آموزش اسپاتیفای

نکاتی برای رشد در اسپاتیفای

نکاتی برای رشد در اسپاتیفای

در تلاشی برای، همانطور که برادران مرشد بازاریابی می گویند، “ارائه ارزش دیوانه کننده”، من می خواهم چند تا از ویژگی های برنجی را به اشتراک بگذارم – چیزهایی که می توانید در واقع برای خود پیاده سازی کنید تا در اسپاتیفای رشد کنید.پس بزن که بریم. این مجموعه‌ای از هفت تکنیک و نکاتی برای رشد در اسپاتیفای می باشد که مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده و شما با رعایت این نکات و تکنیک ها میتوانید به پیشرفت قابل توجهی در این پلتفرم برسید.

تکنیک های پیشرفت در اسپاتیفای

1. شما باید هنرمندان مشابه را جستجو کنید

اگر می‌خواهید در اسپاتیفای رشد کنید، این ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید برای کشف مسیر درست انجام دهید.

فهرستی از 5 تا 10 هنرمندی که در حال پخش موسیقی مشابه شما هستند، تهیه کنید. ترجیحاً روی هنرمندانی تمرکز کنید که در سطح شما یا چند سطح جلوتر از شما هستند (به عنوان مثال، اگر کاورهای پاپ پیانو می‌سازید، روی پروژه پیانو تمرکز کنید، نه The Piano Guys.)

(بسته به اینکه چقدر در جایگاه مناسبی هستید – یا اینکه چقدر فکر می‌کنید – ممکن است این کار برای شما دشوار باشد. اما حدود یک میلیارد میلیارد هنرمند در اسپاتیفای وجود دارند. من به شما تضمین می‌دهم که می‌توانید کسی را پیدا کنید که موسیقی درست کند. حداقل در همان فضایی که شما انجام می دهید.)

لیست را مرور کنید و بررسی کنید…

  • فهرست‌های پخش «کشف شده در» برای هنرمندان مشابه.
  • شهرها و کشورهای برتر برای هنرمندان مشابه شما.
  • بخش «هواداران هم دوست دارند» هنرمندان مشابه.
  • یک صفحه گسترده از داده هایی که به نظرتان مفید است تهیه کنید، سپس شروع به استفاده از آن کنید.

به عنوان مثال، اگر هنرمندی در لیست پخش شخص ثالث ایجاد شده توسط کاربر کشف می شود که ممکن است برای موسیقی شما نیز منطقی باشد، متصدی آن را پیدا کنید و تماس بگیرید.

اگر هنرمندی شبیه صدا در برزیل بزرگ است، شاید سعی کنید آن کشور را در کمپین های تبلیغاتی خود بگنجانید.

اگر می‌خواهید دیوانه شوید، هنرمند مشابه را به Chartmetric وصل کنید و ببینید پلتفرم‌های غیر اسپاتیفای آن‌ها چه شکلی هستند. آیا آنها در TikTok یا Instagram منفجر می شوند؟ آیا آنها یک سری بازی رادیویی دریافت می کنند؟ آیا می توانید هر یک از استراتژی های خارج از پلت فرم آنها را به هنر خود ترجمه کنید؟

اما واقعاً لازم نیست آنقدر عمیق بگردید. یک اسکن گذرا از هنرمندان مشابه انجام دهید، و تقریباً مطمئناً ایده هایی برای پیاده سازی در تلاش های بازاریابی خود خواهید داشت.

اجازه ندهید مقایسه شادی شما را از بین ببرد، اما خود را به الهام نبندید.

2. لیست های پخش برتر خود را ردیابی کنید و دوباره برای افرادی که قبلاً شما را اضافه کرده اند مطرح کنید.
من واقعاً نشنیده‌ام که کسی در مورد این یکی صحبت کند، اما اگر در گذشته موسیقی منتشر کرده‌اید، فکر می‌کنم به نوعی بی‌معنی است. ایده ساده است:

هر بار که آهنگی را منتشر می‌کنید، آن را برای متصدیان فهرست پخش که موسیقی شما را قبلاً اضافه کرده‌اند، مطرح کنید.

برای پیدا کردن این افراد، به برگه «موسیقی» در پورتال اسپاتیفای for Artists خود بروید، به فهرست‌های پخش «شنونده» بروید و روی نمایه‌های اسپاتیفای آنها کلیک کنید.

با هر کسی که در گذشته استریم های قوی به شما داده است، تماس بگیرید.

مطمئناً نمی‌توانید به تک تک متصدیان فهرست خود دسترسی پیدا کنید – اما مرد، این یک راه آسان برای ادامه روابطی است که قبلاً ایجاد کرده‌اید.

بنیادی از افرادی بسازید که مایل به حمایت از شما هستند. این رشد را بسیار آسان تر می کند.

3. گرفتار لیست های پخش جعلی نشوید.
این یکی بیشتر از بین برنده است، اما بسیار مهم است: قبل از اینکه یک متصدی لیست پخش را معرفی کنید، مطمئن شوید که لیست پخش آنها قانونی است.

اصولاً از ربات ها دوری کنید.

من در مورد نحوه ارزیابی لیست های پخش و اجتناب از ربات ها به طور عمیق در این دوره صحبت می کنم، اما سریع ترین رویکرد این است که لیست های پخش را به چیزی مانند Chartmetric یا Artist Tools متصل کنید و به منحنی های رشد فالوور نگاه کنید.

وقتی فالوورها کاهش پیدا می‌کنند، این یک هدیه مرده از ربات‌ها است. به طور کلی، اگر شکاف های عجیب و غریب یا میخ های ناگهانی در هر دو جهت دیدید، به سمت دیگر بدوید.

4. لیست پخش خود را بسازید.
من می‌شنوم که مردم این ایده را زیاد مطرح می‌کنند، اما من با هنرمندان زیادی که واقعاً این کار را برای خودشان انجام می‌دهند صحبت نمی‌کنم – که مایه شرمساری است، زیرا بسیار شیرین است.

مثلاً تصور کنید وقتی سال آینده موسیقی را منتشر کردید، بتوانید آن را به 10 لیست پخش، بسیار مرتبط و محبوب خود اضافه کنید. شما یک دسته جریان بیشتر دریافت خواهید کرد. همچنین، این یک راه بسیار سرگرم کننده برای ارتباط با هنرمندان دیگر است.

من در واقع از توصیه خودم در این مورد استفاده می کنم. من تازه شروع به رشد مجموعه‌ای از لیست‌های پخش محلی مستقل کرده‌ام، و جای تعجب نیست که آنها را با تعدادی آهنگ از دوستانم جمع می‌کنم. وقتی تبلیغاتی را در این لیست ها اجرا می کنم و آنها رشد می کنند، همه برنده می شوند – به علاوه، ما اسپاتیفای را در مورد نوع هنرمندانی که باید با آنها ارتباط داشته باشیم آموزش می دهیم.

یکی دیگر از چیزهای جالب با این استراتژی این است که معمولاً می‌توانید به ازای هر کلیک، نتایج کمتری برای اجرای تبلیغات در لیست‌های پخش دریافت کنید تا موسیقی خودتان. این به این دلیل است که اغلب می‌توانید از برخی از هنرمندان بزرگ‌تر فهرست خود به رسمیت شناخته شوید تا کلیک‌ها راحت‌تر انجام شود.

نکته منفی این است که شنوندگان شما برای شنیدن موسیقی شما کلیک نمی کنند، بنابراین معیارهای تعامل شما احتمالاً بسیار پایین خواهد بود.

به هر حال، اگر این مورد برای شما جذاب است، در اینجا باید انجام دهید:

  • 5 تا 10 حالت، فعالیت یا ژانرهایی را که موسیقی شما به طور منظم در آن قرار می گیرد، طوفان فکری کنید.
  • برای هر کدام یک لیست پخش 50 آهنگی ایجاد کنید و آن را با هنرمندان مشابه پر کنید.
  • اگر بودجه دارید، تبلیغات را در لیست پخشی که فکر می کنید محبوب ترین است اجرا کنید.
  • برای الهام گرفتن به مکالمه اخیر اندرو ساوتورث با چایتا گوش دهید.

5. تبلیغات تبدیل به دارایی را اجرا کنید.
اولین باری که سعی کردم تبلیغات فیس بوک را اجرا کنم، اساساً 300 دلار آتش زدم. اشتباه من دو بار بود: 1) من یک کمپین ترافیکی را برای مخاطبانی با تعریف ضعیف اجرا کردم، و 2) ترافیک را به جای یک دارایی (به عنوان مثال، یک لیست پخش یا صفحه نمایه هنرمند) به یک آهنگ فرستادم.

من به اندازه کافی احمق بودم که برای چند سال از تبلیغات سوگند خوردم – اما در نهایت، پس از اینکه دیدم افراد دیگر با تبلیغات فیس بوک نتایج عالی دریافت می کنند، متوجه شدم که ارزش این را دارد که بفهمم چگونه آنها را به درستی انجام دهم.

البته، حتی امروز، بحث های زیادی در مورد “چگونه تبلیغات را درست انجام دهیم” وجود دارد. که شما میتوانید یک سر هم به صفحه خدمات اسپاتیفای ما بزنید.

از مردم می شنوید که می گویند می توانید یک کمپین ترافیکی موفق اجرا کنید. همچنین می شنوید که مردم می گویند اجرای تبلیغات برای یک آهنگ (برخلاف یک لیست پخش یا نمایه) ارزشمند است، زیرا از این طریق به نرخ ذخیره بالاتری دست خواهید یافت. و بله، این کارها را می توان انجام داد، و بله، اگر به درستی انجام شوند، می توانند ارزش داشته باشند.

اما اگر تازه شروع کرده اید و می خواهید از خوردن مقادیر احمقانه پول خود اجتناب کنید، توصیه می کنم تبلیغات تبدیل را به نمایه هنرمند یا لیست پخش خود اجرا کنید.

از بین بردن کامل این روش سخت تر است. و شلیک کنید، هنوز کار می کند.

6. در سمت هدف گسترده تر اشتباه کنید.
بسیاری از هنرمندان زمانی که زمان انتخاب مخاطب برای مجموعه های تبلیغاتی خود فرا می رسد، با مشکل مواجه می شوند. آنها چیزهایی از این قبیل خواهند گفت: “من هیچ هنرمند مشابهی پیدا نمی کنم!” یا “صدای من شبیه لیل قایق بادبانی نیست!” یا “رپ خیلی گسترده تر از آن است که بخواهد شعارهای سیاسی کلاسیک-یکپارچه سازی با سیستم عامل-سنت-بانجو-گفتاری-کلماتی-سیاسی من را دسته بندی کند!”

با این حال، در واقع، من دریافتم که انتخاب یک مخاطب می تواند یک مشکل باشد. اما خبر خوب این است که این واقعاً مسئولیت شما نیست که مخاطبان عالی را انتخاب کنید – این وظیفه فیسبوک است. و از داده‌هایی که من می‌بینم، آنها در حال بهتر شدن و بهتر شدن در آن هستند.

من لزوماً توصیه نمی کنم که کیف پول خود را به فیس بوک بدهید. اما در تجربه من، اکثر هنرمندان به جای اینکه خیلی گسترده باشند، هدف مخاطبانشان را خیلی محدود می کنند. آنها با اصرار اینکه تبلیغات فقط به زیرمجموعه کوچکی از مردم نشان داده شود، هوای کمپین خود را خفه می کنند، در حالی که در واقع نمی دانند موسیقی آنها با چه کسی به بهترین شکل طنین انداز می شود.

همیشه می توانید همه چیز را کم کنید. به طور کلی، من می گویم در مورد یک هدف گسترده تر اشتباه کنید و اجازه دهید داده ها راهنمای شما باشند.

7. خلاقیت خود را آزمایش کنید.
بسیار خوب، در اینجا آخرین نکته ای است که به کمپین های تبلیغاتی نیز مربوط می شود: روی بهینه سازی خلاقیت خود تمرکز کنید – منظور من از آن تبلیغ واقعی است که به مردم نشان می دهید.

بدیهی است که تبلیغی که به مردم نشان می‌دهید همیشه مهم است، اما اگر آخرین نکته من را بپذیرید و کمپینی را برای مخاطبان گسترده‌تری اجرا کنید، مهم‌تر است، زیرا خلاق نقش بزرگی در هدف‌یابی شما خواهد داشت.

تبلیغات ساده (فکر کنید کاور آرت با انیمیشن اولیه و آهنگ در حال پخش در پس‌زمینه) هنوز به خوبی کار می‌کنند. اما اگر یک ویدیوی اجرا یا یک موزیک ویدیو دارید، اگر حداقل آن را در یک کمپین تبلیغاتی امتحان نکنید، به خودتان آسیب می رسانید.

هر گونه دارایی ویدیویی را که دارید بارگیری کنید. یک سری تبلیغات درست کنید مجموعه ای از کلیپ های مختلف از آهنگ خود را تست کنید.

احتمالاً از اینکه چه چیزی بهترین عملکرد را دارد شگفت زده خواهید شد.

بله، هدف گذاری قطعا مهم است، اما من فکر می کنم که درست کردن آگهی بهترین راه برای کاهش هزینه به ازای هر نتیجه است. پس روی درست کردن تبلیغات خود کار کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *