آموزش توییچ

راهنمای بازاریابی توییچ برای مشاغل

راهنمای بازاریابی توییچ برای مشاغل

شکی نیست که توییچ یکی از داغ‌ترین پلتفرم‌های کسب‌وکار در حال حاضر است. و اگر از توییچ برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده نمی کنید، فرصت بزرگی را از دست می دهید.با استراتژی بازاریابی مناسب، می‌توانید از توییچ برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، ساختن برند خود و ایجاد سرنخ و فروش استفاده کنید. در این راهنما، ما هر آنچه را که باید در مورد بازاریابی توییچ برای کسب و کار خود در سال 2023 بدانید را به شما نشان خواهیم داد. در ادامه با مقاله راهنمای بازاریابی توییچ برای مشاغل از ادروم همراه شوید.

توییچ چیست؟

توییچ که متعلق به آمازون است، بزرگترین پلتفرم پخش آنلاین ویدیو در جهان است. اگرچه محبوبیت آن از پخش بازی های ویدیویی ناشی می شود، اما می توانید پخش های زنده دیگری را تماشا کنید که سازندگان در آن آشپزی می کنند، ورزش می کنند، ASMR می سازند یا حتی موسیقی تولید می کنند.

مهم نیست که چقدر تصادفی است، همیشه چیزی وجود دارد که ارزش تماشای آن را در توییچ داشته باشد. نکته مهم این است که میلیون ها بیننده وجود دارد که به مشتریان بالقوه جدید تبدیل می شود.

اگر برند شما روی نسل هزاره یا Gen-Z تمرکز دارد، توییچ می‌تواند به معدن طلا برای شما تبدیل شود، زیرا 73 درصد از کاربران توییچ زیر 34 سال سن دارند.

روش های بازاریابی توییچ

1. اینفلوئنسر مارکتینگ
توییچ میزبان هزاران پخش کننده زنده، از جمله کسانی که میلیون ها دنبال کننده دارند، مکانی عالی برای مشارکت در بازاریابی تأثیرگذار است. این زمانی است که مارک‌ها با پخش‌کننده‌های محبوبی همکاری می‌کنند که برند را در یک پخش زنده به بینندگان خود نشان می‌دهند.

استفاده از اینفلوئنسرها در توییچ یک روش هوشمندانه برای تبلیغ معتبر محصولات شما در مقابل بینندگان جدید است. بازاریابی جریانی به اشکال زیر انجام می شود:

Shoutouts، جایی که پخش کننده تجربه خود را با نام تجاری یا محصول ذکر می کند
گرافیک برند
جعبه گشایی محصول، جایی که پخش کننده محصول یک برند را جعبه گشایی می کند تا به مخاطب نشان دهد هنگام خرید محصول چه چیزی به دست خواهد آورد.
هدایا، که در آن پخش‌کننده‌ها نمونه‌هایی از محصولات را به بینندگانی می‌دهند که برنده مسابقه هستند


اگر می‌خواهید از بازاریابی تأثیرگذار توییچ استفاده کنید، باید مطمئن شوید که با استریمر مناسب شریک هستید. کار با اینفلوئنسرهایی که محتوای آنها با برند شما همخوانی ندارد، کار را انجام نمی دهد.

به عنوان مثال، کار با پخش کننده ای که محتوای آن عمدتاً برای آشپزی تنظیم شده است، در حالی که سعی می کنید یک بازی را تبلیغ کنید، ممکن است بهترین گزینه نباشد. این به این دلیل است که فالوورهای آنها به احتمال زیاد حوصله دیدن محتوای مرتبط با آشپزی را ندارند.

همچنین، باید با استریمرهایی که متناسب با بودجه بازاریابی شما هستند، شریک شوید. این به این دلیل است که استریمرها با اندازه مخاطبان مختلف عرضه می شوند که به قیمت های متفاوتی تبدیل می شود. تا زمانی که محصول چیزی است که بینندگان می‌خواهند و به پخش‌کننده اعتماد می‌کنند، شما تبدیل‌ها دریافت خواهید کرد.

نکته دیگر برای تضمین موفقیت طرح بازاریابی تأثیرگذار توییچ، کار با استریمرهایی است که فعال و مکرر پخش می شوند. این سازندگان احتمالاً پایگاه فالوور وفادارتری دارند.

همچنین، استریمرهایی را انتخاب کنید که با فالوورهای خود تعامل و تعامل خوبی داشته باشند. به کمپین برند کمک خواهد کرد. به همین دلیل است که پخش کننده ای مانند گای بیهم با برندهای زیادی همکاری کرده است. رابطه معتبری که او با پیروانش دارد، او را به یک تأثیرگذار برند خوب تبدیل می کند.

2. تبلیغات

تبلیغات در توییچ شامل بنرها و تبلیغات درون ویدیویی است. تبلیغات ویدیویی فقط برای پخش‌کنندگانی که شرکای توییچ هستند در دسترس است. می توانید این تبلیغات را در ابتدا، وسط یا انتهای پخش زنده تنظیم کنید.

به خاطر داشته باشید که تبلیغات شما باید جذاب، سرگرم کننده، نه خیلی طولانی باشد و مستقیماً به اصل مطلب برسد تا بینندگان علاقه خود را از دست ندهند.

آیا توییچ برای تجارت خوب است؟

مزایا

1. کسب و کار شما را به جلو می برد
به دلیل محبوبیت بازاریابی اینستاگرام و فیس بوک، هنوز کسب و کارهای زیادی وارد بازاریابی جریانی توییچ نشده اند. این بدان معناست که فضای کافی برای شما وجود دارد که بتوانید کمپین‌ها، استراتژی‌ها و ایده‌های جدید و معتبر بازاریابی را امتحان کنید و در رقابت خود شروع کنید.

و از آنجایی که آمازون مالک توییچ است، ممکن است در آینده پیوندهای تجارت الکترونیک در دسترس باشد.

2. شما را با مخاطبان جوان تر آشنا می کند
می دانید چه می گویند: آینده Gen-Z است. اگر برندی دارید که کاربران جوان را هدف قرار می دهد، توییچ ابزاری ارزشمند است. استفاده از توییچ به شما کمک می‌کند تا با مشاهده محتوایی که بیشتر با آن‌ها درگیر هستند، افکار، شخصیت‌ها و ترجیحات آن‌ها را درک کرده و بینش‌هایی درباره آن‌ها به دست آورید.

3. انعطاف در کمپین
هیچ راهی برای تبلیغ برند خود در توییچ وجود ندارد. به خصوص هنگام استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ توییچ، می‌توانید راه‌های خلاقانه برای تبلیغ کسب‌وکار خود را کشف کنید.
به عنوان مثال، Doritos در سال 2018 یک تورنمنت با گیمرها و استریمرهای معروف ایجاد کرد که به نام Doritos Bowl نام داشت. در این رقابت چهار خانه، بسیاری از اینفلوئنسرهای توییچ در یک سری بازی با هم روبرو شدند.

این رویداد پوشش وسیعی به Doritos داد زیرا بیش از 16000 نفر آن را مشاهده کردند.

4. شما را به روی مخاطبان وسیع تری باز می کند
آیا می دانستید که حدود 140 میلیون کاربر فعال در ماه در توییچ وجود دارد؟ مردم مرتباً به دنبال راه‌های جدیدی برای سرگرم شدن و شگفت‌انگیز شدن هستند، و توییچ راهی برای این کار به آنها داده است. آیا اجازه می دهید تجارت شما یکی از این راه ها باشد؟

5. باعث مشارکت بیشتر شما می شود
Twitch به برندها این امکان را می دهد که مستقیماً از طریق Twitch Chat با مخاطبان خود در زمان واقعی تعامل داشته باشند.

6. تبلیغات قبل از پخش
تبلیغات پیش از پخش، تبلیغاتی هستند که در دومین شروع یک جریان پخش می شوند. برای بازاریابی محصولات خود لازم نیست نگران صرف یک پخش کننده Twitch باشید و پخش کننده ها می توانند پخش های خود را طوری تنظیم کنند که تعداد بیشتری از این تبلیغات را در سرتاسر فید زنده قرار دهند.

منفی

1. شما فقط یک شات دریافت می کنید
فرض کنید تبلیغی را در وسط یک پخش زنده قرار داده اید. این امکان وجود دارد که مخاطب آن را نبیند.

این بدان معناست که اگر بینندگان هدف شما تبلیغات شما را از دست بدهند، تلاش‌های کمپین Twitch شما به هدر رفته است (به استثنای مواردی که تصمیم به جعبه گشایی محصول یا یک فریاد داشته باشید، که هر زمان که کسی در آینده جریان را تماشا کند، ادامه خواهد داشت).

2. تجزیه و تحلیل محدود
برخلاف YouTube، که معیارهایی را در مورد اندازه‌گیری‌های فردی مانند رتبه‌بندی، کل مشاهده ویدیو، میانگین مدت زمان مشاهده و تخمین درآمد ارائه می‌کند، عمق معیارها و اطلاعات در Twitch نسبتاً محدود است. ممکن است کمی طول بکشد تا از ویژگی های پلتفرم مطلع شوید.

چگونه بینندگان را در توییچ جذب کنم؟
اگر به دنبال جذب بینندگان در توییچ هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای جذاب ایجاد کنید. این به این معنی است که به این فکر کنید که قرار است چه چیزی را پخش کنید و چرا مردم می خواهند آن را تماشا کنند.

آیا قرار است جدیدترین و بهترین بازی های ویدیویی را انجام دهید؟ یا قرار است کاری منحصر به فردتر انجام دهید، مانند آشپزی یا بازی مشترک؟

هنگامی که ایده ای در مورد نوع محتوایی که می خواهید ایجاد کنید به دست آوردید، مطمئن شوید که جذاب و ارزش دیدن دارد.

گام بعدی این است که شروع به تبلیغ کانال توییچ خود کنید. شما می توانید این کار را از طریق رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و لایک ها یا حتی از طریق انجمن های آنلاین انجام دهید.

همانطور که آنها می گویند، سازگاری کلیدی است. هنگامی که تمرکز محتوای خود را مشخص کردید، یک برنامه پخش جریانی تهیه کنید و تا حد امکان سعی کنید به آن پایبند باشید. این به بینندگان شما اطمینان می دهد که شما قابل اعتماد هستید و برای مدت طولانی در آن هستید.

همچنین، همیشه به یاد داشته باشید که با بینندگان خود تعامل داشته باشید. این همان چیزی است که آنها را برای بازگشت بیشتر نگه می دارد. در چت با آنها صحبت کنید، به نظرات پاسخ دهید و سعی کنید هدایا و رویدادهای دیگر را میزبانی کنید – تفاوت را متوجه خواهید شد.

در نهایت، بررسی رقابت خود ضرری ندارد. ببینید که سایر پخش کننده ها در جایگاه شما چه می کنند و راه هایی برای بهبود محتوای خود بیابید.

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *