آموزش پینترست

ارتقا کسب و کار با استراتژی بازاریابی پینترست

ارتقا کسب و کار با استراتژی بازاریابی پینترست

پینترست یک موتور جستجوی بصری است، یک پلت فرم ایده آل برای مشاغل در صنایعی مانند زیبایی، مد، غذا، طراحی خانه و سفر. پینترست هر ماه بیش از 335 میلیون کاربر فعال دارد و مرکز تحقیقات پیو دریافت که 28 درصد از کاربران بزرگسال رسانه های اجتماعی در این پلتفرم هستند. در حالی که اکثر کاربران پینترست زن هستند، مردان نیز در این پلتفرم فعالیت دارند. در اینجا نحوه تبلیغ کسب و کار خود با استفاده از پینترست و ارتقا کسب و کار با استراتژی بازاریابی پینترست آورده شده است. پس در ادامه با ادروم همراه شوید.

حسابی بسازید که مردم بخواهند دنبال کنند

وقتی تصمیم می‌گیرید شما را در پینترست دنبال کنند یا نه، افراد به تعداد حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و تعداد افرادی که شما را دنبال می‌کنند نگاه می‌کنند. تعداد دنبال کنندگان کمتری نسبت به تعداد دنبال کنندگان خود داشته باشید. در غیر این صورت، به نظر می رسد که شما افراد اسپم را دنبال می کنید تا در ازای آن فالوور دریافت کنید.

وقتی تصمیم می‌گیرید کدام حساب‌ها و تابلوها را دنبال کنید، به موارد محبوبی که مخاطبان هدف شما را جذب می‌کنند، پایبند باشید. کاربران همچنین به تعداد تابلوها و پین های شما نگاه می کنند، بنابراین مطمئن شوید که فعال بمانید و به طور مرتب محتوای خود را به روز نگه دارید.

بهترین روش های حساب تجاری را دنبال کنید

تبلیغ شرکت شما از طریق یک حساب تجاری پینترست به جای حساب شخصی، اقدامی توصیه شده است، زیرا نوع حساب قبلی ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌کند، مانند توانایی گنجاندن رسانه غنی در پین‌ها و دسترسی به تجزیه و تحلیل پیشرفته. با این حال، هنگام انجام این کار، باید به برخی از شرایط قانونی پایبند باشید. به عنوان مثال، شما نمی توانید کاری انجام دهید که می تواند هرزنامه در نظر گرفته شود. اگر قرعه‌کشی انجام می‌دهید، نمی‌توانید از دنبال‌کنندگان بخواهید که محتوای شما را دوباره به عنوان ورودی پین کنند. همچنین نمی‌توانید دنبال‌کنندگان را با درخواست‌هایی برای نظر دادن در مورد پین‌های خود یا پین مجدد محتوای خود بمباران کنید.

پین های غنی ایجاد کنید

Rich Pins با نشان دادن اطلاعاتی که پین‌های معمولی معمولاً شامل نمی‌شوند، زمینه اضافی را فراهم می‌کنند. برای مثال، یک محصول Rich Pin در دسترس بودن و قیمت به‌روز را نشان می‌دهد. اگر تغییری در وب‌سایت خود ایجاد کنید، پین‌های غنی‌شده به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شوند.

در مورد کلمات کلیدی سئو تحقیق کنید

محتوای پینترست باید قابل جستجو باشد. همانطور که برای محتوای وب سایت خود انجام می دهید، در مورد کلمات کلیدی بهینه شده برای سئو تحقیق کنید. کلمات کلیدی مرتبط با پین های خود را پیدا کنید، سپس آنها را به عنوان، توضیحات و نام فایل های تصویری اضافه کنید.

ارسال تصاویر در اندازه مناسب

پین ها به جای افقی عمودی هستند و همگی عرض یکسانی دارند. پینترست پیشنهاد می کند نسبت تصویر 2:3 را رعایت کنید. در اینجا چند گزینه اندازه وجود دارد:

سعی کنید طول را نسبتاً کوتاه نگه دارید، مگر اینکه یک پروژه DIY چند مرحله ای داشته باشید که به تصویر طولانی تری نیاز دارد. کاربر را در نظر بگیرید: آن‌ها نمی‌خواهند محتوای دیگری را که ممکن است دوست دارند مرور کنند تا کل پین شما را ببینند.

محتوای خود را تغییر دهید

با ایجاد تابلوهایی با مضامین مختلف، فالوورها را علاقه مند نگه دارید. Lululemon با ایجاد تابلوهای بر اساس فصل یا ورزش، به علاوه راهنمای هدیه بر اساس جنسیت، این کار را به خوبی انجام می دهد.

برخی از تابلوها می توانند محصولات شما را نشان دهند، اما تابلوهای دیگری را ایجاد می کنند که الهام بخش یا انگیزه می دهند. کاربران پینترست می خواهند ببینند که شما محتوای متنوعی را پست می کنید تا با پین های تبلیغاتی در فید خود بمباران نشوند. همچنین، محتوای خود را پست کنید و آن‌ها را از افرادی که دنبال می‌کنید دوباره پین کنید.

یک هیئت انجمن ایجاد کنید

افرادی که تابلوهای باز را مدیریت می‌کنند پین‌های همکاران را می‌پذیرند. همکاری در آن تابلوها به شما کمک می کند تا از طریق حساب پینترست خود یک انجمن بسازید و در عین حال به شبکه های دنبال کنندگان خود ضربه بزنید. برای مثال، می‌توانید با سایر کسب‌وکارهای محلی شهر خود شریک شوید یا از مشتریان بخواهید که برای ایده‌های لباس، پین‌ها را به تابلوی خلق و خوی اضافه کنند.

پین کردن محتوای فصلی

تقویم محتوای خود را بر اساس رویدادهای سالانه، تعطیلات و فصل ها طراحی کنید. همچنین می‌توانید به تقویم تعطیلات رسانه‌های اجتماعی مراجعه کنید تا از موضوعات خاصی که با برند شما هماهنگ هستند استفاده کنید. تابلوهای خاصی که با یک رویداد حساس به زمان ارتباط برقرار می کنند، البته همیشه سبز نیستند، اما در لحظه بسیار مرتبط هستند و احساس فوریت را ایجاد می کنند.

یک Call to Action اضافه کنید

شما نمی توانید از دنبال کنندگان خود التماس کنید که نظر بدهند یا محتوای شما را دوباره پین کنند، اما می توانید یک CTA سبک در توضیحات اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک شرکت مسافرتی هستید و تصویری از یک هتل مد روز ارسال می کنید، می توانید یک CTA مانند “این را به تابلوی فهرست سطل سفر خود اضافه کنید” بنویسید.

با فالوورها درگیر شوید

شما به پست‌ها و توییت‌های فیسبوک پاسخ می‌دهید، درست است؟ شما باید همین کار را در پینترست انجام دهید، حتی اگر این پلتفرم به اندازه سایر سایت ها بازخورد جذب نمی کند. با پاسخ دادن به نظرات و پاسخ دادن به سوالات، با فالوورهای خود در ارتباط باشید. همچنین، نظرات خود را در مورد محتوای آنها بنویسید.

از تجزیه و تحلیل کسب و کار استفاده کنید

هنگامی که یک حساب تجاری تأیید شده پینترست دارید، می توانید به تجزیه و تحلیل و ردیابی پیشرفته دسترسی داشته باشید. هنگامی که مرور منظم تجزیه و تحلیل خود را ضروری می دانید، موارد زیر را کشف خواهید کرد:

  • تابلوها و پین هایی که فالوورهای شما بیشتر دوست دارند
  • محتوایی که مردم از وب سایت شما ذخیره می کنند
  • جمعیت شناسی مخاطب، مانند جنسیت، علایق و مکان
  • دستگاه هایی که مردم برای پین کردن محتوای شما استفاده می کنند

وب سایت خود را تقویت کنید

تصاویر روی وب‌سایت شما باید دکمه «Pin It» را داشته باشند، زمانی که ماوس روی آن‌ها قرار می‌گیرند. اگر وب سایت وردپرسی دارید، اضافه کردن آن با یک افزونه مانند Pin It آسان است. سپس بازدیدکنندگان وب سایت می توانند محتوای شما را به تابلوهای خود پین کنند و همچنین راهی برای یافتن شما در پینترست و تبدیل شدن به دنبال کننده خواهند داشت.

پین ها را به خبرنامه خود اضافه کنید

با افزودن محبوب ترین پین های خود به خبرنامه خود، فالوورهای پینترست خود را افزایش دهید. برای مثال، می‌توانید بخش «پین‌های برتر این هفته ما» را در پایین هر خبرنامه قرار دهید. مطمئن شوید که پیوندها واقعاً افراد را به پین یا حساب شما هدایت می کنند.

جمع بندی

کاربران پینترست برای الهام گرفتن، یافتن محصولات مورد علاقه خود و تصور سبک زندگی ایده آل خود در این پلتفرم هستند. از آنجایی که پینترست برای استفاده رایگان (و سرگرم کننده) است و گزینه های تبلیغاتی می توانند با هر بودجه ای کار کنند، قطعا ارزش وقت شما را دارد.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *