آموزش توییتر (ایکس)

تکنیک های بازاریابی بهتر در توییتر

تکنیک های بازاریابی بهتر در توییتر

توییتر (با نام "X" تغییر نام داد) به عنوان مکانی برای مردم برای به اشتراک گذاشتن افکار خود شروع شد. اکنون به یک پلت فرم بازاریابی قدرتمند تبدیل شده است که به برندها اجازه می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. با داشتن 217 میلیون کاربر قابل درآمد در روز، به راحتی می توان فهمید که چرا شرکت ها بعد از این مدت از توییتر استفاده می کنند.اما دیگر ارسال توییت های گاه به گاه درباره یک موضوع پرطرفدار کافی نیست. برندها باید با استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود در توییتر هدفمندتر عمل کنند. این به آنها امکان می دهد برجسته باشند و مخاطبان خود را درگیر نگه دارند.با ادامه این مقاله از ادروم همراه باشید تا با تکنیک های بازاریابی بهتر در توییتر آشنا شوید.

آنچه در این مطلب میخوانید ...
آموزش ساخت اکانت ایکس (توییتر)

بازاریابی توییتر چیست؟

بازاریابی توییتر فرآیندی است برای تبلیغ برند شما و محصولات یا خدمات آن از طریق توییتر. این شامل ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی برای ایجاد و انتشار محتوا در پلت فرم است. وقتی در توییتر بازاریابی می کنید، باید توییت های مناسب را در زمان مناسب منتشر کنید تا مخاطبان مناسب را جذب کنید.

اما قبل از شروع توییت، باید عناصر کلیدی استراتژی بازاریابی توییتر موفق را در نظر بگیرید. در اینجا خلاصه ای سریع آورده شده است:

حساب های خود را حسابرسی کنید این به شما یک خط پایه برای کار می دهد.
استراتژی های رقبای خود را بررسی کنید. به آنچه مخاطبان آنها دوست دارند نگاه کنید و صدای برند آنها را در نظر بگیرید.
اهداف واضح و قابل اندازه گیری تعیین کنید. در مورد آنچه می خواهید در توییتر به دست آورید، دقیق باشید.
برای قضاوت در مورد پیشرفت خود، داده های تجزیه و تحلیل توییتر را به طور منظم با اهداف خود مقایسه کنید.
صدای برند خود را ایجاد کنید.
از یک تقویم محتوا برای کمک به توسعه و حفظ یک استراتژی محتوای ثابت استفاده کنید.
با ارسال محتوا متوقف نمی شود. بازاریابی توییتر به برنامه ای برای تعامل و تعامل با مخاطبان نیاز دارد. توییتر یک شبکه مبتنی بر مکالمه است. ایجاد یک مکالمه دو طرفه با دنبال کنندگان از طریق پاسخ به توییت ها یا پیام های مستقیم بسیار مهم است.

در واقع، شما شانس خود را برای حضور در فیدهای غیر فالوور با تعامل با پاسخ ها و اشاره های مخاطبان خود افزایش می دهید. انجام این کار باعث بهبود دید شما و همچنین آگاهی از برند می شود. اینها تنها تعدادی از مزایای فراوان توییتر برای برندها هستند.

برخی از استراتژی های بازاریابی توییتر ممکن است شامل برنامه ای برای تبلیغات در پلت فرم باشد. این شامل ارائه تبلیغات هدفمند یا توییت های تبلیغاتی به مخاطبان مرتبط است. بعداً در این راهنما به جزئیات این موارد خواهیم پرداخت.

هر طور که به بازاریابی توییتر نزدیک شوید، مطمئن شوید که استراتژی شما با اهداف تجاری و سبک شبکه شما همسو باشد. با این اوصاف، از این 10 نکته برای راهنمایی شما در استراتژی بازاریابی توییتر خود استفاده کنید:

نکات بازاریابی توییتر برای تأثیرگذاری بر استراتژی شما

10 نکته زیر در توییتر به شما درک بهتری از بخش های اصلی یک استراتژی خوب توییتر می دهد. اما یک استراتژی عالی مستلزم دانستن بیشتر از اصول اولیه است. در اینجا نکاتی را در مورد چگونگی تقویت استراتژی بازاریابی توییتر خود خواهید یافت.

پروفایل توییتر برند خود را تقویت کنید

هنگامی که از توییتر برای تجارت استفاده می کنید، داشتن یک نمایه جذاب ضروری است. صدای برند شما، “شخصیت” برند شما از اینجا شروع می شود. اینجا جایی است که مشتریان می‌آیند تا ببینند شما در مورد چه چیزی هستید. بنابراین اگر نمایه کسب‌وکار توییتر شما را به خوبی نشان نمی‌دهد، وقت آن است که آن را ویرایش کنید.

با بنر یا عکس هدر خود شروع کنید. این احتمالاً اولین چیزی است که مشتری هنگام بازدید از نمایه شما می بیند. چه چیزی را به بیننده منتقل می کند؟ آیا به عنوان یک کسب و کار با کسی که هستید سازگار است؟ اگر نه، زمان تغییر فرا رسیده است.

هنگامی که آن را به دلخواه خود انجام دادید، به عکس پروفایل خود نگاه کنید. از آنجایی که در هر توییت نشان داده می شود، می خواهید چیزی باشد که به سرعت و به راحتی با کسب و کار شما مرتبط شود، مانند لوگوی شما.

بعد، بیوگرافی خود را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است فقط 160 کاراکتر برای کار با آنها داشته باشید، اما ضروری است که از آنها برای درگیر کردن بازدیدکنندگان نمایه خود با نام تجاری خود استفاده کنید. این یک فرصت عالی برای اجازه دادن به صدای برند شما است. و فراموش نکنید که به مردم اطلاع دهید که شرکت شما چه چیزی برای ارائه دارد.

در نهایت، به توییت پین شده خود خوب نگاه کنید. آیا منعکس کننده آنچه در حال حاضر در شرکت شما می گذرد؟ یا خبر ماه گذشته است؟ این فرصت را برای تأثیرگذاری بر بازدیدکنندگان نمایه خود از دست ندهید.

حساب توییتر خود را حسابرسی کنید

اگر قبلاً یک حساب کاربری توییتر دارید، باید حسابرسی توییتر را اجرا کنید.

بررسی عمیق تحلیل‌های توییتر به شما امکان می‌دهد تا بررسی کنید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نیست. شما می خواهید چیزهایی مانند:

نرخ رشد فالوور
این که آیا مخاطب هدف خود را جذب می کنید
فرکانس ارسال شما چقدر موثر است
چه نوع محتوایی در بین مخاطبان شما بیشتر طنین انداز می شود
ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر مانند Sprout Social می توانند بخش سختی را برای شما انجام دهند و به شما در تجزیه و تحلیل کمک کنند:

اجرای هشتگ
عملکرد توییت فردی
مخاطبان فردی توییتر
دانستن اینکه کدام توییت ها بهترین عملکرد را دارند، به شما ایده ای از نوع محتوایی می دهد که مخاطبان شما علاقه بیشتری به دیدن آن دارند. می توانید از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی استفاده کنید تا به مخاطبان خود آنچه را که در محتوای شما به دنبال آن هستند ارائه دهید. این در نهایت به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی و تعامل خود را با توییت‌های خود به حداکثر برسانید.

یکی از راه‌های حسابرسی حساب توییتر این است که به صورت دستی از داشبورد Twitter Analytics خود به تجزیه و تحلیل خود نگاه کنید. در اینجا مراحل گام به گام دسترسی به این داشبورد آمده است:

وقتی وارد سیستم شدید، روی دکمه «بیشتر» از پنل سمت چپ صفحه اصلی توییتر خود کلیک کنید.
گزینه “Creator Studio” را باز کرده و “Analytics” را انتخاب کنید. با این کار داشبورد Twitter Analytics باز می شود.
از اینجا، “Tweet Highlights” را پیدا کنید و “View all Tweet Activity” را انتخاب کنید. با این کار نموداری از تمام نمایش هایی که برای توییت های خود در هر بازه زمانی معینی به دست آورده اید باز می شود.
در زیر نمودار، می‌توانید نمایش، تعامل و نرخ تعامل برای هر توییت را ببینید. برای مشاهده بهترین توییت های خود، روی “Top Tweets” کلیک کنید. با کلیک بر روی تب “Promoted” عملکرد توییت های تبلیغ شده خود را بررسی کنید.

صدای برند خود را در توییتر پیدا کنید

مخاطبان در توییتر به دنبال برندهایی هستند که به طور واقعی توییت کنند و به صدای برند خود وفادار بمانند. می توان به راحتی از آخرین روندها استفاده کرد و سعی کرد توده ها را در توییتر جذب کند. اما این کار را به قیمت از دست دادن صدای برند خود انجام ندهید. حضور شما در توییتر می تواند بیشتر از لینکدین یا فیس بوک بازیگوش و معمولی باشد. با این حال، همچنان باید معتبر و با صدای برند شما به عنوان یک کل سازگار باشد.

Innocent Drinks صدای برند خود را در توییتر نشان داده است. با مرور فید برند، می‌توانید بلافاصله درخشش شخصیت برند را مشاهده کنید. صدای برند سرگرم کننده، دوستانه، صادقانه و قابل دسترس است.

از هشتگ ها و ترندهای توییتر استفاده کنید

هشتگ ها روشی عالی برای نمایش برند شما در معرض مخاطبان جدیدی هستند که ممکن است به حرف های شما علاقه مند باشند. آنها به ویژه برای ارتباط نام تجاری شما با آنچه در توییتر اتفاق می افتد مؤثر هستند. در واقع، هشتگ ها می توانند ارتباط پیام را تا 18 درصد و آگاهی از برند را تا 8 درصد افزایش دهند. علاوه بر این، این است که برندها با استفاده از هشتگ ها برای ارتباط برند خود با ترندهای توییتر، افزایش 3 درصدی در قصد خرید داشتند.

برخی از برندها هشتگ های توییتر را برای یک کمپین خاص ایجاد می کنند و از آنها در توییت های مربوطه استفاده می کنند. آنها حتی ممکن است مخاطبان خود را تشویق کنند که توییت هایی را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند.

یک مثال عالی کمپین هشتگ #RebuildTheWorld از LEGO است. LEGO از این کمپین برای الهام بخشیدن به مردم استفاده کرد تا خلاقیت خود را آشکار کنند. علاوه بر این، به نمایش امکانات تقریبا بی پایانی که LEGO play ارائه می دهد کمک کرد.

برای دسترسی بهینه، تبلیغات توییتر را اجرا کنید

استفاده از تبلیغات توییتر راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان شما به روشی مستقیم تر از انتظار برای دسترسی ارگانیک است. توییت های تبلیغاتی می توانند دسترسی شما را سریعتر گسترش دهند.

آنها به افراد اجازه می دهند تا نمایه شما را پیدا کنند، حتی اگر برند یا هشتگ شما را دنبال نکنند. هنگامی که از یک توییت تبلیغاتی استفاده می کنید، توییت های شما در جدول زمانی افرادی که علایق مشترکی با مخاطبان شما دارند نشان داده می شود.

تا زمانی که بخواهید توییت تبلیغاتی فعال بماند، ماهیانه پرداخت می کنید. کاربران می توانند با توییت های تبلیغ شده به همان شیوه ای که با محتوای ارگانیک تعامل دارند، تعامل داشته باشند. تنها تفاوت این است که توییت های تبلیغ شده برچسب گذاری می شوند، بنابراین کاربران به طور شفاف می دانند که این یک تبلیغ پولی است.

تبلیغات توییتر مبتنی بر هدف است، به طوری که برند شما فقط برای اقداماتی که با آن هدف هماهنگ است، هزینه می کند. اگر هدف برند شما دستیابی است، فرمت های تبلیغاتی توصیه شده تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات چرخ و فلک و تبلیغات لحظه ای خواهد بود. برای این هدف، شما باید برای هر 1000 نمایش توییت هزینه پرداخت کنید. و، می توانید یک سقف برای CPM خود تعیین کنید.

در اینجا، ConvertKit از یک توییت تبلیغ شده برای جلب توجه به سرویس خبرنامه پولی خود استفاده می کند.

زمانی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند توییت کنید

در عین حال، توییتر آنقدر سریع حرکت می کند که چیزی که 30 دقیقه پیش توییت کرده بودید ممکن است برای فالوورهای شما نامرئی باشد. این امر باعث می شود در زمانی که دنبال کنندگان شما احتمالاً توییت شما را ببینند و با آن درگیر شوند، پست ارسال کنید. این به الگوریتم توییتر اجازه می‌دهد تا توییت‌های شما را اولویت‌بندی کند و آنها را برای مخاطبان بزرگ‌تری نمایش دهد.

مطالعه Sprout در مورد بهترین زمان برای ارسال پست در توییتر نشان داد که سه شنبه تا جمعه، بین ساعت 9 صبح تا ظهر بهترین زمان برای ارسال پست است.

ویژگی ViralPost™ Sprout به فعالیت مخاطبان شما نگاه می‌کند و بسته به زمانی که فالوورهای شما بیشترین فعالیت را دارند، بهینه‌ترین زمان‌ها را برای ارسال پست انتخاب می‌کند.

یک تقویم محتوا و زمان بندی توییت ها را حفظ کنید

توییت مناسبی که در زمان مناسب ارسال شود، پتانسیل ایجاد تعامل و ویروسی گسترده را دارد. اما شما نمی توانید هر بار که توییتی ارسال می کنید منتظر باشید تا مخاطبان شما فعال باشند.

برنامه‌ریزی عمدی توییت‌های خود برای کارآمدتر کردن انتشار.

دانستن زمان مناسب برای توییت کردن، زمان‌بندی یک جریان ثابت توییت‌ها را بسیار قابل کنترل‌تر می‌کند. مهم است که تا حد امکان در توییتر یکدست باشید. بهترین روش ها توصیه می کنند حداقل یک بار در روز توییت کنید.

برخی از برندها روزانه 15 بار توییت می کنند تا جلوی چشم مخاطبان خود بمانند. بهترین شیوه ها می تواند در صنایع مختلف متفاوت باشد. این بستگی به منابع و استراتژی رسانه های اجتماعی شما دارد که تعیین کنید چقدر می توانید محتوای جدید در توییتر ایجاد و منتشر کنید.

از ابزار انتشار Sprout استفاده کنید تا توییت‌های خود را در زمان‌های ارسال بهینه برنامه‌ریزی کنید. این به شما امکان می‌دهد توییت‌های خود را برای یک هفته یا ماه کامل برنامه‌ریزی کنید و حفظ ثبات را آسان‌تر می‌کند.

با دنبال کنندگان توییتر خود درگیر شوید

توییتر همه چیز در مورد ایجاد یک کانال ارتباطی دو طرفه با مخاطبان شماست. ایجاد محتوایی که مخاطبان شما را تشویق به تعامل با توییت‌های شما کند، مهم است. شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما را تشویق کند تا با توییت شما درگیر شوند، که می تواند به شما کمک کند فالوورهای بیشتری در توییتر داشته باشید.

در همین حال، باید مطمئن شوید که با افرادی درگیر هستید که به صورت جداگانه درباره برند شما توییت می کنند. اگر شخصی نام تجاری شما را ذکر کرد یا به یک توییت پاسخ داد، مطمئن شوید که به پیام او به موقع پاسخ می دهید.

این ایده خوبی است که یک مدیر انجمن اختصاصی برای رسیدگی به این درخواست ها داشته باشید. این به جلوگیری از سقوط پاسخ ها از طریق شکاف کمک می کند.

اهداف قابل اندازه گیری توییتر را تعیین کنید

استراتژی بازاریابی توییتر شما به اهداف قابل اندازه گیری نیاز دارد که برنامه شما را در مسیر درست نگه دارد. به جای انتشار توییت ها و امید به بهترین ها، اهداف و مقاصدی را برای توییتر تعیین کنید. این اهداف باید به کسب و کار شما کمک کند تا به اهداف بازاریابی کلی خود برسد. اهداف توییتر می تواند شامل موارد زیر باشد:

ایجاد یک دنبال کننده متعهد برای افزایش آگاهی از برند
ایجاد سرنخ با هدایت ترافیک به یک پیشنهاد یا لیست ایمیل
با ارسال لینک به محتوای وبلاگ، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید
ایجاد وفاداری به برند با ارائه خدمات عالی به مشتریان در توییتر
شبکه سازی با تأثیرگذاران و رهبران فکری صنعت برای ایجاد ارتباطات بیشتر
هنگامی که اهداف توییتر خود را مشخص کردید، هر ماه زمانی را برای اندازه گیری آن اهداف اختصاص دهید. مطمئن شوید که می دانید کدام معیارهای توییتر را برای هر هدف دنبال کنید. سپس می توانید تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی با استراتژی شما کار می کند و چه چیزی نیاز به اصلاح دارد.

رقبای خود در توییتر را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقابتی برای پیگیری تلاش های بازاریابی رقبای شما در توییتر عالی است. رقبای شما چه پست هایی می گذارند؟ چند وقت یکبار پست می گذارند؟ برای کمک به دریافت پاسخ، می توانید از گزارش رقبای توییتر Sprout استفاده کنید. گزارش رقبای توییتر به شما امکان می دهد عملکرد سایر پروفایل های توییتر را با میانگین نمایه های مقایسه شده ردیابی و مقایسه کنید.

سوالات متداول بازاریابی توییتر

چگونه از توییتر برای بازاریابی استفاده می شود؟

بازاریابی توییتر فرآیندی است برای تبلیغ برند شما و محصولات یا خدمات آن از طریق توییتر. این شامل یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی به خوبی تثبیت شده برای ایجاد و انتشار محتوا در پلت فرم است.

آیا توییتر همچنان برای بازاریابی موثر است؟

بله، توییتر هنوز هم برای بازاریابی موثر است، به خصوص در هنگام استفاده از ویژگی های تبلیغاتی موجود. تبلیغات توییتر به افراد امکان می دهد پروفایل شما را پیدا کنند، خواه شما را دنبال کنند یا نه. با بازاریابی توییتر، مخاطبان خود را افزایش می دهید، سرنخ ایجاد می کنید، کسب و کار خود را تبلیغ می کنید و موارد دیگر.

چه چیزی توییتر را به ابزار بازاریابی قدرتمندی تبدیل می کند؟

توییتر روزانه 230 میلیون کاربر قابل کسب درآمد دارد، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا شرکت ها بعد از این مدت از توییتر استفاده می کنند. کسب‌وکارها می‌توانند برای اهداف تبلیغاتی با مشتریان تعامل و تعامل داشته باشند. و آنها می توانند از توییتر برای تلاش های مراقبت از مشتری نیز استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *