آموزش های پرستاشاپ

مزایا و معایب پرستاشاپ

مزایا و معایب پرستاشاپ

آیا پرستاشاپ را به عنوان یک سبد خرید برای فروشگاه اینترنتی جدید خود در نظر می گیرید؟ یا شاید به دنبال جایگزینی برای موتور فروشگاه فعلی خود هستید؟ در هر صورت، داشتن لیستی از مزایا و معایب پرستاشاپ به شما در تصمیم گیری آموزنده کمک می کند.در این مقاله از ادروم مزایا و معایب پرستاشاپ را از جوامع رسمی و محلی پرستاشاپ، وب‌سایت‌های بررسی، و مشاهدات خودمان به‌عنوان یک شرکت توسعه‌دهنده جمع‌آوری کرده‌ایم. امیدوارم این در تصمیم گیری شما مفید باشد. می توانید نظرات خود را در انتهای مقاله با ما در میان بگذارید اضافه کنید.

دلایل انتخاب پرستاشاپ

  1. پرستاشاپ برای تجارت الکترونیک طراحی شده است. پرستاشاپ یک CMS جهانی نیست، بلکه یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که برای فروش آنلاین طراحی شده است. این بر روی فروشگاه، محصولات و گزینه های پرداخت / حمل و نقل متمرکز شده است.
  2. توسعه مداوم نسخه‌های جدید با ارائه ویژگی‌ها، بهبودها و اصلاحات جدید و همچنین به‌روزرسانی‌های امنیتی به طور منظم منتشر می‌شوند.
  3. 100% رایگان است. این یک مزیت غیرقابل انکار پرستاشاپ است. اگرچه می توانید انتظار داشته باشید که برای توسعه فروشگاه خود با هزینه هایی روبرو شوید (هزینه های میزبانی سایت، نام دامنه، گواهی SLL و غیره)، PrestaShop برای دانلود و آزمایش رایگان است. هزینه واقعی عملیات در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت.
  4. این یک نرم افزار متن باز است. این بدان معنی است که شما به فایل های فروشگاه دسترسی کامل دارید و می توانید فروشگاه خود را به دلخواه شخصی سازی کنید. همچنین، می توانید پلاگین های خود را ایجاد کنید تا عملکردهای مورد نیاز را اضافه کنید.
  5. تمام قابلیت های تجارت الکترونیک لازم از جعبه بیرون می آید. یکی دیگر از مزایای پرستاشاپ لیست گسترده ای از ویژگی های داخلی است. با استفاده از عملکرد بومی، می توانید:
    لیست محصولات را با انواع مختلف محصول (ساده، قابل تنظیم)، فایل های دیجیتال ایجاد کنید.
    قیمت های مشخص را تعیین کنید
    پیگیری موجودی
    تسویه حساب یک صفحه ای را پیکربندی کنید
    مالیات ها را بسته به مکان ها پیکربندی کنید
    ایجاد کوپن و تخفیف
    افزودن/ویرایش سفارشات، اعمال تخفیف از طرف ادمین
    با مشتریان از طریق ایمیل از صفحه سفارشات تماس بگیرید
    فیش های اعتباری را مدیریت کنید (همه پلتفرم ها آن را ندارند)
  6. مدیریت محصولات با تنوع (رنگ، اندازه، سفارشی). هر ترکیب دارای SKU خود است که امکان ردیابی موجودی آن و تعیین قیمت ها را فراهم می کند.
  7. محصول بالغ پرستاشاپ از سال 2007 وارد بازار شده است و هنوز هم در بین 10 پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک منبع باز جایگاهی دارد. که از مزایای زیر برخوردار است.
  8. انتخاب تم پرستاشاپ هزاران تم زیبا و پاسخگو را ارائه می دهد. طیف وسیعی از تم ها رایگان هستند. با استفاده از معیارهای فیلتر مانند صنعت، زبان، عملکرد شامل، نظرات بازرگان و موارد دیگر، می‌توانید بهترین موضوع را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
  9. انتخاب ماژول کاربران می توانند قابلیت های داخلی نرم افزار را با انتخاب از بین هزاران ماژول در بازار پرستاشاپ گسترش دهند.
  10. پلتفرم جهانی پرستاشاپ به 65 زبان بومی سازی شده است. از چندین ارز، مالیات و اپراتورهای حمل و نقل پشتیبانی می کند. ترجمه های پرستاشاپ شامل متون در دفتر جلو و پشت، خطاهای پیام، فایل های PDF، قالب های ایمیل می شود.
  11. توسعه دهندگان با نرخ مقرون به صرفه ، بنابراین می‌تواند توسط یک توسعه‌دهنده متوسط یا ارشد با تجربه در PHP، CSS، HTML مدیریت شود. نرخ توسعه دهندگان در مقایسه با سایر پلتفرم های هم سطح از ویژگی ها و انعطاف پذیری کمتر است.
  12. یکی از کاربرپسندترین بک آفیس ها. شما می‌توانید ظاهر و عملکرد پشت آفیس را با نسخه نمایشی آنلاین PrestaShop کشف کنید.
  13. مدیریت چند فروشگاهی می توانید چندین فروشگاه را در یک ادمین اجرا کنید. آنها ممکن است متفاوت به نظر برسند، محصولات مشابه یا متفاوتی داشته باشند، اما پنل مدیریت یکسانی برای کار کردن داشته باشند. پرستاشاپ ایجاد چند فروشگاه برای بیش از یک کشور و بیش از یک زبان را آسان می کند. پوسته های متعدد به تشخیص مغازه ها کمک می کند.
  14. قابلیت واردات ابزار واردات پیش‌فرض پرستاشاپ امکان آپلود محصولات و ترکیبات، دسته‌ها، مشتریان، تامین‌کنندگان و برخی دیگر از آنها را می‌دهد. در نسخه‌های قبلی، واردات فقط با استفاده از فایل‌های csv. انجام می‌شد. اکنون می‌توانید فرمت‌های دیگر را وارد کنید: xls.، xlsx.، xlst.، ods، و .ots.
  15. ادغام بومی با فیس بوک و اینستاگرام. پس از راه اندازی یکپارچه سازی، می توانید محصولات را نمایش دهید و تبلیغات را در این پلتفرم ها اجرا کنید.
  16. ادغام با Google Merchant Center. این ادغام امکان نمایش کاتالوگ فروشگاه پرستاشاپ را در یک لیست رایگان و اجرای کمپین های خرید هوشمند فراهم می کند. ویژگی های محصول مانند قیمت و در دسترس بودن به طور خودکار هر روز به روز می شوند.
  17. پشتیبانی سیستم های صورتحساب/درگاه پرداخت. پرستاشاپ دارای چندین سیستم پرداخت دیجیتال از پیش نصب شده است: Redsys، PayPal، Google Checkout، Authorize.net، Moneybookers / Skrill و غیره. به لطف این، می توانید چندین ارز را کنترل کنید و روش های پرداخت جدیدی را متناسب با کسب و کار خود اضافه کنید.
  18. جامعه بزرگ و چند زبانه پرستاشاپ انجمنی را به چندین زبان با بیش از 1000000 کاربر اجرا می کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند از انجمن‌های محلی، گروه‌های متعدد فیس‌بوک و سایر منابع خارجی مشاوره و کمک بخواهند.
  19. سئو دوستانه . پرستاشاپ توسعه URL های سازگار با سئو، تغییر برچسب های عنوان و سایر ویژگی های مرتبط با سئو را برای صفحات محصول آسان می کند.
  20. فرانت قابل تنظیم پرستاشاپ امکان شخصی سازی کامل طراحی فروشگاه را فراهم می کند.
  21. مدیریت خوب داده های مشتری می توانید از طریق ایمیل و از طریق پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی با مشتریان همکاری کنید. امکانات خوب برای ارتباط با مشتریان به شما کمک می کند تا فروش خود را با پرستاشاپ افزایش دهید.
  22. برای محصولات 1K و همچنین برای محصولات 100K به همان اندازه خوب عمل می کند. پرستاشاپ به اندازه کافی ساده است که برای یک فروشگاه کوچک راه اندازی شود. در عین حال، پایگاه داده آن به خوبی بهینه شده است، بنابراین می تواند یک فروشگاه با میلیون ها محصول با ترکیبی را تقویت کند.
  23. آسان در تعمیر و نگهداری روزانه. با رابط کاربر پسند و ویژگی‌های پیش‌فرض داخلی، مدیریت پرستاشاپ به صورت روزانه نسبتاً آسان است (در مقایسه با سایر سبدهای خرید منبع باز مانند Magento).
  24. به منابع سرور کمتری نسبت به سایر پلتفرم های تجارت الکترونیکی خود میزبان نیاز دارد. این بدان معناست که وب‌سایت‌هایی که با پرستاشاپ ساخته شده‌اند، میانگین سرعت بارگذاری صفحه کمتری دارند.چرا پرستاشاپ را انتخاب نکنیم
  25. بدون پشتیبانی رایگان از آنجایی که این یک پلتفرم رایگان برای اجرا است، سطح بالایی از پشتیبانی از خود پرستاشاپ دریافت نخواهید کرد. برنامه های پشتیبانی می تواند نسبتاً گران باشد. 
  26. هزینه غیر قابل پیش بینی اجرا هزینه اولیه شامل:
    میزبانی سایت تقریبا 100 دلار
    نام دامنه (.com) 12.99 دلار در سال
    گواهی SSL 17.95 دلار در سال
    تم (رده بندی 4-5 ستاره) تقریبا. 93.84 دلار 
  27. با این حال، قیمت کامل استفاده از PrestaShop تا حد زیادی به نیازهای سفارشی سازی و هزینه های توسعه و همچنین عملکرد اضافی اضافه شده از طریق ماژول ها بستگی دارد. بنابراین، سرمایه گذاری نهایی می تواند بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودید باشد. 
  28. فرآیند ارتقا می تواند دشوار باشد. اگرچه، آنها یک برنامه مهاجرت و به روز رسانی را با هزینه ارائه می دهند. 

     

  29. راه اندازی در ابتدا آسان نیست. نصب PrestaShop شامل مراحلی مانند بررسی سیستم مورد نیاز، نصب یک محیط محلی، پیکربندی Apache HTTP، Nginx و در نهایت خود PrestaShop است (مستندات PrestaShop را برای فرآیند کامل بررسی کنید). اگرچه اکثر عملیات های روزانه را می توان به تنهایی انجام داد، ممکن است برای کارهای پیچیده تر نیز به کمک فنی نیاز داشته باشید.
  30. در دسترس بودن محدود ماژول های رایگان. اکثر ماژول ها، حتی ماژول های بسیار مهم، پولی هستند. لیست ماژول ها را بررسی کنید تا ماژول مورد نیاز خود را پیدا کنید.
  31. ماژول های گران قیمت قیمت ها از 69.99 و بالاتر شروع می شود. آماده باشید که از 100 تا 500 یورو برای هر ماژول به عنوان یک پرداخت یکباره و 30 درصد از اشتراک های بیشتر در سال برای پشتیبانی فروشنده خرج کنید.
  32. ماژول های خریداری شده از بازار رسمی با اشتراک اجباری همراه هستند. به عنوان یک راه حل، می توانید ماژول ها را مستقیماً از فروشندگان خریداری کنید، بنابراین مجوز مادام العمر را با پرداخت یک بار دریافت کنید.
  33. شما باید یک ارائه دهنده یا توسعه دهنده هاست با تجربه داشته باشید تا مطمئن شوید که بسته هاست صحیح را با توجه به اندازه و نیاز فروشگاه خود دارید.
  34. بسیاری از ماژول های از پیش نصب شده عملکرد فروشگاه را کاهش می دهند. به‌عنوان پیش‌فرض، سیستم افزونه‌های زیادی را نصب می‌کند که سرعت وب‌سایت را کاهش می‌دهند و ویژگی‌های مهمی را به وب‌سایت اضافه نمی‌کنند.
  35. تعارض ماژول ها پلاگین هایی که با هزینه اضافی خریداری می کنید اغلب با یکدیگر تضاد دارند. این امر سفارشی سازی و ارتقاء بیشتر را به یک چالش تبدیل می کند.
  36. ویژگی ASM منسوخ شده است. تا PrestaShop 1.6، صاحبان فروشگاه می‌توانند برای مدیریت انبارهای خود به ویژگی Advanced Stock Management اعتماد کنند. اما در پرستاشاپ این ویژگی عملا حذف شد. بنابراین در حال حاضر، کاربران نیاز به استفاده از یکپارچه سازی با هزینه اضافی دارند. 
  37. زمان بارگذاری تا 2 ثانیه. اگر هنگام انتخاب موضوع و طرح میزبانی از دست ندهید، رسیدن به این هدف ممکن است چالش برانگیز باشد. این را در حین توسعه در نظر داشته باشید و آن را به یک KPI برای توسعه دهنده خود تبدیل کنید.
به این مطلب امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *