آموزش سئو

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال چیست؟ در حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، ضروری است که تأثیر بالقوه تعامل رسانه‌های اجتماعی بر رتبه‌بندی جستجوی خود را در نظر بگیریم. داده‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی دارای ارزش قابل توجهی هستند، و بسیار مهم است که Google این اطلاعات را هنگام تعیین نتایج جستجو در نظر بگیرد. در ادامه با ادروم همراه باشید.

Statista پیش بینی می کند که تا سال 2023، میانگین زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی از 150 دقیقه در روز فراتر خواهد رفت. این نشان می دهد که بخش قابل توجهی از برنامه روزانه ما به تعامل با پلتفرم های مختلف اجتماعی اختصاص دارد. رسانه‌های اجتماعی چه مرور در استوری‌های اینستاگرام باشد، چه مرور توییت‌ها در X (توئیتر سابق)، یا شبکه‌سازی در لینکدین، رسانه‌های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند.

با توجه به این استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی، برای متخصصان سئو بسیار مهم است که تأثیر بالقوه فعالیت رسانه های اجتماعی را بر رتبه بندی موتورهای جستجو در نظر بگیرند. این سوال در دهه گذشته موضوع بحث بوده است زیرا شبکه های اجتماعی محبوبیت زیادی در بین کاربران به دست آورده اند. بنابراین، تجزیه و تحلیل مفهوم سیگنال های اجتماعی با مراجعه به دستورالعمل های گوگل و ارزیابی تاثیر واقعی آنها بر نتایج جستجو ضروری است.

سوشال سیگنال چیست؟

سیگنال های اجتماعی شامل تمام تعاملات و تعاملاتی است که کاربران با ما در یک شبکه اجتماعی دارند. به عنوان مثال، در شبکه اجتماعی X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد)، تعداد لایک‌ها، ریتوییت‌ها و ذخیره‌هایی که یک توییت دریافت می‌شود می‌تواند به عنوان تصویری از سیگنال‌های اجتماعی باشد. از این رو، تأکید بر این نکته ضروری است که ماهیت سیگنال های اجتماعی در تعامل با کاربران نهفته است. درگیر شدن در پست‌های بی‌هدف صرفاً برای به دست آوردن سیگنال‌های اجتماعی، ارزش چندانی ندارد و صرفاً وقت فرد را تلف می‌کند. لازم است احتیاط کنید و بدانید که سیگنال های اجتماعی تنها یکی از عواملی هستند که بر ایجاد لینک خارجی تأثیر می گذارند. برای به دست آوردن بینش در مورد سایر عوامل موثر، توصیه می کنیم مقاله سئو خارجی را مطالعه کنید.

تاثیر سوشیال سیگنال در نتایج موتورهای جستجو

سیگنال های اجتماعی موضوع بحث در جامعه سئو بوده است. در سال 2010، مت کاتز اظهار داشت که پیوندهای توییتر و فیس بوک می توانند بر نتایج جستجو تأثیر بگذارند. با این حال، جان مولر بعداً این ادعا را رد کرد و اظهار داشت که سیگنال‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر نتایج جستجو تأثیر نمی‌گذارند. با وجود این، اهمیت شبکه های اجتماعی را نباید دست کم گرفت.

مشارکت بین شرکت X و گوگل برای گنجاندن توییت ها در نتایج جستجو، علاقه گوگل را به داده های شبکه اجتماعی برجسته می کند. توجه به این نکته ضروری است که رابطه بین شبکه های اجتماعی و وب سایت ها فراتر از ایجاد لینک است. در حالی که بیشتر پیوندهای شبکه های اجتماعی بدون فالو هستند، همچنان می توانند بر اعتبار و قابلیت اطمینان وب سایت تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، جستجو برای نام تجاری ادروم ممکن است شبکه های اجتماعی مرتبط را در نتایج جستجو نشان دهد که ارتباط بین سیگنال های اجتماعی و تشخیص گوگل از یک مفهوم را نشان می دهد.

سوشیال سیگنال چیست؟

در حالی که سیگنال‌های اجتماعی ممکن است مستقیماً بر نتایج جستجو تأثیر نگذارند، تعامل و فعالیت مداوم در شبکه‌های اجتماعی اعتماد مخاطبان را به خود جلب کرده است. این به نوبه خود می تواند به طور غیرمستقیم با افزایش شناخت برند ما بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

شبکه های اجتماعی بستری عالی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان هدف ما فراهم می کنند. هدف اصلی ما ایجاد اعتماد و اعتبار در بین مخاطبان در این پلتفرم ها است.

برای رسیدن به این هدف، تعامل فعال با مخاطبان و تقویت تعاملات معنادار بسیار مهم است. با این کار می توانیم دید و آگاهی از برند خود را افزایش دهیم که در نهایت می تواند تاثیر غیرمستقیم بر نتایج جستجو داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است که گوگل در ارزیابی صفحات وب، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن (EAT) را به عنوان عوامل مهم در نظر می گیرد.

بنابراین، ایجاد یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و به اشتراک گذاری لینک های نامربوط کافی نیست. یک استراتژی خوب تعریف شده و تلاش مداوم مورد نیاز است.

نکات مهم در مورد حضور موثر در شبکه های اجتماعی

هر فعالیتی را نمی توان یک سیگنال اجتماعی در نظر گرفت، زیرا هر شبکه اجتماعی فضای متمایز خود را دارد. بنابراین، بسیار مهم است که با قوانین هر شبکه اجتماعی آشنا شویم و بر اساس آن در این پلتفرم ها عمل کنیم. در بحث بعدی، نکاتی را برای افزایش اثربخشی خود در شبکه‌های اجتماعی و دریافت سیگنال‌های اجتماعی بررسی خواهیم کرد.

– اجازه دهید ادامه دهیم

برخلاف سئو، شبکه های اجتماعی در مدت زمان نسبتاً کوتاهی نتیجه می دهند، اما به همان اندازه ممکن است به سرعت توسط مخاطبان فراموش شوند. شبکه های اجتماعی به عنوان یک بستر ایده آل برای شروع جریان درآمد و معرفی محصولات و خدمات به مخاطبان در همان ابتدا عمل می کنند. با این حال، تداوم جنبه کلیدی هنگام طراحی یک استراتژی فعالیت در این زمینه است.

در حالی که ممکن است یک وب سایت به دلیل عدم فعالیت به طور کامل از نتایج جستجو حذف نشود، تعامل نامنظم در شبکه های اجتماعی به تدریج منجر به ناپدید شدن ما از رادار مخاطبان مطابق با الگوریتم های به کار گرفته شده توسط این شبکه ها می شود.

– ایجاد تخصص برای به دست آوردن شناخت

در شبکه های اجتماعی، هدف ما ایجاد اعتماد و تقویت تعامل با کاربران است. ضروری است که در این شبکه ها به صورت تخصصی فعالیت کنید و از ورود به حوزه هایی که خارج از محدوده خدمات و محصولات ما هستند، خودداری کنید. توجه به این نکته ضروری است که همسویی بین فعالیت‌های ما در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی چیزی است که تخصص ما را هم به Google و هم برای مخاطبان نشان می‌دهد.

– اتحاد قدرت است

یکی از اشتباهات مهلکی که کسب و کارها مرتکب می شوند این است که تلاش می کنند در همه جا حضور داشته باشند و در نهایت به جایی نرسند. مدیریت موثر منابع، شامل زمان، نیروی انسانی و هزینه، برای همه مشاغل ضروری است. اگر اینستاگرام یا لینکدین را بررسی کنیم، با صفحات متعددی مواجه می‌شویم که برای مدت کوتاهی فعال بوده‌اند، اما در نهایت به موجودیت‌های متروکه در قلمرو آنلاین تبدیل شده‌اند.

با توجه به اینکه اکثر افراد و مشاغل وقت کافی برای حضور در همه شبکه های اجتماعی ندارند، زیرا این امر مستلزم سرمایه گذاری های مالی و زمانی قابل توجهی است، توصیه می کنیم یک شبکه اجتماعی واحد را انتخاب کنید و فعالیت منظم خود را در آن پلتفرم حفظ کنید.

سئو همه چیز نیست !!!!

همه چیز حول محور سئو نمی چرخد. بخش قابل توجهی از زندگی روزمره ما به تعامل با شبکه های اجتماعی اختصاص دارد. با اجرای یک استراتژی سنجیده می‌توانیم از این زمان برای ساخت یک صفحه حرفه‌ای، جذب مخاطب خاص و در نهایت ایجاد اعتماد در بین کاربران استفاده کنیم. این رویکرد به عنوان وسیله ای برای ایجاد یک پل ارتباطی بین خود و مخاطبان هدفمان عمل می کند که از اهمیت بالایی برخوردار است. با گذشت زمان، تأثیر حضور ما در شبکه های اجتماعی می تواند به طور غیر مستقیم بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد. بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید که سئو تنها عامل بازی نیست اما آموزش سئو بسیار مهم است. مشارکت فعال در سایر فضاهای بازاریابی نیز می تواند به موفقیت کسب و کار ما کمک کند و به طور غیرمستقیم بر نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

پس از پایان این مقاله، از شما به عنوان یک متخصص سئو صمیمانه دعوت می کنیم تا تجربیات خود را درباره سوشیال سیگنال با ما در میان بگذارید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *