مشاوره حرفه ای

مشاورین ما با اتکا به دانش و تجربه کافی , شما را در راستای پیشبرد اهدافتان همراهی خواهند کرد.

Www.adroom.ir

قیمت مناسب

ما در فضایی سالم به دور از ایجاد هزینه های کاذب برای کارفرما , تعرفه های منصفانه ای ارائه می دهیم.

Www.adroom.ir

فایل لایه باز

ما فایل اصلی لایه باز سربرگ را بصورت کامل در اختیار شما قرار میدهیم.

Www.adroom.ir

طراحی فوری

طراحان ما در سریعترین زمان بهترین طراحی ممکن را برای شما انجام می دهند!

Www.adroom.ir

طراحی سربرگ

ترسیم چهره کسب و کار شما

سربرگ چیست؟

سربرگ طرحی است که مناسبات چاپی شما را با برند شما همسان می کند. آن ها برای مکاتبات چاپی طراحی و استفاده می شوند. با این حال برای حفظ یکپارچگی برند برای استفاده های دیجیتال نیز قابل استفاده هستند. آن ها اندازه ها و قالب های متفاوتی دارند. به شیوه های متفاوتی نیز چاپ می شوند. از این قالب های چاپی برای تمام روابط تجاری و اداری می توانید استفاده کنید.در برخی موارد شرکت ها و سازمان ها تنها برای مکاتبات مهم از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، دانشگاه ممکن است که برای ارتباط منظم ایمیل بفرستد اما از سربرگ های ارسال شده در پست برای نامه پذیرش دانشجویان استفاده می کنند. یک شرکت حقوقی را در نظر بگیرید که هر روز از ایمیل استفاده می کند اما نامه های دارای سربرگ را به عنوان نوعی ارتباط رسمی با یک مقام بالاتر ارسال می کنند. آنها همچنین کاربردهایی مانند نوشتن صورت حساب، نوشتن صورت جلسات و رد و بدل کردن اطلاعات مربوط به کسب و کار و غیره نیز کاربرد دارد.

طراحی لوگو

اهمیت سربرگ ها در چیست؟

سربرگ مهمترین عنصر در معرفی کسب و کار شما است. زیرا در مرکز توجه قرار دادن برند شما در هر سطحی از ارتباطات تجاری حیاتی است، به همین دلیل آن را یک قطعه ضروری از پازل برند سازی بصری می دانند. طراحی مناسب سربرگ ها برای بهبود ارتباط بین برند شما و مشتریان و سرمایه گذاران بسیار مهم است. این ابزار ارتباط مکاتبه ای نشان دهنده اهداف و منحصر به فرد بودن نشان تجاری شما هستند.  اگر چه سربرگ ها عمدتاً برای ارتباطات استفاده می ‌شوند، در عین حال می توانند تصویر تجاری برند شما را تقویت کنند. سربرگ با کیفیت بالا نشان دهنده اعتبار و حرفه ای بودن برند شما برای مشتریان است. وجود لوگوی شرکت در بالای آن نیز نشانی از حرفه ای بودن شما دارد و اینگونه به اعتماد و جذب مشتری کمک می‌کند.

فونت و محتوا بصری مناسب

جایگذاری محتوای سربرگ باید در یک تعادل بصری با یکدیگر باشند. به یاد داشته باشید اطلاعات شرکت و سازمان که در  بالا به آن اشاره شد؛ باید بر اساس اهمیت فونت بندی شوند و سلسله مراتب بصری برای آنها رعایت شود. برای مثال نام سازمان و لوگو باید بزرگتر از دیگر عناصر طراحی و چاپ شوند. فونتی را انتخاب کنید که هنگام چاپ با مشکل مواجه نشوید و به خوبی روی کاغذ خوانده شود. سایز فونت ها باید بین 10 تا 14 باشند. در حد امکان مطالب موجود در آن جدا و خوانا باشد. مطمئن شوید که خواندن فونت انتخاب شده برای برای مخاطب آسان است. از فونت های عجیبی که خواندن آن سخت است اجتناب کنید.

ویژگی های ظاهری

در اولین قدم باید ویژگی های تبلیغاتی برند خود را انتخاب کنید. این ویژگی ها  شامل لوگو، فونت برند و رنگ برند شما است. این ویژگی ها عناصری هستند که شرکت شما با آن شناخته خواهد شد بنابراین باید آن را با کمک متخصصین و با دقت انتخاب کنید.

اطلاعات شرکت و سازمان شما که طراح باید در سربرگ جایگذاری کند به ترتیب زیر است:

نام شخص یا نام تجاری + آدرس شرکت + شماره تلفن + ایمیل + جزئیات تماس + لوگوی شرکت/ لوگوی برند + در صورت لزوم طرح زمینه یا حاشیه

پاورقی در سربرگها

بعضی سربرگ ها نیز دارای پاورقی هستند. در پاورقی می توان اطلاعات بیشتری از تجارت مورد نظر را قید کرد مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، امضای و غیره؛ پاورقی ها باید با فونتی کوچکتر از سایر بخش های نامه طراحی شوند.

پاورقی اطلاعات بازاریابی و ارتباطی بیشتری در اختیار مخاطب می‌گذارد.

هر چند که باید از شلوغ کردن زیاد از حد پاورقی خود داری کرد زیرا باعث حواس پرتی خواننده می شود و تاثیرگذاری آن را کم می کند.

هر تجارت و شرکتی سربرگ خاص و منحصر به فرد خود را دارد. ضروری است تا نامه های تجاری شما با توجه به شغل شما شخصی سازی شوند. برای مثال سربرگی که پزشکان به آن سرنسخه نیز می گویند و جهت نوشتن نسخه از آن استفاده می کنند معمولا  به شکل افقی و در ابعاد 14.8 در 21 سانتی متر است. با این حال سربرگ های تجاری استاندارد برای نامه های برون سازمانی معمولا به شکل عمودی A4 (21 در  29.7 سانتی متر) طراحی می شوند. سربرگ ها را می توان در غالب های کوچکتر جهت استفاده در نامه های کوتاهتر و درون سازمانی نیز چاپ کرد، مانند A5 (21 در  سانتی متر14.8) و A6  (10.5 در 14.8 سانتی متر) و همچنین کاغذ یادداشت های مربعی (10 در 10 سانتی متر) شرکت های معتبر نیز دارای نشان و سربرگ های خاص آن شرکت هستند.

طراحی لوگو

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید...

کاغذ مناسب

هرگز فراموش نکنید که سربرگ ها معرف شرکت شما هستند بنابراین بهترین کاغذ موجود در بازار را برای آن انتخاب کنید. کیفیت کاغذی که نامه بر روی آنها چاپ شده است به اندازه شکل ظاهری و کیفیت طرح آن ها مهم است. کمترین وزن کاغذ برای نامه های اداری گرماژ های 70 و 80 است. هر چند که این گرماژ برای نامه های تجاری و برون سازمانی توصیه نمی شود ولی برای نامه های درون سازمانی می تواند صرفه جویی در هزینه ها باشد.در صورت تمایل به منحصر به فرد و متفاوت تر بودن نامه های شرکت خود نسبت به رقبا بهتر است کاغذی با گرماژ بالاتر یعنی گرماژهای 100 تا 140 را انتخاب کنید. رایج ترین کاغذ برای سربرگ های تجاری کاغذهایی با گرماژ 100 هستند که در ارتباطات سازمانی و مدیریتی کاربرد فراوان دارند. کاغذ با گرماژ 120 دارای بافتی ریز است و برای چاپ بسیار مناسب است. سربرگ هایی بر روی ورق هایی از جنس کتان با گرماژ 120 نیز انتخاب خوبی برای متمایز بودن مکاتبات تجاری رسمی شما است. سربرگ هایی با گرماژ 140 بسیار مقاوم و ضخیم خواهند بود و برای مکاتباتی که ماندگاری و کیفیت کاغذ آن خیلی مهم است استفاده می شود.

مراحل پیش از چاپ

پس از آن که طراحی انجام می شود، باید بر روی آن تصحیح و بررسی نهایی انجام شود. برای اطمینان از کیفیت طراحی سربرگ ها پیش از چاپ به تعداد بالا، تعداد کمی از آن ها را چاپ کنید تا از کیفیت طراحی و فونت ها بر روی کاغذ اطمینان حاصل کنید. برای کار با چاپگرهای صنعتی پس از انتخاب مواد مصرفی و قالب سازی مناسب، چاپ سربرگ انجام می شود. مراحل پیش از چاپ سفارش به تعداد، رنگ، سایز، نوع کاغذ و… سفارش بستگی دارد.

انواع چاپ

روش های متفاوتی برای چاپ وجود دارد که می تواند بر قیمت و کیفیت نهایی سربرگ ها تاثیر بگذارد. چاپ می تواند تمام رنگی یا سیاه و سفید باشد. برای کسب و کار شما بهتر است که از سربرگی با چاپ رنگی استفاده کنید زیرا تجارت شما را حرفه ای تر و متمایز جلوه می دهد.در صورتی که هزینه چاپ برای شما مهم است با پرینتر های معمولی یا دیجیتال نیز می توانید سربرگ ها را چاپ کنید.با این حال همانطور که انتظار می رود کیفیت معمولی خواهد بود. این روش ها برای چاپ تعداد پایین نیز پیشنهاد می شوند. سربرگ های تجاری می توانند دو رو یا یک رو چاپ شوند. در صورتی که گرماژ کاغذ شما کم است بهتر است که آن را یک رو چاپ کنید.بهترین گزینه جهت چاپ حرفه ای ماشین های چاپ مدرن هستند.

این ماشین ها توانایی چاپ و نشان دادن جزئیات و طرح های پیچیده را دارند. با این دستگاه های پیشرفته می توانید سربرگی با کیفیت بالا را در تمام سایز های کاغذ چاپ کنید.

ارتباطات مجازی

شرکت ها و اشخاص حرفه ای برای مکاتبات رسمی خود در فضای مجازی مانند ایمیل، وب سایت، پست های شبکه های اجتماعی نیز باید از سربرگ و لوگو استفاده کنند. برای این کار کافی است پس از طراحی سربرگ چاپی آن را در فرمتی که مناسب است در ایمیل و سایت مورد نظر آپلود کنند. با این کار مکاتبات مجازی شما حرفه ای تر به نظر می رسد. این چنین روابط مجازی شرکت وارد بعد جدیدی از ارتباطات می شود و کیفیت ارتباطات مجازی توسعه می یابد.

چاپ پاکت

سربرگ ها هویت یک شرکت را به مخاطب نامه های تجاری شرکت نشان می دهند. هرچه که کیفیت آنها بالاتر باشد تجارت شما قابل اعتمادتر به نظر می رسد. با این حال این نکته که یک نامه اداری چگونه بسته بندی و ارسال شود نیز بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد می شود که شرکت های معتبر در کنار سربرگ های با کیفیت پاکت نامه هایی با استاندارد بالا و نشان تجاری خود چاپ کنند و نامه های خود را با آن ارسال کنند. زیرا پاکت اولین جزء نامه است که مخاطب با آن مواجه می شود. پاکت با نشان تجاری و هولوگرام شرکت می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روابط تجاری شرکت ها داشته باشد.

اگر قصد دارید برای تجارت و کسب و کار خود سربرگی سفارش دهید باید در نظر داشته باشید که قیمت آن به عناصر مختلفی بستگی دارد.چند نکته مهم که پیش از سفارش باید مد نظر داشته باشید,سربرگ ها با کیفیت های متفاوتی در بازار موجود هستند. بنابراین بهتر است ابتدا بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس بر اساس آن سربرگ مناسب را انتخاب کنید.

 

هزینه چاپ بسته به میزان و تعداد رنگ های به کار رفته در طراحی سربرگ ها متفاوت خواهد بود. ارزانترین چاپ، پرینت با دستگاه معمولی و سیاه و سفید است.

اولین هزینه ای که باید در نظر داشته باشید هزینه طراحی گرافیک است. قیمت طراحی به عناصری مانند کیفیت و سادگی یا پیچیدگی طراحی و شهرت طراح شما بستگی دارد.

نوع کاغذی که شما برای سربرگ انتخاب می کنید می تواند هزینه های چاپ آن را بالا یا پایین بیاورد. هرچه گرماژ و اندازه کاغذ بیشتر و بزرگتر باشد هزینه ها نیز افزایش خواهد یافت.

این نکته که سربرگ ها به وسیله چسب به یکدیگر صحافی شوند یا با شیوه های دیگر بسته بندی شوند بر روی قیمت نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت,پس به آن توجه کنید.

نکات مهم در طراحی

سربرگ های انحصاری تجارت و حرفه شما را به سطوح بالاتری ارتقاء می دهند. به همین دلیل  شرکت ها از متخصصان طراحی گرافیک برای طراحی کمک می گیرند تا از طریق آن ها بر مشتریان خود تاثیر بگذارند. این متخصصان با آگاهی از تاثیر رنگ ها و طرح ها بر جذب مشتری مناسب ترین طرح و رنگ را برای برند و تجارت شما انتخاب می کنند. طراحان گرافیک با رایجترین وسیله ارتباطی یعنی نامه های اداری می توانند تجارت شما را تبلیغ و بازاریابی کنند و با طراحی سربرگی حرفه ای و برتر بودن شما را نسبت به شرکت های رقیب نشان می‌دهند. سربرگ های حرفه ای دارای عناصر گرافیکی قوی و چشم گیری هستند و قابلیت این را دارند تا بر آگاه و ناخودآگاه مشتری تاثیری مثبت بگذارند.

نکاتی که طراح هنگام طراحی سربرگ باید آن را رعایت کند به شرح زیر است:

طراحی کاربردی

سربرگ ها در عین حرفه ای و چشمگیر بودن باید ساده باشند تا توجه را از اصل متن نامه به خود جلب نکند.

دقت در انتخاب المان ها

طراح باید با توجه به نوع مخاطب نامه : رنگ، لوگو و حاشیه ها آن را انتخاب کند.

روانشناسی رنگ ها

طراح باید با روانشناسی رنگ آشنا باشد زیرا این موضوع در برندینگ، جذب و تاثیر گذاری بر مشتری بسیار مهم است. برای مثال رنگ آبی سیر برای جذب مشتری و صورتی حس ارتباط صمیمی و آرامش را در خواننده آن ایجاد می کند.

حفظ زیبایی در چاپ

بهتر است طراحی سربرگ ها به گونه ای باشد که با انواع چاپ های رنگی و نیز سیاه و سفید زیبایی آن حفظ شود.

سطح کیفیت چاپ

اگر طراحی شما ساده و کم جزئیات است بهتر است از رنگ های زیاد و هم طیف در آن استفاده نشود زیرا در هنگام چاپ کیفیت سربرگ ها پایین می آید.

ایجا حس اعتماد

در طراحی لوگو و حاشیه های سربرگ ها نیز علاوه بر روانشناسی رنگ به روانشناسی اشکال هندسی و تاثیر ناخودآگاه آنها بر مخاطب نامه آگاه باشد. برای مثال مربع حس نظم و امنیت را در ناخود آگاه مشتری ایجاد می کند و دایره نمایانگر خطر و ریسک است.

انتخاب نمادهای مناسب

طراحان می توانند با استفاده از نماد های شرکت و تجارت به طراحی لوگو و حاشیه ها بپردازند برای مثال برای مکاتبات یک شرکت ساختمانی رنگ ها و نمادهای ساختمان را انتخاب کنند.

به این مطلب امتیاز بدهید