ریپورتاژ

نکات مهم برای تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام

نکات مهم برای تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام

نکات مهم برای تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام

 

۱- تفاوت تعداد افرادی که تبلیغ شما را می بینند

فرض کنید که قرار هست کالا یا محصول خود را در یک پیج اینستاگرام یا یک کانال تلگرام تبلیغ کنید. قیمتی که از شما برای قرار دادن یک تبلیغ در پیج یا کانال درخواست می کنند، حدودا برابر با قیمتی است که یک وب سایت برای یک ماه تبلیغ به شما پیشنهاد می کند (یا کمی کمتر از این مقدار).

حال به این نکته توجه کنید: کانال تلگرام یا پیجی که تبلیغ خود را در آن قرار می دهید، توسط اعضای پیج یا کانال دیده می شود (توسط تعدادی از آنها، نه همه). اما به این نکته دقت کنید که اعضای این کانال ها یا پیج ها ثابت است. مثلا اگر یک پیج ۲۰۰ هزار فالوور دارد (که در خوش بینانه ترین حالت ۴۰ هزارتای اعضای آن فعال است)، شما محصول خود را به ۲۰۰ هزار نفر نشان می دهید و احتمالا یک یا دو روز هم محصول شما بیشتر نشان داده نمی شود.

اما وقتی تبلیغ خود را در یک وب سایت اینترنتی که دارای بازدید اتفاقی زیادی هست برای مدت یک ماه قرار می دهید، در روز اول به تعداد بازدید کننده وب سایت (مثلا یک وب سایت معمولی با ۵۰ هزار نفر بازدید روزانه) تبلیغ شما را می بینند. در روز دوم، ۵۰ هزار نفر دیگر که با ۵۰ هزار نفر روز اول به احتمال زیاد تفاوت دارند و روز سوم و … . یعنی در یک ماه حدود ۱ میلیون و پانصد هزار نفر تبلیغ شما را می بینند!

به همین سادگی، وقتی تبلیغ خود را در وب سایتی قرار دهید، افرادی که محصول شما را می بینند حداقل ۱۰ برابر یک پیج اینستاگرام یا کانال هستند آنهم با همان قیمت و یا کمی هزینه بیشتر!

۲- تفاوت قیمت تبلیغات

همانگونه که در بالا هم گفتیم قیمت تبلیغات در کانال های تلگرامی بالای ۵۰ هزار نفر یا پیج های اینستاگرامی برای یک ۲۴ ساعت پست ثابت، چیزی بین ۲۵۰ تا ۴۵۰ هزار تومان هست. در وب سایت ها هم بسته به ترافیک وب سایت و تعداد بازدید کنندگان، قیمت حدودی حدود ۲۰ درصد ممکن است متغیر باشد. اما همانگونه که گفتیم به واسطه همین ۲۰ درصد هزینه متغیر، شما از یک وب سایت، حدود ۱۰ برابر بازدید کننده جذب می کنید!

 

نکات مهم برای تبلیغ در اینستاگرام و تلگرام

۳- نوع و جنس مخاطبان

قبل از تبلیغ دادن در هر کانال، پیج اینستاگرام و وب سایتی به موضوع و جنس مخاطبان دقت کنید. حتما حتما موضوع شان مرتبط با محصول و کالای شما باشد. مثلا اگر قصد تبلیغ لوازم آرایشی خاصی دارید، دنبال وب سایتی با موضوع فیتنس بانوان، آرایش عروس، تکنیک های شنیون مو و … باشید. در این حالت احتمالا انتظار دارید مخاطبان شما خانم ها باشند پس دنبال پیج، وب سایت یا کانال هایی باشید که عمده کاربرانش خانم باشند.

منبع: جالب آموز

گرو تبلیغاتی ادروم حامی کسب و کارهای مجازی ایرانی

به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *