در Google Ads را بشناسید
    • نحوه انجام تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت است؟
    • چگونه اکانت گوگل ادوردز بسازیم؟
    • چگونه در Google Ads کمپین بسازیم؟
    • چگونه در گوگل ادوردز ادگروپ ایجاد کنیم؟
    • با دنبال کردن مراحل زیر، کمپین تبلیغاتی بسازید
    • Ad Extension یا افزونه های تبلیغاتی در گوگل ادوردز چیست؟
    • آشنایی با افزونه های Google Ads
    • آشنایی با تنظیمات و نحوه مدیریت کمپین ها در Google Ads
    • معرفی سایر تنظیمات پیشرفته کمپین های گوگل ادز
    • نحوه پرداخت هزینه ها در گوگل ادوردز به چه صورت است؟
    • آشنایی با تنظیمات مربوط به هزینه های پرداخت هزینه در Google Ads
    • چگونه گزارش های مالی را در گوگل ادوردز مشاهده کنیم؟
    • جمع بندی نهایی

    گوگل ادوردز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

    مقدمه

    گوگل ادوردز که به آن گوگل ادز هم می گویند، نوعی سیستم تبلیغاتی در پلتفرم گوگل است. همانطور که می دانید سایت های مختلفی امروزه تلاش می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند و در دنیای دیجیتال مارکتینگ مطرح شوند. از طرفی این تبلیغات است که کاربران را مجاب به خرید و یا استقبال از دریافت خدمات می کند. در نتیجه باید بگوییم همانقدر که فعالیت سئو محور در یک وب سایت مهم است، تبلیغات صحیح نیز تاثیر بسیار زیادی در توسعه کسب و کار دارد. گوگل ادز همان پلتفرمی است که می توان تبلیغات موثری را در آن قرار داد و بازخورد مناسبی را از آن دریافت کرد. در ادامه این بخش آموزشی شما با هر آنچه که لازم است در مورد ساخت اکانت ادوردز، شارژ و مدیریت آن و… بدانید آشنا خواهیم کرد. قطعا مطالعه این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید گام موثری در جهت توسعه کسب و کارتان در دنیای مجازی بردارید.

    قبل از هر چیز، با گوگل ادوردز به طور کامل آشنا شوید

    گوگل ادوردز یا گوگل ادز (Google Ads) به تبلیغاتی گفته می شود که در بستر پلتفرم گوگل انجام می شود. لازم است تا بدانید گوگل ادز، خود نوعی پلتفرم مجازی تبلیغاتی به حساب می آید که تمامی تبلیغات آنلاین را برای کاربران گوگل به نمایش می گذارد. وب مسترهایی که می خواهند از امکانات این پلتفرم استفاده کنند، باید هزینه تبلیغاتشان را پرداخت کنند. بنابراین Google Ads خدماتش را به صورت رایگان در اختیار وب مسترها قرار نمی دهد. حالا که با تعریف کلی این پلتفرم آشنا شدید، شاید سبک کار کردن با آن برایتان بسیار جالب باشد. البته بهتر است در این مورد عجله نکنید! چرا که در ادامه این بخش شما را به طور کامل با نحوه کار کردن با گوگل ادز آشنا می کنیم.

    همانطور که می دانید موتورهای جستجوگر گوگل بر پایه سئو کار می کنند. کاربران با سرچ یک سری کلمه کلیدی در پلتفرم گوگل، می توانند به اطلاعات مورد نیازشان دست پیدا کنند. گوگل ادوردز به واسطه همین کلمات کلیدی تبلیغات مورد نظر شما را برای کاربران به نمایش می گذارد. در واقع اگر فعالیت اصولی در گوگل ادز داشته باشید، می توانید به صفحات اول و ساجست های نخست گوگل راه پیدا کنید. این قطعا برای شما یک مزیت و حتی یک موفقیت بزرگ به حساب می آید.

    گوگل ادوردز، منبع درآمد شرکت گوگل!

    آیا می دانید گوگل ادوردز چگونه باعث کسب درآمد شرکت گوگل می شود؟ همانطور که می دانید گوگل سرویس های بیشماری دارد که از هر یک از آنها درآمدی کسب می کند. کروم، یوتیوب، پلی استور و… همگی جزو سرویس های گوگل هستند که کاربران با اهداف مختلفی به آنها مراجعه می کنند. اگر توجه کرده باشید در این سرویس ها یک سری تبلیغات برای شما به نمایش گذاشته می شوند. در واقع این ها، تبلیغات گوگلی هستند که از طریق گوگل ادز به کاربران ارائه داده می شود.

    به طور کلی وب مسترها یک سری پیشنهادات تبلیغاتی به گوگل ارائه می دهند. همچنین به گوگل اعلام می کنند که حاضرند در قبال این تبلیغ مبلغ معینی را پرداخت کنند. گوگل با توجه به الگوهای رفتاری کاربران، نوع تبلیغ و سایر موارد مهم دیگر در این زمینه، تبلیغات را دسته بندی می کند و بر اساس اولویت آنها را بارگذاری می کند. زمانی که کاربران روی تبلیغات گوگل کلیک کنند، وارد سایتی که تبلیغ را ارائه داده است می شوند. در نتیجه مبلغ توافقی بین وب مستر و گوگل، از حساب صاحبین کسب و کار کسر می شود.

    شاید برایتان جالب باشد تا بدانید این نوع تبلیغ گوگل ادوردز بسیار هدفمند و موثر واقع می شود. چرا که از این طریق کاربران و مشتریان زیادی با کسب و کارهای مختلف آشنا می شوند و از آنها استفاده می کنند. معمولا تبلیغات گوگلی بازدهی بسیار بالایی دارد. به همین خاطر می توانیم بگوییم امروزه یکی از پرطرفدارترین و موثرترین تبلیغات در پلتفرم های مجازی به حساب می آیند.

    چه کسانی می توانند از تبلیغات گوگلی استفاده کنند؟

    حال که با گوگل ادوردز آشنا شدید و دانستید که تبلیغات چگونه انجام می شود، شاید این سوال برایتان مطرح شود که این تبلیغات گوگلی بیشتر مناسب چه کسانی است؟ در یک کلام باید بگوییم تبلیغ در گوگل ادز برای تمامی کسب و کارهای آنلاین مناسب است. تفاوتی ندارد که سایت مذکور یک سایت بازرگانی باشد یا سایت فروشگاهی، در هر صورت باید بدانید هر یک از این سایت ها کاربران و طرفداران خاص خودشان را دارند. نکته ای که لازم است آن را بدانید، محدودیت ایران در سیستم های تبلیغاتی گوگل است. این در حالیست که چنین محدودیت هایی شامل حال کشورهای دیگر نمی شود. در کشور ما به دلیل تحریم ها و محدودیت هایی که وجود دارد، بسیاری از سیستم های تبلیغاتی گوگل تحت فیلترینگ هستند. بنابراین برای تبلیغات سایت های ایرانی باید به محدودیت ها نیز توجه داشت.

    انواع کمپین های تبلیغاتی در Google Ads را بشناسید

    گوگل ادوردز  کمپین های تبلیغاتی مختلفی دارد که باید با هر یک از آنها آشنا شوید. به طور کلی هر یک از این کمپین ها برای یک دسته از تبلیغات و آگهی ها مناسب هستند. در ادامه شما را با تمامی این کمپین ها آشنا خواهیم کرد.

    • کمپین دیسپلی

    یکی از محبوب ترین کمپین های گوگل ادوردز، کمپین دیسپلی است. این کمپین فضای گسترده ای را فراهم کرده است که بیش از 2 میلیون سایت مختلف را پوشش می دهد و در اختیار تبلیغ کنندگان می گذارد. تبلیغاتی که در این کمپین صورت می گیرند، می توانند به صورت جیمیل، عکس های مختلف در سایت ها، ویدیوهای یوتیوب و… باشند. انتخاب اینکه تبلیغ در چه قالبی انجام شود، به عهده وب مستران خواهد بود.

    • کمپین شاپینگ

    از دیگر کمپین های گوگل ادز، کمپین شاپینگ است. البته باید بگوییم به دلیل تحریم هایی که برای ایرانی ها وجود دارد، امکان دسترسی سایت های ایرانی به این کمپین وجود ندارد. اما به طور کلی خوب است تا با آن آشنا شوید. حتما برایتان پیش آمده که پس از جستجوی یک محصول، یک سری گزینه های تبلیغاتی مختلف برایتان به نمایش در می آید. این در واقع جزو کمپین شاپینگ به حساب می آید. باید بگوییم این روش یکی از بهترین روش ها تبلیغاتی در گوگل برای فروش محصولات است. چرا که طی آن کاربران می توانند به خوبی متوجه تفاوت های محصول شوند و بهتر انتخاب و خرید کنند.

    • کمپین اپلیکیشن

    از دیگر کمپین های گوگل ادوردز، کمپین اپلیکیشن است. این برای کاربرانی مناسب است که می خواهند اپلیکیشن های خود را به کاربران زیادی معرفی کنند. این کمپین همان گوگل پلی و اپل استور هستند که در خود اپلیکیشن های بسیار زیادی را پوشش می دهند. با بهره مندی از امکانات گوگل ادز، امکان نصب بالاتری برای برنامه ها وجود دارد. بنابراین در صورتی که می خواهید کاربران سریعتر و بهتر به برنامه های ارائه داده شده توسط شما دست پیدا کنند، می توانید از این تبلیغات استفاده کنید.

    • کمپین تبلیغاتی ویدیویی

    حتما شما هم بارها و بارها تبلیغات ویدیویی در یوتیوب را دیده اید. از آنجایی که گوگل مالک یوتیوب به حساب می آید تبلیغات ویدیویی خودش را در این پلتفرم قرار می دهد. اگر توجه کرده باشید بعضی از این تبلیغات ویدیوی قابل رد کردن و بعضی دیگر غیر قابل رد کردن هستند. تبلیغاتی ادز در کمپین تبلیغاتی ویدیویی بدین صورت است که یوتیوب به ازای هر ویو به شما مبلغی را پرداخت می کند. بنابراین شما می توانید ویدیوهای تبلیغاتی را در یوتیوب با دیگران به اشتراک بگذارید و نتیجه خوبی از آن بگیرید.

    نحوه انجام تبلیغات در گوگل ادز به چه صورت است؟

    پس از آشنایی با انواع کمپین گوگل ادوردز حال می خواهیم به سراغ این برویم که چطور می توان از تبلیغات گوگلی استفاده کرد؟ اولین گام برای تبلیغات گوگل، ساخت اکانت گوگل ادز است. پس از اینکه شما اکانت گوگل ادز را ساختید، می توانید وارد بخش کمپین ها شوید و با توجه به نوع و گرایش کسب و کارتان، کمپین مورد نظر خود را انتخاب کنید. علاوه بر کمپین، پس از ساخت اکانت گوگل ادز، شما به تنظیماتی دسترسی پیدا می کنید که در آنها گزینه هایی برای افزایش فروش، ترافیک سایت و… وجود دارد.

    چگونه اکانت گوگل ادوردز بسازیم؟

    همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، برای انجام تبلیغات گوگلی، باید در گام اول اکانت گوگل ادوردز بسازید. در ادامه ساده ترین روش ساخت اکانت گوگل ادز را به همراه تصاویر برایتان شرح می دهیم. پس با دقت این مراحل آموزشی را دنبال کنید. برای ساخت اکانت گوگل ادز باید:

    ابتدا وارد مرورگر خود شوید و سپس عبارت گوگل ادوردز را سرچ کنید. در این صفحه روی عبارت Start Now کلیک کنید.

    در این مرحله گوگل به صورت کاملا خلاصه و خیلی سریع، یک تور را برای شما در نظر می گیرد. این تور شما را را برای ساخت کمپین راهنمایی خواهد کرد.

    حالا باید روی گزینه Skip the guided setup کلیک کنید تا مراحل ساخت کمپین را ادامه دهید. در صورتی که اکانت گوگل داشته باشید، در این مرحله ایمیل آدرس شما به صورت خودکار وارد کادر می شود. در غیر این صورت باید اکانت گوگل بسازید.

    در این قسمت شما باید کشوری را که در آن حساب بانکی دارید، انتخاب کنید. همچنین در اینجا باید ساعت زمانی که قرار است تمامی اطلاعات حساب کاربری طبق آن باشد را انتخاب کنید. تهران را انتخاب کنید و وارد مرحله بعدی شوید.

    در انتخاب تمامی مواردی که برای ساخت اکانت گوگل ادوردز آن را طی می کنید، دقت داشته باشید. زیرا باید اطلاعات درستی را وارد کنید چرا که امکان تغییر آن وجود ندارد. در اینجا باید واحد پول انتخابی تان را تعیین کنید. بهترین گزینه انتخاب دلار است.

    در این مرحله ساخت اکانت گوگل ادوردز شما به پایان رسیده است. حالا یک کد 10 رقمی تحت عنوان Customer ID برای شما ارسال می شود. این آیدی کاملا اختصاصی است. حتما آن را به خاطر بسپارید، زیرا از این پس گوگل اکانت تان با این آیدی شناخته می شود.

    گوگل ادوردز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

    چگونه در Google Ads کمپین بسازیم؟

    پس از اینکه اکانت گوگل ادوردز خود را با موفقیت ساختید، حالا باید با بخش های مختلف آن آشنا شوید. صفحه Overview صفحه اصلی اکانت شماست. پس از هر بار ورودتان به اکانت گوگل ادوردز خود ابتدا وارد این صفحه می شوید. در صورتی که هیچ کمپین فعالی نداشته باشید، این صفحه برای شما خالی است. زمانی که تبلیغات گوگلی خود را فعال کنید، می توانید تمامی گزارش های مربوط به آن را در این صفحه مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید کمپین مورد نظرتان را فعال کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

    از منوی کناری، وارد قسمت کمپین ها شوید. سپس روی + کلیک کنید و گزینه New campaign را انتخاب کنید.

    در این صفحه شما باید هدفتان از ساخت کمپین را انتخاب کنید. در اینجا چند گزینه پیش رو دارید که هر کدام دارای تنظیمات پیش فرض مخصوص به خود هستند. در صورتی که می خواهید خودتان تنظیمات دلخواهتان را اعمال کنید، باید روی گزینه Create a campaign without a goals guidance کلیک کنید.

    در این قسمت نوع کمپینی را که مد نظر دارید، انتخاب می کنید. حالا در قسمت پایینی گزینه Website visits را تیک دار کنید و آدرس سایتتان را وارد کنید. در نهایت گزینه continue را بزنید.

    در این بخش از مرحله ساخت کمپین برای گوگل ادوردز باید در فیلد Campaign name، اسم کمپین را انتخاب کنید.

    از آنجایی که می خواهید صرفا در موتورهای جستجوی گوگل، تبلیغات انجام شود، تیک گزینه Display را بردارید. سپس در قسمت لوکیشن، گزینه All countries and territories  را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه تمامی تبلیغات برای شما نمایش داده می شوند.

    در مرحله بعدی باید زبان را انتخاب کنید که بهتر است آن را روی گزینه All Languages قرار دهید. در قسمت Budget هم می توانید میانگین هزینه هایی که قرار است به صورت روزانه صرف کنید را مشاهده کنید.

    بخش Building به هزینه های هر کلیک مربوط می شود. بنابراین گزینه Select strategy directly را انتخاب کنید.

    حالا بید استراتژی Manual CPC را انتخاب کرده و برای اتمام ساخت کمپین، گزینه Save and continue را انتخاب کنید. در اینجا ساخت کمپین با تنظیمات اختیاری شما به پایان می رسد.

    چگونه در گوگل ادوردز اد گروپ ایجاد کنیم؟

    زمانی که ساخت کمپین در گوگل ادوردز به پایان رسید، شما می توانید در این مرحله اد گروپ بسازید. ایجاد اد گروپ یا همان گروه تبلیغاتی به شما کمک می کند تا با توجه به اهدافتان در یک گروه تبلیغاتی قرار بگیرید. این موضوع هم باعث کاهش هزینه های شما می شود و هم به بالا رفتن نرخ کلیک کمک می کند. حال برای ایجاد یک گروه تبلیغاتی برای کمپین خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

    در ابتدا برای اد گروپ خود یک نام انتخاب کنید. سپس حداکثر هزینه ای را که می خواهید برای هر کلیک پرداخت کنید را وارد نمایید. در مرحله بعدی باید کلمات کلیدی که می خواهید روی آنها تبلیغات انجام شود را وارد کرده و هر سطر را به یک کلمه کلیدی اختصاص دهید. در این بخش شما می توانید در قسمت راست صفحه ساجست های گوگل برای کلمه کلیدی را ببینید و اگر مایل بودید به اد گروپ خود اضافه کنید. سپس تنظیمات را با کلیک بر روی Save and Continue به پایان برسانید و ذخیره کنید.

    با دنبال کردن مراحل زیر، کمپین تبلیغاتی بسازید

    همانطور که می دانید یکی از کمپین های گوگل ادوردز، کمپین تبلیغاتی است.  حالا که توانستید اد گروپی را با تنظیمات دلخواه خود بسازید، می توانید یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید. بدین صورت که در فیلد Find URL آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید. چه صفحه ای؟ همان صفحه ای که می خواهید با کلیک، کاربران وارد آن شوند.

    حالا در بخش های Headline، Headline 1 و Headline 2 می توانید سه عنوان برای آگهی های خود انتخاب کنید. البته این را در نظر بگیرید که در هدلاین ها با محدودیت کلمات روبرو هستید. زیرا در هر یک از این هدلاین ها شما مجاز هستید که از 30 کاراکتر استفاده کنید.

    پس از انجام این کار، شما وارد کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز می شوید و می توانید پیش نمایشی از آگهی خود را در قسمت راست صفحه مشاهده کنید.

    در بخش Description 1 و در Description 2 می توانید توضیحات تکمیلی خود برای محصول را ارائه دهید. سپس می توانید روی Save and Continue کلیک کنید تا تنظیمات سیو شوند. در اینجا شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کرده اید و می توانید تمامی اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید. در صورتی که می خواهید لیست کمپین های خود را مشاهده کنید، می توانید روی All campaign کلیک کنید. برای مشاهده ادزها شما می توانید روی گزینه Ads & Extension و برای مشاهده کلمات کلیدی و سایر جزئیات روی نام هر اد گروپ کلیک کنید.

    Ad Extension یا افزونه های تبلیغاتی در گوگل ادوردز چیست؟

    همانطور که در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم، توضیحاتی که می توانید در متن آگهی های گوگل ادوردز بنویسید، بسیار محدود است. اما گوگل ادز برای این موضوع راه چاره ای دارد. افزونه های تبلیغاتی به شما این امکان را می دهند که ساختار اطلاعاتی بیشتری به آگهی هایتان اضافه کنید. در واقع تفاوتی که در طول و ساختار تبلیغات می بینید، حاصل افزونه های متفاوتی است که وب مسترها و تبلیغ کنندگان از آنها استفاده می کنند.

    به طور کلی افزونه های گوگل ادوردز برای این طراحی شده اند که اطلاعات بیشتری را برای کاربران به نمایش بگذارند. این افزونه ها برای شما این امکان را ایجاد می کنند که اطلاعات مختصر اما بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید. بنابراین باید بگوییم این موضوع باعث می شود تا نرخ کلیک افزایش پیدا کند. آیا می دانید چرا؟ به این علت که حجم بیشتری از صفحه نمایش کاربران، برای توضیحات محصول اشغال می شود. حال یکی دیگر از مزایای استفاده از افزونه های تبلیغاتی این است که باعث بالا رفتن نمره کیفیت تبلیغات می شود. این عامل خود موجب کاهش هزینه های شما برای افزایش رتبه آگهی می شود. بنابراین استفاده از افزونه های گوگل ادوردز برای شما منافع زیادی را به همراه دارد.

    البته نکته ای که باید در خصوص استفاده از افزونه های گوگل ادز در نظر بگیرید این است که در ایران به دلیل تحریم ها و فیلترینگ، امکان دسترسی به بعضی از این افزونه ها وجود ندارد. پرکاربردترین و مهمترین افزونه های تبلیغاتی، افزونه های sitelink call، callout extension، Structure snippet و… هستند.

    آشنایی با افزونه های Google Ads

    در اینجا تصمیم داریم پرکاربردترین و محبوب ترین افزونه های گوگل ادوردز را برایتان عنوان کنیم. به مواردی که در ادامه برایتان مطرح می کنیم، توجه داشته باشید.

    • Callout

    یکی از افزونه های گوگل ادوردز، افزونه Callout است. این افزونه ویژگی ها و یا امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود عملکرد تبلیغاتی آنها بهبود یابد. به عنوان مثال استفاده از عباراتی مانند تضمین بازگشت وجه، برای این افزونه مناسب است. زیرا این عبارات کاربران را جذب می کند تا برای آشنایی بیشتر با امکانات و خدماتی که شما به آنها ارائه می دهید، کلیک کنند. کسانی که با کامپیوتر شخصی شان وارد می شوند، این افزونه را به صورت گزینه description و در انتهای متن می بینند. همچنین کسانی که با موبایل وارد می شوند، آن را به صورت باکس های اسکرول در پایین تبلیغات می بینند.

    یکی از افزونه های گوگل ادوردز، افزونه Callout است. این افزونه ویژگی ها و یا امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود عملکرد تبلیغاتی آنها بهبود یابد

    برای اینکه بتوانید افزونه Callout را به گوگل ادوردز اضافه کنید، باید روی گزینه ads & extension کلیک کنید. سپس وارد قسمت extension شوید و callout extension را از قسمت + انتخاب کنید. طول هر متنی که شما در این افزونه وارد می کنید، تقریبا 25 کاراکتر است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که برای نمایش دادن Callout  باید دو Callout در اد گروپ یا اکانت و یا کمپین خود فعال داشته باشید. همچنین در هر تبلیغ، حداکثر 6 Callout نمایش داده می شود. در بخش Advanced Option که تمامی افزونه های تبلیغاتی در گوگل ادوردز وجود دارد، می توانید تنظیمات پیشرفته تری را روی افزونه های مورد نظرتان اعمال کنید.

    • Structured snippet

    یکی دیگر از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادوردز، Structured snippet است. این افزونه صرفا برای نمایش جنبه های مختلفی از محصولات و یا خدماتی که مد نظر دارید، نمایش داده می شود. اصلی ترین تفاوت این افزونه با افزونه کال اوت این است که شما باید در قسمت Structured snippet هِدرها را با مقادیر انتخابی خود را مشخص کنید.

    یکی دیگر از افزونه های تبلیغاتی گوگل ادوردز، Structured snippet است. این افزونه صرفا برای نمایش جنبه های مختلفی از محصولات و یا خدماتی که مد نظر دارید، نمایش داده می شود.

    Header ها را می توان به زبان های مختلفی تنظیم کرد. اما متاسفانه دسترسی به زبان فارسی در آنها وجود ندارد. به همین علت تبلیغ کنندگان از زبان بین المللی یعنی انگلیسی استفاده می کنند. مانند افزونه قبلی شما می توانید در قسمت Advanced Option تنظیمات پیشرفته تری را اعمال کنید.

    محدودیت استفاده از کاراکترها در افزونه های کمپین های تبلیغاتی

    • Sitelink

    همانطور که می دانید افزونه گوگل ادوردز به کاربران این دسترسی را می دهند که اطلاعات بیشتری را مشاهده کنند. سپس با کلیک روی آنها، می توانند به آدرس لندینگ پیجی که شما تعیین کردید وارد شوند و تبلیغ یا محصول مورد نظر را ببینند. با استفاده از افزونه Sitelink شما می توانید لینک های متعددی از سایت خود را به آگهی تان اضافه کنید.

    با استفاده از افزونه Sitelink شما می توانید لینک های متعددی از سایت خود را به آگهی تان اضافه کنید.

    این قابلیت به شما کمک می کند تا توضیحات بیشتری در آگهی های شما قرار بگیرند. بنابراین با بهره مندی از این افزونه می توانید کاربران بیشتری را برای کلیک و مشاهده از گستردگی خدمات و محصولاتتان ترغیب کنید.

    • Call Extension

    از دیگر افزونه های گوگل ادوردز، افزونه Call Extension است. با استفاده از این افزونه شما می توانید شماره تماس خود را ضمیمه تبلیغات کنید. معمولا کاربرانی از این افزونه استفاده می کنند که فعالیت آنها بیشتر بر روی برقراری تماس تلفنی متمرکز است. این افزونه به کاربران اجازه می دهد تا بدون هیچ دردسری و فقط با یک تپ، شماره تماس را روی صفحه کلید خود داشته باشند. البته این را در نظر بگیرید که استفاده از این افزونه برای کاربران ایرانی مجاز نیست. چرا که شماره تماس آنها به دلیل تحریم و فیلترینگ برای کاربران نمایش داده نمی شود.

    آشنایی با تنظیمات و نحوه مدیریت کمپین ها در Google Ads

    از دیگر افزونه های گوگل ادوردز، افزونه Call Extension است. با استفاده از این افزونه شما می توانید شماره تماس خود را ضمیمه تبلیغات کنید.

    در اینجا تصمیم داریم تنظیمات پیشرفته تری از کمپین های گوگل ادوردز را در اختیارتان قرار دهیم. با استفاده از این تنظیمات شما می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و همچنین تعداد کلیک هایتان را نیز افزایش دهید.

    • تنظیمات مربوط به مصرف بودجه

    در بخش قبلی از تنظیمات کمپین های گوگل ادوردز به این موضوع اشاره داشتیم که شما می توانید از طریق گزینه Budget در تنظیمات کمپین، بودجه روزانه تبلیغاتتان را مشاهده کنید. اما برای تنظیمات پیشرفته تر گزینه دیگری به نام Delivery method وجود دارد که شما می توانید با کلیک روی آن، چگونگی مصرف بودجه تان را تنظیم کنید. پس از کلیک روی این گزینه، دو گزینه دیگر برای شما باز می شود؛ Standard و گزینه Accelerated دو گزینه آن هستند.

    Standard گزینه پیش فرض کمپین تبلیغات گوگل ادوردز است. این گزینه به شما کمک می کند تا زمانی که بودجه تان محدود است، تبلیغات گوگل با وجود این محدودیت هم هر روز برایتان نمایش داده شود.

    Standard گزینه پیش فرض کمپین تبلیغات گوگل ادوردز است. این گزینه به شما کمک می کند تا زمانی که بودجه تان محدود است، تبلیغات گوگل با وجود این محدودیت هم هر روز برایتان نمایش داده شود. گزینه Delivery method Accelerated اگر فعال باشد، بودجه شما با سرعت بیشتری مصرف می شود. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید، بهتر است تا از انتخاب این گزینه صرف نظر کنید.
    • تنظیمات مربوط به تاریخ شروع و پایان

    یکی دیگر از تنظیمات پیشرفته مربوط به کمپین تبلیغات گوگل ادوردز، تنظیمات مربوط به شروع و پایان است. در این تنظیمات، همانطور که از نامش پیداست شما می توانید زمان شروع و پایان کمپین تبلیغاتی را مشخص کنید. در صورتی که زمان شروع را تعیین نکنید، به محض اینکه اولین آگهی شما Approve شود، کمپین تبلیغاتی برایتان فعال خواهد شد. بنابراین در صورتی که تمایل ندارید تشکیل کمپین تبلیغاتی برابر با نقطه شروع باشد، می توانید از گزینه Start date برای تنظیم این مورد استفاده کنید.

    برای تنظیم نقطه پایان کمپین، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. به طور مثال اگر تاریخ پایان را روی 5 سپتامبر تنظیم کرده باشید،

    برای تنظیم نقطه پایان کمپین، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. به طور مثال اگر تاریخ پایان را روی 5 سپتامبر تنظیم کرده باشید، کمپین تا ساعت 23:59 دقیقه روز 5 سپتامبر برایتان فعال خواهد بود. تاریخ شروع کمپین گوگل ادوردز را باید در همان ابتدای تشکیل کمپین، تعیین کنید. اما تاریخ پایان آن را می توانید هر زمانی که خواستید از طریق تنظیمات، ویرایش کنید و تغییر دهید.

    معرفی سایر تنظیمات پیشرفته کمپین های گوگل ادز

    در بخش قبلی شما را با چند مورد از تنظیمات پیشرفته کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز آشنا کردیم. در این بخش قصد داریم تا به معرفی سایر تنظیمات پیشرفته این کمپین ها بپردازیم.

    • تنظیمات مخصوص ترتیب نمایش تبلیغات
    یکی دیگر از تنظیمات تخصصی کمپین های گوگل ادوردز، تنظیمات مربوط به ترتیب نمایش آگهی ها است. حتما شما هم بارها و بارها متوجه این موضوع شده اید که بعضی از آگهی ها بیشتر از سایر آگهی ها نمایش داده می شوند. آیا می دانید علتش چیست؟ علتش تنظیماتی است که صاحبین تبلیغات برای آن آگهی ها مشخص کرده اند. البته یکی دیگر از دلایل آن نیز به گوگل ادوردز مربوط می شود. چرا که با توجه به اهدافی که برای تبلیغات تعیین کرده اید، گوگل ادز آگهی های باکیفیت تر را بهتر نمایش می دهد. در صورتی که هنگام ساخت کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز، گزینه Website Traffic را انتخاب کنید، معیار بهتر بودن آگهی شما CTR خواهد بود. در صورتی که گزینه Sales را انتخاب کنید، معیار نمایش بیشتر آگهی هایی است که Conversion بالاتری دارند.

    در صورتی که قصد داشته باشید تمام ادزها به صورت یکسان نمایش داده شوند، می توانید در قسمت Ad rotation گزینه Do not optimize: Rotate ads indefinitely را انتخاب کنید.

    • گزینه های تعریف شده برای URL که برای تنظیمات پیشرفته کمپین ها استفاده می شوند

    شما می توانید از طریق Campaign URL Options پارامترهایی را در قالب تنظیمات پیشرفته به کمپین های گوگل ادوردز خود اضافه کنید. غالبا این پارامترها بعد از یک علامت؟ به یو آر ال اضافه می شوند. معمولا هم دارای یک کلید و یک مقدار می باشند. بین کلید و مقدار یک علامت = قرار می گیرد. اما در صورتی که بخواهید چند پارامتر به URL خود اضافه کنید می توانید از علامت & بین هر پارامتر استفاده کنید.

    نحوه پرداخت هزینه ها در گوگل ادوردز به چه صورت است؟

    در این بخش لازم است تا شما را با هر آنچه که در خصوص هزینه های مربوط به گوگل ادوردز است، آشنا کنیم. به طور کلی برای اینکه شما بتوانید هزینه های مربوط به گوگل ادز را پرداخت کنید، باید از طریق ارزهای مجاز مثل دلار و یا از طریق حساب بانکی خارجی خود اقدام کنید. اما چرا؟

    به طور کلی برای گوگل ادوردز هیچ تفاوتی ندارد که شما با کدام ارز هزینه تبلیغات را پرداخت کنید. اما آنچه که در اینجا مطرح می شود، اولویت های گوگل است. همانطور که می دانید دلار آمریکا ارز مرجع در سراسر دنیا به حساب می آید. بنابراین با شروع مزایدات، گوگل ابتدا تمامی پیشنهادات را بررسی می کند و به دلار آمریکا تبدیل خواهد کرد. سپس طبق مبلغ به دست آمده و کوالیتی اسکور، تبلیغات را دسته بندی یا رتبه بندی می کند. بنابراین اگر یک وب مستر پرداخت 3 دلار را پیشنهاد داده باشد و وب مستر بعدی 3 درهم، گوگل اولویت را به وب مستری که دلار پیشنهاد داده است، می دهد. در نتیجه بهتر است که از ارز مرجع یا همان دلار آمریکا استفاده کنید.

    نکته ای که لازم است در اینجا در خصوص پرداخت هزینه به گوگل ادوردز بدانید این است که شما با استفاده از حساب های بانکی خارجی می توانید به راحتی تبدیل ارز را انجام دهید. به عنوان مثال واحد پولی که در حساب بانکی خارجی خود دارید، درهم است. شما بدون هیچ مشکلی می توانید از طریق بانک درهم را به دلار تبدیل کنید. البته بانک ها برای انجام این کار، کارمزد بالایی دریافت می کنند که اصلا به صرفه نیست. پس بهترین راه پرداخت مستقیم دلار آمریکاست.

    نکته ای که لازم است در اینجا در خصوص پرداخت هزینه به گوگل ادوردز بدانید این است که شما با استفاده از حساب های بانکی خارجی می توانید به راحتی تبدیل ارز را انجام دهید

    آشنایی با تنظیمات مربوط به هزینه های پرداخت هزینه در Google Ads

    به طور کلی برای پرداخت هزینه در گوگل ادوردز، دو تنظیم مختلف وجود دارد که در ادامه شما را با هر کدام از آنها آشنا می کنیم.

    • Automatic Payments

    در این روش شما پس از اینکه اطلاعات کارتتان را وارد کردید، تبلیغات گوگل ادوردز شروع می شود. بنابراین هزینه های مربوط به تبلیغات به صورت ماهانه از روی حساب شما کسر خواهد شد. البته این در صورتی است که هزینه های مربوط به یک ماه شما به حد نصاب رسیده باشد.

    • Manual Payments

    این یکی دیگر از تنظیمات مربوط به پرداخت هزینه در گوگل ادوردز است که شما قبل از تعیین تاریخ شروع، یک مبلغ مشخص را به حساب گوگل ادز خود در قالب اعتبار می دهید. گوگل ادز به اندازه این هزینه پرداخت شده برای شما تبلیغات انجام می دهد. در صورتی که هزینه پرداخت شده به صفر برسد، تبلیغات برای شما متوقف می شوند و تا شارژ اعتبار بعدی، شروع تبلیغ امکان پذیر نخواهد بود.

    البته باید این را در نظر بگیرید که دسترسی این تنظیمات با توجه به محل زندگی شما متفاوت خواهد بود. به طور مثال کاربران اروپا و آمریکا نمی توانند از تنظیم Manual Payments استفاده کنند.

    چگونه گزارش های مالی را در گوگل ادوردز مشاهده کنیم؟

    برای اینکه بتوانید گزارش های مالی مربوط به گوگل ادوردز را مشاهده کنید باید روی آیکون Tools یا چرخ دنده کلیک کنید. سپس گزینه billing Payments را انتخاب کنید تا بتوانید صفحه مربوط به پرداخت هزینه را مشاهده کنید. اگر قصد دارید تا ریز اطلاعات امور مالی خود را ببینید، می توانید به قسمت transaction مراجعه کنید. در این بخش علاوه بر مشاهده ریز اطلاعات، می توانید روش های پرداخت جدید را نیز اضافه کنید.
    گوگل ادوردز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید
    بخش دیگر این صفحه به setting یا اطلاعات پروفایل شما مربوط می شود. در این صفحه شما می توانید با استفاده از گزینه payment method دسترسی پروفایل Payment خود را به دیگران نیز بدهید تا از آن استفاده کنند.

    جمع بندی نهایی

    ما در این بخش اطلاعات کاملی را در خصوص گوگل ادوردز به شما ارائه دادیم. قطعا پس از مطالعه این بخش شما می توانید یک اکانت گوگل ادز برای خود بسازید، کمپین های تبلیغاتی تشکیل دهید و حتی آنها را نیز مدیریت کنید. در خصوص روش های پرداخت تبلیغات گوگل ادز نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم که با کمک آنها می توانید پرداخت هایتان را به صورت اعتباری یا پرداخت هزینه مستقیم انجام دهید. در نهایت لازم است تا به این موضوع اشاره داشته باشیم که تبلیغات گوگلی جزو تبلیغات موثر و پربازده به حساب می آیند. بنابراین بهتر است تا شما صفر تا صد کار کردن با گوگل ادز را فرا بگیرید و از تنظیمات آن برای افزایش کلیک استفاده کنید.

    شما می توانید برای رونق و توسعه هر کسب و کار اینترنتی از امکانات پیشرفته گوگل ادوردز استفاده کنید. البته باید به تمامی تنظیمات این پلتفرم آشنایی داشته باشید تا بتوانید بیشترین و البته بهترین بهره را از آنها ببرید.

    به این مطلب امتیاز بدهید